Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Vrijuitgaand ad hominem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112560)

eno2 26 september 2008 09:15

Vrijuitgaand ad hominem

Schande, iemand die mij verwijt voor racist, gaat vrijuit, terwijl ik bestraft word om dat als "stinkend ad hominem" te benoemen.

Je kan hier ander vrijuitgaand ad hominen signaleren.

Groentje-18 13 oktober 2008 09:10

Lijkt me een vreemde keuze van de moderatie. Heb je het bericht wel gerapporteerd?
Wat ik jammer vind, is dat een persoonlijke aanval nogal subjectief is en afhankelijk van de persoon in kwestie. Meestal kennen na een tijdje forummers mekaars zwakke plekken wel en durven ze die kennis gebruiken om de ander bewust op de tenen te trappen. Voor het publiek is er geen sprake van een persoonlijke aanval, maar beide betrokkenen weten dat het anders is, ook al wordt dat door de aanvaller vaak ontkent.
Soms zie je ook zware persoonlijke aanvallen, die onbestraft blijven. Misschien heeft niemand ze gerapporteerd, of werd dit wel gedaan maar vond de moderatie ze oké. Dat geeft de indruk dat enkel echt zwaar schelden gestraft wordt. Maar wat met posts waarin niet zwaar wordt gescholden naar iemand maar de persoon toch persoonlijk wordt aangepakt?
Daarom denk ik dat het misschien beter is om te kijken naar de intentie van de poster. Wat is de functie van zijn post in een draad? Is het om de persoon van de lezer in diskrediet te brengen of hem te kwesten, dan zouden er mi waarschuwingen en/of bij herhaaldelijke overtredingen strafpunten kunnen volgen.
Je kan natuurlijk de intentie van iemand niet achterhalen, maar je kan wel redelijkerwijze afleiden uit een bericht wat iemand ermee beoogde denk ik.

Wat denken jullie?
In een notendop gaat het dilemma om 'vrije meningsuiting' vs brutaliteit, grofheden en persoonlijke aanvallen, en ook het risico lopen dat het halve forum wordt verbannen/er nauwelijks nog gepost wordt (want de meeste discussies worden op den duur wel ergens persoonlijke aanvallen, jammergenoeg) vs het handhaven van een bepaalde niveau- of fatsoensdrempel.

Nynorsk 13 oktober 2008 09:20

Ik wil dat er geen enkele belediging naar mij toe weggemodereerd wordt. Laat die maar mooi staan.

Morduk 13 oktober 2008 09:26

Jullie zitten hier gewoon te veel en beginnen dit forum veel te serieus te nemen. Neem eens een paar maanden 'vakantie' mss.

Als je een onterechte veeg krijgt, en je fixeert daarop, begin je jezelf op te laden tot je ermee eindigt zelf niks anders dan vegen uit te delen of erover te klagen.

Net zoals met TV. Als je tegen nieuwsomroepers begint te fulmineren tijdens het journaal, is het tijd om de knop om te draaien en terug te keren naar de realiteit.

eno2 13 oktober 2008 09:34

[
Citaat:

QUOTE=Morduk;3742146]Jullie zitten hier gewoon te veel en beginnen dit forum veel te serieus te nemen. Neem eens een paar maanden 'vakantie' mss.

Als je een onterechte veeg krijgt, en je fixeert daarop, begin je jezelf op te laden tot je ermee eindigt zelf niks anders dan vegen uit te delen of erover te klagen.

Net zoals met TV. Als je tegen nieuwsomroepers begint te fulmineren tijdens het journaal, is het tijd om de knop om te draaien en terug te keren naar de realiteit.
[/quote]

Het gaat me niet om mezelf, maar om de wijze van modereren.

Citaat:

Ik wil dat er geen enkele belediging naar mij toe weggemodereerd wordt. Laat die maar mooi staan.
Masochisten moeten er ook zijn.

Mijn bedoeling hier was eigenlijk voorbeelden op te vragen van gerapporteerde ongewenstheden (of dat nu ad hominem is of niet) waarop door moderatie niet ingegaan is.
Dat verwijt van racist, aan mij gericht, was al zo'n voorbeeld.

Kim 13 oktober 2008 09:36

Iedereen verslijt mekaar hier constant voor racist of fascist...

Enfin, de vraag is in hoeverre dat dan persoonlijk bedoeld is.

Nynorsk 13 oktober 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3742164)

jouw avatar, mogen we dat trouwens beschouwen als een dreiging met geweld?

Kim 13 oktober 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3742207)
jouw avatar, mogen we dat trouwens beschouwen als een dreiging met geweld?

Uiteraard. Maar het is net niet genoeg om 8 strafpunten van de mods te krijgen... ;)

eno2 13 oktober 2008 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3742164)

Ik vraag alleen naar afgekeurde rode driehoekjes.

Kim 13 oktober 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3742213)
Ik vraag alleen naar afgekeurde rode driehoekjes.

Dat had je al moeten opmerken vanaf post nummer 2.

Nynorsk 13 oktober 2008 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3742157)
Masochisten moeten er ook zijn.

Dat is niet masochistisch. Ik zou het wel tof vinden mocht ik die beledigingen in grote rode letters kunnen zetten, dat het een beetje opvalt voor de lezer waartoe een ander zich verlaagt.

Nu, ik krijg hier eigenlijk zo goed als geen beledigingen.

Nynorsk 13 oktober 2008 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3742211)
Uiteraard. Maar het is net niet genoeg om 8 strafpunten van de mods te krijgen... ;)

Gewiekste vrouwen :cheer:

eno2 13 oktober 2008 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3742240)
Dat is niet masochistisch. Ik zou het wel tof vinden mocht ik die beledigingen in grote rode letters kunnen zetten, dat het een beetje opvalt voor de lezer waartoe een ander zich verlaagt.

Behoor jij dan niet tot een verachte minoriteit?

Nynorsk 13 oktober 2008 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3742124)
Daarom denk ik dat het misschien beter is om te kijken naar de intentie van de poster. Wat is de functie van zijn post in een draad? Is het om de persoon van de lezer in diskrediet te brengen of hem te kwesten, dan zouden er mi waarschuwingen en/of bij herhaaldelijke overtredingen strafpunten kunnen volgen.
Je kan natuurlijk de intentie van iemand niet achterhalen, maar je kan wel redelijkerwijze afleiden uit een bericht wat iemand ermee beoogde denk ik.

gij zou daar een goeie in zijn.

eno2 13 oktober 2008 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3742214)
Dat had je al moeten opmerken vanaf post nummer 2.

Nou, ik ga er geen nieuwe thread voor openen.

Nynorsk 13 oktober 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3742247)
Behoor jij dan niet tot een verachte minoriteit?

ma nee jong.
de mensen zien mij graag.

Anna List 13 oktober 2008 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3742250)
gij zou daar een goeie in zijn.

:cheer: en we zijn vertrokken, iedereen instappen :cheer: ;-)

eno2 13 oktober 2008 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3742252)
ma nee jong.
de mensen zien mij graag.

Vanwaar dan al die beledigingen die jij zo graag laat staan?

Nynorsk 13 oktober 2008 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3742285)
Vanwaar dan al die beledigingen die jij zo graag laat staan?

Ik zeg net dat ik er nauwelijks krijg, liefje.

Anna List 13 oktober 2008 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3742240)

da's er wel om vragen eigenlijk hé

...dzju, en nergens opkomen hé ...

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be