Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nationaliseren van Fortis is de beste optie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112968)

JP Coen 5 oktober 2008 09:04

Nationaliseren van Fortis is de beste optie

Fortis is de grootste bank van Belgie en een hoeksteen van de economie.
Daarom kan de regering deze bank niet laten verkopen aan Frankrijk of Duitsland.
Zoals Nederland heeft gedaan, kan ook Fortis-Belgie het beste genationaliseerd worden.

Spinoza 5 oktober 2008 09:16

Het probleem is alleen dat niemand weet hoeveel Fortis nog moet afschrijven. In het ergste geval moeten ze net als UBS tientallen miljarden afboeken. Dat zal de belastingbetaler leuk vinden. Daarom duurt het zo lang voordat er een besluit wordt genomen.

JP Coen 5 oktober 2008 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3725999)
Het probleem is alleen dat niemand weet hoeveel Fortis nog moet afschrijven. In het ergste geval moeten ze net als UBS tientallen miljarden afboeken. Dat zal de belastingbetaler leuk vinden. Daarom duurt het zo lang voordat er een besluit wordt genomen.

Zolang de Belgen beweren dat Bos geen balans kan lezen en dat Fortis alles duidelijk op tafel heeft gelegd ,is dat toch snel gedaan.

I amsterdam 5 oktober 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3725983)
Fortis is de grootste bank van Belgie en een hoeksteen van de economie.
Daarom kan de regering deze bank niet laten verkopen aan Frankrijk of Duitsland.
Zoals Nederland heeft gedaan, kan ook Fortis-Belgie het beste genationaliseerd worden.

Nog beter is het als Vlaanderen het koopt.

Spinoza 5 oktober 2008 10:59

Lees net dat Rabobank ook nog zou meedingen naar het Belgische deel van Fortis. Dat zou toch echt wel de grap van de eeuw zijn hoor. :-o

HAMC 5 oktober 2008 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3726208)
Lees net dat Rabobank ook nog zou meedingen naar het Belgische deel van Fortis. Dat zou toch echt wel de grap van de eeuw zijn hoor. :-o

Te gek voor woorden maar zo zal het lopen.

Het is dit of faillisement

system 5 oktober 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3726236)
Te gek voor woorden maar zo zal het lopen.

Het is dit of faillisement

Dat hoopt u diep in uw hart. U bent een boosaardig mensch.

rechtuit 5 oktober 2008 11:19

Vlaamse regering kan fortis opkopen en samen met KBC er een vlaamse en grote sterke europese bankgroep van maken en deel van (toekomstige) winst opstrijken en verstandig besteden.
Of is dit bullshit?
ik ken wel niets van de financiele wereld of is dit al duidelijk door deze post:lol:

Pas op, ik wil dus dat we als klein land niet volledig afhankelijk van de grote landen worden, ook zo voor energiesector, maar pleit natuurlijk niet voor communisme he, wel voor wat protectionisme haha!
Trouwens, USA, Frankrijk en alle andere landen doen dit toch ook???

HAMC 5 oktober 2008 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3726246)
Dat hoopt u diep in uw hart. U bent een boosaardig mensch.

Het is moeilijk kiezen, het faillisement of overname door Rabo.

De overname zou er voor zorgen dat Belgie voor eeuwig belachelijk gemaakt is maar een faillisement zou meer schade toebrengen aan Belgie dus ik moet daarvoor kiezen.

Was getekend

HAMC Blackheart.

lomeanor 5 oktober 2008 11:40

De beste optie is inderdaad de optie die belgie het meeste schade berokkent. Ik weet echter niet welke optie dat is.

system 5 oktober 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3726296)
Het is moeilijk kiezen, het faillisement of overname door Rabo.

De overname zou er voor zorgen dat Belgie voor eeuwig belachelijk gemaakt is maar een faillisement zou meer schade toebrengen aan Belgie dus ik moet daarvoor kiezen.

Was getekend

HAMC Blackheart.

Slechten mensch.

lomeanor 5 oktober 2008 11:58

Slecht is hij die de belgische status quo verdedigt en daarmee schade berokkent aan Vlamingen en Walen.

I amsterdam 5 oktober 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3726208)

Ze zullen alles doen om Fortis aan een Franse bank te verkopen.
Alleen als dat niet lukt ,dan pas zijn er andere opties mogelijk.

lomeanor 5 oktober 2008 12:25

Inderdaad. De corrupte belgische staat is allergisch aan nederland.

Zwartengeel 5 oktober 2008 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3726433)

Mocht het uiteindelijk toch BNP/Paribas worden, spreekt het voor zich dat ik mijn geld ergens anders parkeer.

system 5 oktober 2008 12:37

Citaat:

Nu zegt Leterme weer eens dat er al meer problemen zijn geweest met uitspraken van Bos en dat het blijkbaar ook samenhangt met 'de persoon van de heer Bos'. Echte Nederlander die Bos, denk ik dan maar.

largo_w 5 oktober 2008 14:51

Citaat:

:rofl:
wat een onzin :lol:

on topic: jeps het deels nationaliseren was wss de beste optie om het vertrouwen terug te verdienen maar de bank an sich had het wss niet nodig. Spijtig dat iedereen histerich moest beginnen doen en vooral de media. Spijtig voor fortis...

Graziëlla 5 oktober 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3726802)
:rofl:
Wat een onzin :lol:

On topic: jeps het deels nationaliseren was wss de beste optie om het vertrouwen terug te verdienen, maar de bank an sich had het wss niet nodig. Spijtig dat iedereen hYsterisch moest beginnen doen en vooral de media. Spijtig voor fortis...

Alsof de hysterie verantwoordelijk is voor de ondergang van Fortis. Jongen toch, denk toch eens na!
Indien het van je spelling afhing, dan wel ja.

Ikzelf ben wel voorstander van het nationaliseren van Fortis.

largo_w 5 oktober 2008 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla (Bericht 3727177)
Alsof de hysterie verantwoordelijk is voor de ondergang van Fortis.

het spijt me ten zeerste dat ik uw niveau van kennis nooit zal kunnen evenaren maar "inlighten me"...
Citaat:

Jongen toch, denk toch eens na!
Denk jij vooral eens na wat er was gebeurd met fortis na de aankoop van abn indien er geen crisis was geweest...
Citaat:

Indien het van je spelling afhing, dan wel ja.
je vergat een paar spellingsfouten maar kom je verdient wel een dikke pluim, een kus van de juffrouw EN je mag een bank vooruit jij flinke jongen...
Citaat:

Ikzelf ben wel voorstander van het nationaliseren van Fortis.
Ikzelf ben tegen het nationaliseren van gelijk wat maar hier was de macht van bovenaf/buitenaf iets te groot en is het een noodzakelijk kwaad die natuurlijk later moet teruggenomen worden...

Graziëlla 5 oktober 2008 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3727217)
het spijt me ten zeerste dat ik uw niveau van kennis nooit zal kunnen evenaren maar "inlighten me"...

Denk jij vooral eens na wat er was gebeurd met fortis na de aankoop van abn indien er geen crisis was geweest...

je vergat een paar spellingsfouten maar kom je verdient wel een dikke pluim, een kus van de juffrouw EN je mag een bank vooruit jij flinke jongen...

Ikzelf ben tegen het nationaliseren van gelijk wat maar hier was de macht van bovenaf/buitenaf iets te groot en is het een noodzakelijk kwaad die natuurlijk later moet teruggenomen worden...

Brutaaltje, ik ben een mevrouw van 65 jaren, en je toon mag wat 'vriendelijker' en vooral beleefder. Ik zie dit mijn kleinzoon niet doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be