Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   RTBF ploeg aangevallen door Mollahbeekse inboorlingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112467)

circe 25 september 2008 09:24

RTBF ploeg aangevallen door Mollahbeekse inboorlingen

Citaat:

RTBF-reporter Jean-Claude Defossé en zijn cameraploeg zijn eergisteren belaagd door een dertigkoppige groep jonge allochtonen in Molenbeek. Na de opnamen in een moskee voor het actualiteitenprogramma Questions �* la Une over moslimexecutieve, merkte de televisieploeg dat hun autoruit was ingeslagen en duur materiaal was gestolen. Kort nadien werden ze belaagd door een groep jonge Marokkanen die de ploeg begon te duwen, slaan en beledigen.

"Ze riepen ons dingen toe als 'hoerenjongen', 'racisten' en zelfs 'Vlamingen'", vertelt Defossé

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ochtonen.dhtml

------------------------------------

ZELFS worden uitgescholden voor VLAMINGEN???

Hoe erg kan het al niet wezen voor die RTBF mannen?

Maarre: als "vlamingen" nu al een scheldwoord is geworden, kunnen we dan niet gedieskriemieneert zijn en schadevergoedingen beginnen krijgen van de Jozef?

HAMC 25 september 2008 09:26

Heel erg... :rofl:

alice 25 september 2008 09:30

Dat verschijnsel waait over uit Nederland waar een cameraploeg ook de aandachtswijken niet meer inkan zonder gekogeld en bedreigd te worden.
Maar vergeet niet; dit komt omdat die jongeren geen kansen krijgen, gediscrimineerd worden en het slachtoffer zijn van onze maatschappij!

Je moet die jongens vertroetelen; ze worden niet begrepen! Mamma en pappa spreken geen Nederlands en werken niet; ook onze schuld want wij hebben ze naar hier gehaald! Foei Foei toch en dan komen klagen over het gedrag van die kansloze mensen?
Mag niet hoor Circe zo komt de fanfare van de weldenkenden weer langs!

Anna List 25 september 2008 09:34

Vlaming ! :rofl:

job 25 september 2008 09:57

Verdomme, zijn ze het woordje 'sale' voor 'flamand' toch niet vergeten te roepen zeker. Of is dit woord al zo doordrongen van negativisme dat 'sale' er zelfs al niet meer bij hoort ? Is het in de Franse taal al een pleonasme geworden ?
Die Franco-lingo-racisten, begot !
:evil:

Bhairav 25 september 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 3709754)
Verdomme, zijn ze het woordje 'sale' toch niet vergeten te roepen zeker voor 'flamand'. Of is dit woord al zo doordrongen van negativisme dat 'sale' er zelfs al niet meer bij hoort ? Is het in de Franse taal al een pleonasme geworden ?

Ik begin al uit te zien naar de eerste zwartzak die zichzelf "sale flamand" noemt. Ge weet wel, met een knipoog...

HAMC 25 september 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3709760)
Ik begin al uit te zien naar de eerste zwartzak die zichzelf "sale flamand" noemt. Ge weet wel, met een knipoog...

Vlaming.

Ik weet het wel, voor u is dat het ergste scheldwoord wat?

Bhairav 25 september 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3709769)
Vlaming.

Ik weet het wel, voor u is dat het ergste scheldwoord wat?

Neen het komt niet hard aan hoor.

HAMC 25 september 2008 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3709775)
Neen het komt niet hard aan hoor.

Beuzelaar... :rofl:

C2C 25 september 2008 11:04

En de gewelddadigheid in de ogen van die islamieten hé, niet te schatten. Zo venijnig en wreed. Kijk een moslim nooit in de ogen, ge beklaagt u dat. Ge krijgt daar nachtmerries van.

Burkide 25 september 2008 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 3709754)
Verdomme, zijn ze het woordje 'sale' voor 'flamand' toch niet vergeten te roepen zeker. Of is dit woord al zo doordrongen van negativisme dat 'sale' er zelfs al niet meer bij hoort ? Is het in de Franse taal al een pleonasme geworden ?

Het woord "sale" wordt al lang niet meer automatisch gebruikt wanneer men "flamand" als scheldwoord gebruikt. Blijkbaar wordt dit door de Franstalige elite en diegenen die al te veel onder hun invloed leven (Franstalige en anderstalige jongeren) zo al erg genoeg gevonden. Dat is helemaal niets nieuws. Dat was al zo toen ik nog op de schoolbanken zat (in de oertijd, dus); ik neem aan dat dit constant gebleven is.

goodwill 25 september 2008 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3709683)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ochtonen.dhtml

------------------------------------

ZELFS worden uitgescholden voor VLAMINGEN???

Hoe erg kan het al niet wezen voor die RTBF mannen?

Maarre: als "vlamingen" nu al een scheldwoord is geworden, kunnen we dan niet gedieskriemieneert zijn en schadevergoedingen beginnen krijgen van de Jozef?

ik wist direct aan de titel dat het circe was.
maar circetje toch, arm schaap, waarom voel jij je gedicrimineerd ?8O

circe 25 september 2008 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3710060)
ik wist direct aan de titel dat het circe was.
maar circetje toch, arm schaap, waarom voel jij je gedicrimineerd ?8O

ik voel me niet gedicrimineerd schat!

ik bén gedieskriemieneert als mijn afkomst als scheldwoord wordt gebruikt.
Hoe zou je zelf zijn als je wordt uitgescholden voor de afkomst van iemand anders? Wij mogen toch ook niet zomaar mensen gaan uitschelden voor "marokkaan"?

Bhairav 25 september 2008 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3710066)
ik voel me niet gedicrimineerd schat!

ik bén gedieskriemieneert als mijn afkomst als scheldwoord wordt gebruikt.
Hoe zou je zelf zijn als je wordt uitgescholden voor de afkomst van iemand anders?

Dat gij da allemaal zo serieus neemt...

circe 25 september 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3710073)
Dat gij da allemaal zo serieus neemt...

ah! 't zal nog niet!

Als ge weet dat ge daar als witte een boete van 2500 euro voor kan krijgen met daarbovenop nog een schadevergoeding, je zou voor minder toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be