Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bourgois meldt het einde van het kartel: wat doet NVA nu? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112284)

Fieseler 22 september 2008 12:21

Bourgois meldt het einde van het kartel: wat doet NVA nu?

Pas heeft Bourgois het einde aangekondigd van het Kartel CD&V/NVA.
Wat doet de NVA?
Alleen naar de verkiezingen? Ik ben er zeker van dat ze over de kiesdrempel springen.
Kartel met andere partijen?

Ik ben er zeker van dat het VB nog steeds met open armen de vlaams nationalisten van NVA wil omarmen en daarvoor enorm veel water in hun ideologische wijn willen doen. De NVA kan nu niet meer claimen dat het VB "langs de zijlijn blijft" want ze doen nu net hetzelfde.
Blijft nog de viscerale afkeer van De Wever en Bourgois voor die grote rechtse Vlaams Nationalistische Volkspartij.

LDD zal ook wel willen maar wil zelf minister worden...n'importe comment..

Wat gaan ze doen?

Anna List 22 september 2008 12:24

een geheim pre-electoraal akkoord tssn Valkeniers, Dewever en Dedecker zou moeten volstaan. (en is mi interessanter dan kartels)

Fieseler 22 september 2008 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704396)
een geheim pre-electoraal akkoord tssn Valkeniers, Dewever en Dedecker zou moeten volstaan. (en is mi interessanter dan kartels)

Gezien de wijze waarop LDD hun eerste geheime besprekingen heeft laten lekken is dat zijn gewicht in inkt niet waard....volgens mij...

Anna List 22 september 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3704414)
Gezien de wijze waarop LDD hun eerste geheime besprekingen heeft laten lekken is dat zijn gewicht in inkt niet waard....volgens mij...

daarom ook dat ik over personen sprak en niet over partijen

maar idd wat is het woord van een jmdd waard ?

Fieseler 22 september 2008 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704416)
daarom ook dat ik over personen sprak en niet over partijen

maar idd wat is het woord van een jmdd waard ?

Je hebt gelijk...dat zou een mogelijkheid zijn...

Als Bruno verstandig is zet hij als punt 1 van het agenda: met alle middelen wordt DD minister...het geeft niet waarvan...;-)

Anna List 22 september 2008 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3704425)
Je hebt gelijk...dat zou een mogelijkheid zijn...

Als Bruno verstandig is zet hij als punt 1 van het agenda: met alle middelen wordt DD minister...het geeft niet waarvan...;-)

mss kan bruno jmdd al een auto met chauffeur bezorgen, ik heb gehoord dat dat voor JM ook al voldoende zou zijn, we kunnen hem dat ministerschap dan 'beloven' ;-)

Yves38 22 september 2008 12:33

Ik denk dat een meerderheid NVA, LDD en NVA in de maak is. Het zal bij de volgende verkiezen volop slikken zijn voor de tradionelen.

Vette Pois(s)on 22 september 2008 12:37

Benieuwd wie van de CD&V zal komen overwaaien.

rookie 22 september 2008 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3704432)
Ik denk dat een meerderheid NVA, LDD en NVA in de maak is. Het zal bij de volgende verkiezen volop slikken zijn voor de tradionelen.

je bedoelt NVA,LDD en VB?
hopelijk voor Vlaanderen, maar in de verschillende delen nogal wat personen met een gigantisch ego zou de zak op de klippen kunnen laten lopen nog voor ze gestart is :-(

Den Ardennees 22 september 2008 12:39

Citaat:

Je bedoelt wellicht NVA, LDD en VB

Het zou inderdaad een droom zijn, maar 50% halen wordt moeilijk (40% zie ik wel mogelijk)

eventueel als er zich een paar ontevreden CD&V'ers afscheuren...

JP Coen 22 september 2008 12:40

Citaat:

NV-A maakt zich gereed voor de verkiezingen.
Zij zal naast LDD en VB toch een duidelijk eigen koers blijven varen.
Waarschijnlijk worden NV-A en LDD de grote winnaars bij de Vlaamse verkiezingen.Daarna zullen ze samenwerken om hun doelen te bereiken.

bentje 22 september 2008 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3704457)
NV-A maakt zich gereed voor de verkiezingen.
Zij zal naast LDD en VB toch een duidelijk eigen koers blijven varen.
Waarschijnlijk worden NV-A en LDD de grote winnaars bij de Vlaamse verkiezingen.Daarna zullen ze samenwerken om hun doelen te bereiken.

Dat klinkt inderdaad héél waarschijnlijk

JP Coen 22 september 2008 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3704454)
Je bedoelt wellicht NVA, LDD en VB

Het zou inderdaad een droom zijn, maar 50% halen wordt moeilijk (40% zie ik wel mogelijk)

eventueel als er zich een paar ontevreden CD&V'ers afscheuren...

40% is ook mijn voorspelling, ongeveer

LDD 15%
NV-A 10%
VB 15%

Anna List 22 september 2008 12:43

eens kijken welke partij t snelste is om de affiche "Vlaanderen Onafhankelijk, Nu" te laten drukken ...

als ze daar al willen voor gaan natuurlijk ...

bentje 22 september 2008 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704470)
eens kijken welke partij t snelste is om de affiche "Vlaanderen Onafhankelijk, Nu" te laten drukken ...

VB print die al jaren :-)

vlijmscherp 22 september 2008 12:48

mss een nog belangrijkere vraag: wat doet Jong-CD&V?

HAMC 22 september 2008 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3704483)

Zoals gewoonlijk wat roepen en vanavond vroeg gaan slapen.

Anna List 22 september 2008 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3704483)

die wilden dat de CD&V vrijdag al t ontslag van Leterme had aangekondigd ...

wat strategisch zeker een goede keuze had geweest ... dan hadden ze eindelijk de perceptie gebroken dat ze steeds achter nva aanhollen ... nu moeten ze een francofone meerderheidsregering gaan leiden om hetzelfde aan te tonen :roll:

Den Ardennees 22 september 2008 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3704470)

Betere vraag is: welke traditionele partij durft dat standpunt voor het eerst in te nemen?

manta 22 september 2008 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3704493)
Betere vraag is: welke traditionele partij durft dat standpunt voor het eerst in te nemen?

:-D
Geeneen ... Mss zullen er wel nieuwe mogelijkheden komen om nog eens te praten over een forza flandria nu ...
Daar zouden wel eens enkelingen uit die traditionele partijen mee op kunnen springen ...
't Is ondertussen al wel duidelijk dat zowat alle partijen moeten gaan kiezen tussen een pro-Vlaanderen of pro-belgië toekomst ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be