![]() |
CD&V congres *moet* ingrijpen
- CD&V heeft alle belangrijke verkiezingsbeloften gebroken;
- CD&V geeft leiding aan een federaal kabinet dat op een minderheid aan Vlaamse zijde steunt; - CD&V is binnen de regering afhankelijk van de wil van franstaligen; - CD&V is in parlement afhankelijk van wisselmeerderheden met electorale concurrenten; - CD&V heeft totaal geen uitzicht op de staatshervorming, die een conditio sine qua non was voor hun regeringsdeelname; - CD&V heeft in de peilingen al zo'n 40% aanhang verloren; - bij voortduren van deze situatie is er geen Vlaams kartel meer, waardoor ze naar alle waarschijnlijkheid hun machtspositie kwijtraken; en - over negen maanden zijn er verkiezingen; Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat het CD&V congres deze situatie laat voortbestaan. |
Citaat:
en.... ![]() |
Citaat:
Gaan die zich ook niet roeren, hun postje weet je, gaan die niet overlopen ? |
Citaat:
Het gaat hier immers om "tsjeven", en dat zijn per definitie onbetrouwbare woordbrekende machtswellustelingen, die er geen moment voor terugdeinzen om hun kiezers te verraden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, een deel van het Vlaams electoraat moet inderdaad niet overschat worden. Maar dat is overal elders evenzeer zo, mag ik aannemen. |
ben echt benieuwd hoe ze gaan stemmen over YL zn toekomst - als ze al mogen stemmen ..
|
Citaat:
Misschien schuilt hier een superieure taktiek in om de "andere partij" bij staatshervormingsonderhandelingen in opperste verwarring te brengen ? |
Citaat:
Maakt niet uit of ze met de VVD of de PvdA in het kabinet zitten. als ze maar in het kabinet zitten. pluche plakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
80% van de (aanwezige) leden steunt de partijtop.
|
*zucht* bende schapen daar :(
|
Citaat:
Anderzijds vind ik de opkomst (als het gaat om een congres voor alle leden tenminste) zeer laag voor een partij met tienduizenden leden gezien het belang van de discussie en als de "Vlaamse" vleugel binnen de CD&V zo sterk is waarom waren ze dan niet met veel meer. |
Citaat:
|
Citaat:
De ene noemt dat verantwoordelijkheid nemen, de andere naïviteit. |
Ik, en met mij honderduizenden anderen, noemen dat verraad...
|
Citaat:
1. Ontslag federale regering 2. Peeters dumpt de paarse partijen in de Vlaamse regering 3. Doorbraak cordon sanitaire in het Vlaams Parlement (CD&V, NVA, LDD en VB vormen de nieuwe regering) 4. De uitroeping van de Vlaamse onafhankelijkheid door het Vlaams Parlement 5. Dan pas kan er een communautaire dialoog plaatsvinden om de boedelscheiding te regelen en een passende regeling voor Brussel te treffen. En als dat niet gaat via dialoog, dan maar via buitenparlementaire actie. Dat is verantwoordelijkheid nemen, de enige manier uit de diepe politieke en economische crisis te geraken. Het oude regime zou wel nog even tegenspartelen, maar de nieuwe politieke orde moet zo snel mogelijk korte hiermee maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be