Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Geert Bourgeois stapt op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112282)

Zwartengeel 22 september 2008 11:27

Geert Bourgeois stapt op

Citaat:

N-VA-minister Bourgeois neemt ontslag(Belga)
ma 22/09/08 12:20 - N-VA-minister Geert Bourgeois stapt op als minister in de Vlaamse regering. Dat is zopas bekendgemaakt.
De positie van Bourgeois stond fel ter discussie na de beslissing van het N-VA-congres om niet mee te stappen in de communautaire dialoog.
www.deredactie.be

Zo, de kogel is door de kerk.

monza 22 september 2008 11:29

Goed nieuws op een maandag het komt maar zelden voor.

sjarel 22 september 2008 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3704240)
www.deredactie.be

Mja, dat zal ook het einde van het kartel zijn denk ik.

Als de dialoog nu een borrelhapjesstaatshervorming oplevert zijn ze helemaal van de NVA af en kan de CD&V zonder de NVA naar de kiezer stappen met een pluim(pje) op zijn hoed. De media zal hen uiteraard uitgebreid helpen om hen op te hemelen en de "separatisten" af te maken.

Na de verkiezingen gaat alles in de frigo... en de NVA in het cordon.

Ik vrees ervoor...

edit : en de franstaligen beseffen dit maar al te goed : die gaan dus zeker meewerken aan die borrelhapjes. Ik zie die er dus ook komen voor kerstmis.

Anna List 22 september 2008 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3704240)
www.deredactie.be

FUCK stoemekloot ! toch niet voordat Leterme zijn ontslag gegeven heeft zeker ?!?

sjarel 22 september 2008 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704255)
FUCK stoemekloot ! toch niet voordat Leterme zijn ontslag gegeven heeft zeker ?!?

Inderdaad.

Mij lijkt het er steeds meer op de CD&V (of moet ik zeggen CVP) haar ware gelaat aan het tonen is en bezig is de NVA te dumpen.

Als de franstaligen dit goed begrepen hebben en nu meerwerken aan de borrelhapjes kan de CVP met wat garnalen in de pan naar de kiezer : de media helpt wel om van die garnalen vette vissen te maken. Na de verkiezingen stoppen ze de NVA in het cordon. Benieuwd of hun plannetje uitkomt.

Tavek 22 september 2008 11:41

Mooi, kan er misschien eindelijk onderhandeld worden zonder de stoorzender NVA.

Nu nog FDF afdumpen....

HAMC 22 september 2008 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704255)

Kunnen we zeggen nu, ACW wint?

Zwartengeel 22 september 2008 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3704275)
Nu nog FDF afdumpen....

...wiens standpunten voor 100% verdedigd worden door Reynders.

sjarel 22 september 2008 11:42

Citaat:

Nu nog FDF afdumpen....

LOL, goedgelovig? "onderhandeld"

FDF wordt *nooit* gedumpt, MR heeft elke stem die het kan vastkrijgen nodig in haar strijd naar postjes en macht.

Kay_ 22 september 2008 11:43

Sterk punt van Bourgeoirs, wat ik me nu vooral afvraag is welk middel deze regering weer uit haar hoed zal toveren om verder te boemelen nu de NVA duidelijk niet verder wil.

Na de vorige grote 'crisis' met het ontslag van Leterme, kwam er ook weer een manoevre om met dezelfden verder te gaan.
Benieuwd hoe zit dit nu gaan doen? Met een minderheid van de Vlamingen?
Dan gaat CD&V pas zwaar onderuit.

Anna List 22 september 2008 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3704277)
Kunnen we zeggen nu, ACW wint?

ik vrees van wel.

wat als voordeel biedt dat over een N-VA (kartel)stem wel twee keer zal nagedacht worden, me dunkt zo

sjarel 22 september 2008 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3704280)
Sterk punt van Bourgeoirs, wat ik me nu vooral afvraag is welk middel deze regering weer uit haar hoed zal toveren om verder te boemelen nu de NVA duidelijk niet verder wil.

Na de vorige grote 'crisis' met het ontslag van Leterme, kwam er ook weer een manoevre om met dezelfden verder te gaan.
Benieuwd hoe zit dit nu gaan doen? Met een minderheid van de Vlamingen?
Dan gaat CD&V pas zwaar onderuit.

SPa zal wel doorhebben dat er een kleine staatshervorming op komst is en zal wel de reddende engel zijn, zeker als ze daarmee het kartel kunnen breken.

Another Jack 22 september 2008 11:46

Nu zijn er geen excuses meer, en moet die grondige staatshervorming er komen.
Sommige Waalse politici proberen het zo lang mogelijk uit te stellen, puur om de Vlamingen te kloten,maar vroeg of laat (in dit geval laat) zal ze er komen en zullen de Walen zich dan ook gekloot voelen!

Enfin, de weg ligt open voor het confederale België!

Kay_ 22 september 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 3704287)
SPa zal wel doorhebben dat er een kleine staatshervorming op komst is en zal wel de reddende engel zijn, zeker als ze daarmee het kartel kunnen breken.

Stel je voor, de grote verliezer van de verkiezingen die in het zadel komt gekropen.
Hoe gaat de CD&V dat dan verkopen? De N-VA dumpen en met de sossen gaan werken.

De kiezers gaan het graag horen, denk dat eender welke oplossing de CD&V stemmen gaat kosten.

sjarel 22 september 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704285)
ik vrees van wel.

Idd. Ik ben nu pas benieuwd wat de vlaamse kiezer hiermee zal aanvangen. Alleen is juni 2009 nog veel te ver af en zal alles vergeten zijn tegen dan.

Op alle polls lees je dat +- 60% van de mensen wil dat Bourgeois blijft en toch laat hij zich aan de kant zetten...
Waarschijnlijk wil hij hiermee ergens ook een statement maken richting Dewael maar dat zal zo totaal niet overkomen.

Bon, nu is het wachten op het einde van het kartel zeker?

Kay_ 22 september 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3704288)
Sommige Waalse politici proberen het zo lang mogelijk uit te stellen, puur om de Vlamingen te kloten,maar vroeg of laat (in dit geval laat) zal ze er komen en zullen de Walen zich dan ook gekloot voelen!

Maar wie gaat eraan beginnen?

sjarel 22 september 2008 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3704292)
Stel je voor, de grote verliezer van de verkiezingen die in het zadel komt gekropen.
Hoe gaat de CD&V dat dan verkopen? De N-VA dumpen en met de sossen gaan werken.

De kiezers gaan het graag horen, denk dat eender welke oplossing de CD&V stemmen gaat kosten.

Verkopen? "We hebben een staatshervorming beloofd : hier is ze."

vlijmscherp 22 september 2008 11:50

Citaat:

Nu nog FDF afdumpen....

FDF heeft gewonnen, die gaan dus zeker niet gedumpt worden hé.

sjarel 22 september 2008 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3704288)

De media en politici zullen er alles aandoen om een staatshervorming met borrelhapjes te verkopen als zijnde een grondige staatshervorming.

-=EXCALIBUR=- 22 september 2008 11:51

Nu is de chaos compleet. Wat heeft dit voor gevolgen voor de Vlaamse regering?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be