![]() |
Verlies van Belgische bedrijvend
Daar is het, Fortis is hoogstwaarschijnlijk in Franse handen
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta..._045&ref=front Idem voor Dexia Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta..._017&ref=front Onze energie bedrijven zijn al in buitenlandse handen. Wat rest er nog in Belgie? Europa is een ding maar zomaar onze grootste private werkgevers 'verliezen'. Niet dat ze weg zijn maar het feit dat de leiding hier weg is wil ook zeggen dat we weinig in de pap te brokkelen hebben, gouden aandeel of niet. Is dit een falen van de regering? Is dit een regering die geld van de belastingbetaler gebruikt om een deel in een bank te krijgen, dit dan onder de prijs verkoopt om de begroting te spijzen? Een eenmalige operatie die Verhofstadt's truken in het niets doet vallen? Dit door een regering die nog geen eens een meerderheid aan Vlaamse zijde heeft? Hmm, wat rest er eigenlijk nog in Belgie van industrie? De gedachte dat bedrijven over de grenzen heen moeten groeien om competitie te bevorderen rijmt hier toch niet echt. Misschien zouden er een paar kernactiviteiten zijn die nationaal moeten blijven (banken etc.) of in een europeers kartel (gas aankoop etc)? |
Nu mag Letherme terecht zingen van 'allons, enfants de la patrie...'
|
Wat een zootje. Betaald Paribas/BNP ons die 4,5 miljard dan terug ofwat ?
Hoe meer zelfbestuur we hier krijgen in Vlaanderen hoe meer we weer op een Frans wingewest beginnen lijken. |
Wat ben ik blij dat wij Nederlanders dit niet hoeven mee te maken zeg. De komende jaren zal van de door Nederland gekochte delen weer een bloeiende bank worden gemaakt. En de Belgen zullen wegrotten onder Frans bewind. Spijtig, maar was te verwachten.
|
Eeuwige schande, Gaz de France is naar het schijnt hier ook alles aan het weghalen en dat heb ik van een insider. Ze laten zich weeral verneuken voor geld.
|
Citaat:
|
Menskes... niet klagen he. Zolang belgique bestaat zal er alles worden aan gedaan om het een Frans land te maken. Dus wie klaagt => gaat en blaast dit onland op.
|
[Ironie-modus=]Ik kijk nu al uit naar het vlammende persbericht dat onze fiere Belgen van BUB en BAB ongetwijfeld zullen publiceren. Alweer een onderneming van hier die in Franse handen komt, hebben ze hier dan geen enkele trots meer?[/ironie-modus]
|
|
Citaat:
![]() en ik ben enorm blij dat je ook terug op het forum bent |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be