![]() |
Misschien een vraag die u al 15 keer hoorde, maar hoe staat u tegenover de kiesdrempel?
Er bestaat immers een (grote) kans dat uw partij hierop op 13 juni zal stranden, maar toch keurde men de kiesdrempel bij de stemming niet af (er was een onthouding van Groen!). |
En wat als Groen de drempel niet haalt? Gaat Uw partij dan niet nog meer verscheurd worden?
|
De drempel ... wel, de goedkeuring van de kiesdrempel was slechts één element in de soap van de kieshervorming. Ook de provinciale kieskringen zaten in dit pakket en daar heeft Groen! in het verleden geen problemen van gemaakt. Ik gebruik het woord soap omdat op den duur niemand nog wist waarover het debat nog ging en omdat het ontzettend jammer is dat zulke fundamentele debatten zo dicht bij de verkiezingen nog gevoerd worden. Ik denk dat de combinatie van provinciale kieskringen en de kiesdrempel onze democratie niet ten goede zal komen. Nieuwe partijen zullen er wellicht niet meer bijkomen; er kunnen alleen nog (kleine) partijen verdwijnen. En los van de toekomst van Groen! vind ik het als kiezer zonde dat het politieke landschap zou verschralen. Wakker worden in een saai en grijs politiek tweestromenland is mijn nachtmerrie. Ik wil dat mensen aan de progressieve zijde van het politiek spectrum kog kunnen kiezen.
_______________ Rudi Daems 1e plaats Vlaams parlement Antwerpen En waneer stemt u weer Groen! :?: |
Dag Rudi,
vrees je niet dat de kiezers die keuze al gemaakt hebben? in de laatste peiling haalde Groen! maar 4% meer. Enfin in Limburg zal er alvast toch 1 groene verkozene zijn |
Drempelvrees zou je het kunnen noemen.
30% van de kiezers zijn nog onbeslist. Daar moet toch potentieel in zitten! |
Ja uiteraard zit daar potentieel in, maar alle analisten zijn het er ook over eens dat de huidige vorm van campagne voeren absoluut de mensen niet kan overtuigen. Dus als je goede campagne ideeën hebt, laat ze dan maar komen hoor
|
dat komt er van als een kleine partij die eens goed scoort grootheidswaanzin krijgt en met de grote partijen meestemt totdat het door de kiezers terug met de voeten op de grond wordt gezet om dan pas te beseffen dat het zelf ook een kleine partij is
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be