Truder |
17 december 2002 18:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik denk dat "ginder" één welbepaalde "laag van de bevolking"duidelijk oververtegenwoordigd is. Er heerst daarom een zeker samenhorigheidsgevoel in die groep.
|
Dat samenhorigheidsgevoel dat kan wel kloppen, die oververtegenwoordiging daar ben ik het niet mee eens. Er lopen daar mensen rond van alle strekkingen. Wat je hoort (of leest) is wel een hevige reactie op het wanbeleid, daarom dat je misschien het idee krijgt dat de oppositie daar nogal sterk vertegenwoordigd is.
Citaat:
Ze steunen elkaar nogal emotioneel tegen 'indringers' die niet tot de eigen groep behoren. Wat vaak heftige discussies en scheldtirades tot gevolg heeft. Zoek je emoties, meer dan wat anders, dan is het natuurlijk daar dat je moet zijn. Voor gematigdheid en wat meer niveau wat betreft de politieke inhoud is het hier dan weer beter.
Het is een beetje te vergelijken met Humo en Knack denk ik. :wink:
|
Dat steunen tegen indringers uit een ander "groep" klopt ook niet helemaal. Nog niet zolang geleden werd een vaste formgebruiker lastiggevallen door iemand die nieuw was op het forum, iemand die zeker niet niet in die "groep" die jij bedoeld kan ingedeeld worden. Integendeel het is zowat de hardnekkigste (politieke) tegenstander die je maar kan wensen. Hij werd door iedereen geholpen in de laag bij de grondse verwensingen. Je kent hem, we hebben het daar vroeger al een paar maal over gehad. ;)
Wat je daar wel hebt is een groep van vaste gebruikers die elkaar al zo'n beetje kennen (links en rechts) en op een humoristische manier dingen naar het hoofd slingeren. Zoals ik en SS bv, sommige mensen denken ook dat wij niets anders doen dan ruzie maken.
Daar lopen dus een hoop mensen rond waar ik wel degelijk respect voor heb, ook al ben ik het zogoed als nooit eens met hun visie. Maar dat hoort zo denk ik, tijdens de discussie mogen de stukken eraf vliegen, daarbuiten moet je elkaar respecteren.
Dat maak de gesprekken aantrekkelijker dan de droge statistische humorloze kost. Het niveau is op beide forums hetzelfde volgens mij, het is alleen anders verpakt. Over die gematigdheid heb je dan weer gelijk, hier is het rustiger.
|