![]() |
CD&V verliest 40% kiezers
CD&V verliest bijna helft van haar kiezers
Vier op de tien kiezers die vorig jaar voor het kartel CD&V/N-VA hebben gestemd en dat deden met een uitgesproken voorkeur voor CD&V, zouden hun stemgedrag wijzigen mochten er vandaag verkiezingen zijn. Liefst 10,4 procent van hen zou voor de N-VA van Bart De Wever stemmen. LDD van Jean- Marie Dedecker zou een even groot percentage wegkapen. N-VA en LDD gaan met het grootste deel van het CD&V-verlies aan de haal. Open Vld, Vlaams Belang, sp.a-Vl.Pro en Groen! verdelen onderling de resterende 20%. Het onderzoek geeft niet aan hoeveel nieuwe kiezers CD&V er zou bijkrijgen. Dat kan bijvoorbeeld gaan om mensen die in 2007 niet voor het kartel hebben gestemd, precies omdat ze tegen een kartelformule waren, maar die bij de volgende stembusslag toch voor de Vlaamse christendemocraten zouden kiezen. De peiling doet evenmin een uitspraak over de uitstroom bij de N-VA. bron GVA Blijkbaar worden de 5 minuten politieke moed na 17 maand talmen politieke zelfmoord eerste klasse. |
sorry, maar hadden we hier nog geen topic over?
|
Citaat:
Nu nog wachten tot de verkiezingen in juni. N-VA zal dan wel uitkomen tussen de 10 en 15 % |
Citaat:
en vervolgens als consequentie een tripartite (CD&V, VLD, SP.a) aan de macht. De ironie van de democratie: net door de nederlaag van de traditionele partijen komen ze aan de macht. |
nva tusse 10 en
Ldd tusse 10 en 15 VB rond de 24 % we zijn binnen lijst UF haalde : 43.391 stemmen |
dubbel
|
Citaat:
Een regering van grote verliezers lijkt me niet zo logisch. Bestaat er nog iets als respect voor de kiezers? |
Jean-Marie Dedecker zal de volgende vlaamse minister-president
|
politieke moed is eigenlijk insiderstaal voor het land langzaam laten doodbloeden.
|
ze voelen het : dat is het voornaamste
ik hoop dat ze voelen aankomen dat ze uitgerookt worden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eunuch |
hun verdiende loon door het vergooien van kiesbeloftes enhet verraad aan Vlaanderen
|
Citaat:
Hopelijk verknalt geen van de drie hun huidige momentum... |
Citaat:
NVA 8% LDD 15% VB 17% Echter de grote drie van het regime + groen zouden helaas dan nog een 60-tal procent uitmaken. |
Citaat:
En 15% is in handen van een JDD van wie we alles en niets kunnen verwachten. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Nu, 40% zou een ongelooflijk succes zijn én een duidelijke indicatie van de Vlaamse kiezers (maar wat is dat nog waard in dit land?), en bovendien kan men maar moeilijk drie partijen die samen zoveel kiezers vertegenwoordigen in het cordon sanitaire proppen. Nu, zolang deze partijen om uiteenlopende redenen niet met elkaar kunnen of willen samenwerken zal er aan de Vlaamse rechterzijde altijd verdeeldheid heersen. Voor het VB betekent dat hun scherpe kantjes afveilen en voor LDD en N-VA zal dat betekenen dat ze over hun cordonangst moeten stappen en hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik zou de kopjes van Maingain, Milquet, Di Rupo en Reynders wel eens willen zien als niet Kris, Yves, Frank of Bart (die puppet van de VLD) tegenover hun zitten, maar de 3 D's, De Wever, De Decker en De Winter... |
Citaat:
Ik herhaal het nog eens, ik hoop dat geen van de drie hun momentum verknallen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be