Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Koppen: jong en gek van politiek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112607)

Renesse 26 september 2008 16:52

Koppen: jong en gek van politiek

Iemand gisteren Koppen gezien op TV1?

http://www.een.be/televisie1_master/...ek/index.shtml

3 jongeren vertellen waarom ze aan politiek willen doen.

Gianni Boone zat vroeger bij het VB, nu LDD. Sam van de Putte is een dikke homo en zit bij SP.A en Britt Schouppe (verre verwant van) zit bij CD&V.

De arrogantie droop er bij deze mensen vanaf. Sam zuchtte eens verwijfd en zag zichzelf wel als Vlaams Parlementariër, Gianni net niet als een 2e De Decker en Britt... dat ben ik zelfs al vergeten, ik dacht dat ze misschien premier wou worden.

Is dit het niveau van onze nieuwe generatie politici? Wat een parvenus! Dat wordt dus nóg erger dan nu.

ZERO 26 september 2008 17:08

Ach ze zijn nog jong en zullen/moeten nog veel leren.

PS. Die ouwe van dage over LDD:van jullie moet ik geen papiertje hebben, want jullie kunnen niks anders dan zagen en klagen :lol: :thumbsup:

Geert C 26 september 2008 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3712463)

Gianni Boone zat vroeger bij het VB, nu LDD. Sam van de Putte is een dikke homo en zit bij SP.A en Britt Schouppe (verre verwant van) zit bij CD&V.

De arrogantie droop er bij deze mensen vanaf. Sam zuchtte eens verwijfd en zag zichzelf wel als Vlaams Parlementariër, Gianni net niet als een 2e De Decker en Britt... dat ben ik zelfs al vergeten, ik dacht dat ze misschien premier wou worden.

Is dit het niveau van onze nieuwe generatie politici? Wat een parvenus! Dat wordt dus nóg erger dan nu.

Eén van de redenen dat ik (nog) niet bij een politieke jongerenvereniging gegaan ben. Ik heb zo de indruk dat de meesten die daar zitten van zichzelf denken dat ze binnen vijf jaar in het parlement zitten, binnen tien jaar in de regering en binnen vijftien jaar in de 16. :x

En dat terwijl ik daar binnen vijftien jaar zal zitten verdorie! :evil:

Firestone 26 september 2008 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3712489)
Eén van de redenen dat ik (nog) niet bij een politieke jongerenvereniging gegaan ben. Ik heb zo de indruk dat de meesten die daar zitten van zichzelf denken dat ze binnen vijf jaar in het parlement zitten, binnen tien jaar in de regering en binnen vijftien jaar in de 16. :x

En dat terwijl ik daar binnen vijftien jaar zal zitten verdorie! :evil:

Yep.

Ik zal een bekwame kabinetschef wel kunnen gebruiken, daar in de 16.

Geert C 26 september 2008 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3712493)
Yep.

:cheer: Premier Vuursteen! :cheer:

:cheer: Kabinetchef Appl... C! :cheer:

:-D

Dronkoers 27 september 2008 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3712505)
:cheer: Premier Vuursteen! :cheer:

:cheer: Kabinetchef Appl... C! :cheer:

:-D

Applegate Christina :cheer:

bentje 27 september 2008 08:34

Heb het ook gezien.
"Wat een zielige mensen" zaten wij hier voor de tv te zuchten.
Veel ego, weinig verstand.
Als dat onze toekomstige generatie is zal er niet veel verbeteren...:roll:

Jozef Ostyn 27 september 2008 08:56

Citaat:

Yep.

Is ervaring een aanbeveling?

Firestone 27 september 2008 08:58

:lol:

Jozef Ostyn 27 september 2008 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3712463)

Heb het programma niet gezien. Er lopen ook heel wat jongeren rond die op een andere, meer constructieve manier met politiek bezig zijn.
Anderzijds is het m.i. inderdaad zo dat sommigen tegenwoordig VEEL te jong parlementslid, schepen of zelfs minister worden. En sommigen bovendien enkel en alleen omdat ze zoon of dochter van zijn.

Jozef Ostyn 27 september 2008 09:02

Citaat:

Yep.

Je zult ook een goede budgettair, een goede jurist, een goede kabinetssecretaris en een goede perswoordvoerder nodig hebben. Dat samen met een goede kabinetschef en dan werkt het wel.

Firestone 27 september 2008 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3713146)
Je zult ook een goede budgettair, een goede jurist, een goede kabinetssecretaris en een goede perswoordvoerder nodig hebben. Dat samen met een goede kabinetschef en dan werkt het wel.

Wat moet ik zelf dan nog doen?

HAMC 27 september 2008 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3713147)

Het geld tellen.

Oh, en de mensen uitlachen die op u gestemd hebben.

Jozef Ostyn 27 september 2008 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3713147)

De richting aangeven waarin je medewerkers moeten werken en wanneer je kabinetschef er niet in slaagt om de deal te maken zelf gaan negociëren.

Oh ja, en ook nog veel handjes schudden.

Ernstig: een minister die er echt iets van wil maken heeft HEEL veel te doen.

Firestone 27 september 2008 09:09

In alle ernst, een politieke carrière is zowat het laatste wat ik voor mezelf zou willen.

bentje 27 september 2008 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3713154)
In alle ernst, een politieke carrière is zowat het laatste wat ik voor mezelf zou willen.

Ik wel, moest ik er niet veel voor hoeven te doen, niet over straat lopen met flyerkes, stemmen ronselen, maar direct veel van m'n tap kunnen maken :-D

Jozef Ostyn 27 september 2008 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3713154)

Zou zelf ook nooit een verkozen mandaat kunnen nastreven. Ligt me niet en bovendien zou ik geen stemmen halen.

Tavek 27 september 2008 09:38

Een carriere in de prive industrie lijkt me interessanter. En uw bijdrage aan de maatschappij is ook veel groter.

Gij schept toegevoegde waarde, en het overheidsapparaat maakt het op (op een zeer inefficiente manier).

Jedd 27 september 2008 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 3712478)
PS. Die ouwe van dage over LDD:van jullie moet ik geen papiertje hebben, want jullie kunnen niks anders dan zagen en klagen :lol: :thumbsup:

da's een nonkel van mij :cheer:

Dronkoers 27 september 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3713159)
Ik wel, moest ik er niet veel voor hoeven te doen, niet over straat lopen met flyerkes, stemmen ronselen, maar direct veel van m'n tap kunnen maken :-D

:cheer: tap :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be