![]() |
Bogaert (CD&V): "Nog vier jaar geld naar Franstaligen"
Blijkbaar is er toch nog 1 iemand die het helemaal anders ziet binnen de CD& :
http://www.demorgen.be/dm/nl/1341/Be...staligen.dhtml Citaat:
Citaat:
Dat wordt een fijne dialoog zo ;-) |
Ik denk dat Reynders, Milquet, Di Rupo en Leterme nu tranende ogen hebben van het lachen.
|
Is dat de volgende CD&V-er die we moeten geloven. Ik was één van die 800.000 kiezers die geloofden in de nieuwe vlaamse partij.
Ik vergeef die verraders in geen honderd jaar en voel me echt op mijn ziel getrapt door Leterme en co. |
Citaat:
Hij is misschien wel een van de CD&-ers die ervoor kan zorgen dat het hommeles blijft binnen de CD& zodat die partij aan totale zelfdestructie doet : ze verdient niks beter. Terwijl ik dit zeg heb ik dan wel heel erg te doen met de goedmenende lokale mensen genre Geens. Ik vind het eigenlijk hallucinant dat er zo weinig zijn die hun mening durven zeggen want je gaat mij toch niet wijsmaken dat hij een van de enigen is met die mening. |
Citaat:
Ergens begrijpbaar, maar Geens is een durver en het is aan de durvers. |
Citaat:
Eens een aantal "bekende" mensen en een significante groep zich begint te roeren kun je een sneeuwbal effect krijgen, maar als de mensen die hem willen steunen overal verspreid zitten en wachten om hun steun te betuigen tot een ander dat doet heb je veel kans dat er gewoon niks van komt en dat Geens er het slachtoffer van wordt. En dat verdient hij niet. |
de oprichting van een Herstelfonds voor
en nog 7 werkgroepies ? begin eerst met die beerput uit te mesten voor je er weer geld in gooit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Aan de kant van de overheidsuitgaven, met name de pensioenen, de werkloosheidsuitkeringen en andere uitkeringen, nemen de transfers af. Vanuit Vlaanderen gaat er 790 miljoen naar Wallonië, en vanuit Brussel vloeit er nog eens 130 miljoen naar Wallonië, dat 920 miljoen euro ontvangt. Dat de transfers in de overheidsuitgaven relatief gering zijn, heeft te maken met de vergrijzing van Vlaanderen. Daardoor ontvangt Vlaanderen al 838 miljoen euro in de pensioenen. In de gezondheidszorg is van een transfer haast geen sprake meer. Uit prognoses blijkt dat de demografische evolutie de komende jaren zal leiden tot een verdere daling van de transfers van Vlaanderen naar Wallonië." http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF25092008_006 |
Citaat:
Sorry David ;-) |
Citaat:
|
Het is ook onzinnig om transfers die een gevolg zijn van de interpersoonlijke solidariteit in ons land te beschouwen als transfers van gemeenschap tot gemeenschap. Nu doel van patroons als Bogaert is uiteraard om de interpersoonlijke solidariteit te breken en de handen te leggen op de inkomsten om ze vervolgens te kunnen verdelen onder de leden Voka en Unizo.
|
Citaat:
|
2030
:cheer::cheer::cheer:[quote=azert;3710557]Zal niet eens nodig zijn:
"Aan de kant van de overheidsuitgaven, met name de pensioenen, de werkloosheidsuitkeringen en andere uitkeringen, nemen de transfers af. Vanuit Vlaanderen gaat er 790 miljoen naar Wallonië, en vanuit Brussel vloeit er nog eens 130 miljoen naar Wallonië, dat 920 miljoen euro ontvangt. Dat de transfers in de overheidsuitgaven relatief gering zijn, heeft te maken met de vergrijzing van Vlaanderen. Daardoor ontvangt Vlaanderen al 838 miljoen euro in de pensioenen. In de gezondheidszorg is van een transfer haast geen sprake meer. __________________________________________________ ____________ Als je spreekt over transfers, moet je ze ALLEMAAL noemen: de soc. zekerheid, de feder. begroting, de financiering v.d. regio's, de feder. schuld + de intresten op de overdrachten. Wanneer je dit alles optelt, kom je aan 12,7 miljard € ! In 2030 zou Wallonie nog 0,9 % v.h. bbp krijgen... Pfff. ik begin ervan te zweten als ik zie dat er nu van fiscale autonomie NIETS in huis komt |
Citaat:
Een verschil met amper een legislatuur geleden toen dit voorzichtig onder de mat geveegd werd...voor later.....iedereen happy.....:roll: |
Les transferts Nord-Sud vont diminuer
Si la Wallonie parvient �* rattraper son retard économique et réduire son taux de chômage, les transferts de la Flandre vers la Wallonie se réduiraient �* une peau de chagrin. Bruxelles deviendrait le premier contributeur �* la solidarité entre les Belges. ( van lesoir.be) die spreken openlijk over transfers en bijdragen : alsof levenslang opdraaien voor de ander de normaalste zaak van de wereld is |
Citaat:
|
Citaat:
Een onverantwoorde geldstroom is er een die maar blijft duren terwijl de oorzaak maar niet aangepakt wordt.Regionale verschillen moeten aan het licht gebracht worden,verklaard,en vervolgens aanvaard of geremedieerd. Aanhoudende werkloosheidssteun (decennialang) naar een bepaalde streek,terwijl er een uurtje rijden daarvandaan jobs zijn die moeten ingevuld worden door Polen en Noord-Fransen(die van merkelijk verder komen) is NIET meer te verantwoorden.... Verschillen in zorg en gezondheid tussen regio's zijn WEL te verklaren en kunnen zelfs aanvaard worden tot op zeker hoogte... |
Wie gelooft dit eigenlijk?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be