Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nicknames? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11292)

Maus 31 maart 2004 15:28

Ik heb al lang door dat verschillende mensen hier onder verschillende nicks zitten (meer dan 1 nick per persoon dus). Vandaar dit peilinkje.

Vlaanderen Boven 31 maart 2004 15:29

En de poll niet vervalsen, he mensen :wink:

De Garde 31 maart 2004 15:30

Voor alle schizofrenen: dat geldt ook voor uw andere persoonlijkheden!

Sufragette 31 maart 2004 16:27

Slechts 1 nicknaam: algemeen enkelvoudig stemrecht.. :)

Ik kan toch maar 1 bericht tegelijk typen en ik antwoord toch altijd hetzelfde.. wat voor zin heeft het dan he.. Trouwens, ik vind dat ik hier nu soms al te lang naar mijn goesting blijf plakken..

The Paulus Experience 31 maart 2004 16:38

Ik heb zoveel nicknames dat ik soms een hele topic tegen mezelf zit te praten.

Trouwens, 'k heb het al gezegd : er zitten hier maar een vijftal mensen of zo op dat forum.

:wink:

Maus 31 maart 2004 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

Trouwens, 'k heb het al gezegd : er zitten hier maar een vijftal mensen of zo op dat forum.

Wat is daar interessant aan, aan heel de tijd tegen jezelf te zitten zeveren. Of ben jij zo een persoon die "altijd gelijk wil halen". Dan is een "monoloog" wel praktisch :) .

Gentenaar 31 maart 2004 16:50

ik heb 1 nickname.

Vrees wel dat je met zo'n poll de waarheid niet zal ontdekken...

Naar het schijnt kan je elke gebruiker localiseren op de een of andere manier. Ik denk dat dat meer oplevert.

Kan een computerwizz zich hier eens mee bezighouden? Gewoon de nicks die vanuit dezelfde plaats inloggen groeperen...[/url]

The Paulus Experience 31 maart 2004 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

Wat is daar interessant aan, aan heel de tijd tegen jezelf te zitten zeveren. Of ben jij zo een persoon die "altijd gelijk wil halen". Dan is een "monoloog" wel praktisch :) .

nee, ik haal nooit gelijk van mijn eigen.
Ik ben daar dan ook wel eens pissed off over natuurlijk :wink:

Herman Desmedt ©HD 31 maart 2004 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
ik heb 1 nickname.

Naar het schijnt kan je elke gebruiker localiseren op de een of andere manier. Ik denk dat dat meer oplevert.

Kan een computerwizz zich hier eens mee bezighouden? Gewoon de nicks die vanuit dezelfde plaats inloggen groeperen...[/url]

Vanop de server met dit forum kan je te weten komen welke IP (internet communicatie adres) er gebruikt wordt om te communiceren. Sommige gebruikers hebben een vast IP maar practisch alle gebruikers op de klassieke telefoonlijn (ADSL, gewone modem) hebben een IP dat elke keer wijzigt als je opnieuw aanmeld (bijvoorbeeld bij heropstarten van PC) Toch is ook dat IP niet willekeurig, maar gekozen uit een pool van IP's toegekend aan een provider.

Met de IP, de kennis van de provider en het tijdstip kan je aan de provider vragen wie dat het was. Deze procedure is omslachtig en de provider gaat ook geen antwoord geven voor de minste bagatel.

Er is nochtans nog een andere mogelijkheid: Als de gebruiker lui is en niet telkens aanmeld bij de provider telkens er van nick veranderd wordt, dan veranderd dat IP adres niet en kan gemakkelijk vanop de server gededecteerd worden dat éénzelfde internettoegang een reeks nicks gebruikt.

Conclusie : het kan, maar wie gaat zich daarmee amuseren ?

Spetsnaz 31 maart 2004 18:41

Ik heb er echt maar eentje

illwill 31 maart 2004 18:54

Kun je mij nu eens zeggen wat het nut is om meerdere namen te hebben op dit forum?

Herman Desmedt ©HD 31 maart 2004 19:15

Nut ?
Verschillende keren een Poll invullen.
Eigenlijk maniPOLLatie dus.

Herman Desmedt ©HD 31 maart 2004 19:21

Eigenlijk heb ik hier nog niet veel toffe nicks gezien.
En van sommige vraag ik me af waar ze vandaan komen.

Misschien voor een andere topic : Toffe nicks zouden kunnen zijn :

Nick O' Tine
Nick kel
Nick Snut
Nick Aragua
Nick Name
Nixdorf

enz.

Vlaamse Leeuw 31 maart 2004 19:27

Ik heb ook maar eentje.

C uit W 31 maart 2004 19:30

Ik heb er 1, en da's meer dan voldoende

Brabo 31 maart 2004 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Kun je mij nu eens zeggen wat het nut is om meerdere namen te hebben op dit forum?

Je kunt er ondermeer bans mee omzeilen, polls vervalsen, je eigen lof zingen, onnozele grappen uithalen en discussies beïnvloeden.

Ikzelf heb hier slechts 1 account, mijn andere nicks kunnen dit bevestigen.

DaBlacky 31 maart 2004 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
ik heb 1 nickname.

Vanop de server met dit forum kan je te weten komen welke IP (internet communicatie adres) er gebruikt wordt om te communiceren. Sommige gebruikers hebben een vast IP maar practisch alle gebruikers op de klassieke telefoonlijn (ADSL, gewone modem) hebben een IP dat elke keer wijzigt als je opnieuw aanmeld (bijvoorbeeld bij heropstarten van PC) Toch is ook dat IP niet willekeurig, maar gekozen uit een pool van IP's toegekend aan een provider.

Met de IP, de kennis van de provider en het tijdstip kan je aan de provider vragen wie dat het was. Deze procedure is omslachtig en de provider gaat ook geen antwoord geven voor de minste bagatel.

Er is nochtans nog een andere mogelijkheid: Als de gebruiker lui is en niet telkens aanmeld bij de provider telkens er van nick veranderd wordt, dan veranderd dat IP adres niet en kan gemakkelijk vanop de server gededecteerd worden dat éénzelfde internettoegang een reeks nicks gebruikt.

Conclusie : het kan, maar wie gaat zich daarmee amuseren ?

En wat doen jullie met de gebruikers die vanop een kabinet forummen en zodoende achter dezelfde router hangen?

Spetsnaz 31 maart 2004 20:08

@Herman

wat is jouw avatar eigenlijk ?

Herman Desmedt ©HD 31 maart 2004 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
@Herman

wat is jouw avatar eigenlijk ?

Een Rolls-Royce Trent-900 vliegtuigmotor
Hier op weg naar de nieuwe testbank van Airbus in Toulouse.
Dat zijn de motoren die in de nieuwste airbus A380 gaan geïnstalleerd worden. De krachtigste vliegtuigmotoren tot nu toe. Gevaartes van méér dan 3m doorsnede !
De A380 is volop in aanbouw en moet groter worden dan de Boein 747 Jumbo : Luxe 3-class configuratie 555 passagiers; Uniforme class tot méér dan 800 passagiers
Zie www.airbus.com - follow the A380

Herman Desmedt ©HD 31 maart 2004 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
...
En wat doen jullie met de gebruikers die vanop een kabinet forummen en zodoende achter dezelfde router hangen?

Tja, je kan zo evengoed rechtstreeks op de server zitten en zo op 't forum.

IP's zijn alleen zinvol als het gaat om internetcommunicatie. Klopt ! !
Als de gebruiker via een achterpoortje op de server raakt, dan staan we nog nergens. Sluitend zal het dus nooit zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be