![]() |
De leegstand
Graag zou ik jullie mening willen hebben over de leegstand van openbare gebouwen en waar geen leegstand belasting voor betaald wordt.Het is misschien raar dat de staat aan zichzelf zou moeten betalen maar een privé persoon moet dat wel want die heeft niet de keuze.Vele van die gebouwen kunnen gebruikt worden voor het onderbrengen van organisaties die zich het lot aantrekken van mensen die het moeilijk hebben,onder meer de kansarmen en geloof me dit aantal stijgt van dag tot dag.
|
Ze zouden beter de krakers forfaitair belasten die er in zit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, eens ze binnen zijn, is het inbreken voorbij en dan word het wel moeilijker... |
Citaat:
|
Krakers vragen zelfs geld aan andere krakers om in hun gekraakt pand te mogen verblijven.
Misschien niet overal, maar heb toch zo al één en ander gehoord daarover. T' is dus niet alleen misdadig (inbraak al dan niet met valse sleutels en in bende verband), t' is ook nog eens commercieel opgezet spel. Dus belasten, en schade laten vergoeden. Nog wat in het gevang ook zelfs. |
Het is inderdaad juist dat vele leegstaande gebouwen gekraakt worden en dat kan je maar indijken door die gebouwen een bestemming te geven ondermeer aan verenigingen met plaatsgebrek.Het "kraken" kan je niet helemaal uitroeien,het is ook een vorm van protest tegen de leegstand.
|
Citaat:
't Zou allemaal kunnen natuurlijk. Maar ik ben nogal voorzichtig met alles wat ik hoor te veralgemenen en als argument te gebruiken, zelfs wanneer het toevallig in mijn ideologische kraam past. Ervaring heeft me geleerd dat dat niet onverstandig is. |
ik heb zelf 4 jaar "gebruik" gemaakt van leegstand :p en eerlijk gezegd zie ik daar geen enkel probleem in
het betreffende huis werd door de staat oneigend om er een nieuwe baan te leggen, die baan komt er nooit, en de villa stond leeg als eigendom van de staat. We zijn er met 6 gaan wonen, hebben het een beetje opgeknapt, water en electriciteit opnieuw laten aansluiten (op ons kosten en ook de maandelijks facturen betaald), internet en telefoon-aansluiting idem, domicillie vastgezet en gaan werken (veel kunnen reizen en sparen door 0 € huur), ondertussen zelf een huisgekocht en lid van de schuldslavernij ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een land dat in haar grondwet staan heeft dat iedereen recht heeft op huisvesting en waar anderzijds zoveel daklozen zijn en er steeds meer bijkomen is een anarchistisch land waarin kraken zelfs als het een wetovertreding zou zijn niet kan worden tegengegaan.
een rechtstaat die haar eigen grondwet niet gehoorzaamd verliest daarmee de morele macht om van haar burgers gehoorzaamheid aan de wetten te eisen - een dergelijke rechtstaat is illegitiem kraken mag dus en in de realiteit zien we ook overal dat er niet tegen kan worden gedaan |
krakers zorgen er tenminste voor dat het pand niet verder verkrot.
ze zouden krakers verdorie geld moeten geven om te willen kraken ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be