![]() |
Leterme de splitser... 5 minuten politiek moed
En hij blijft maar splitsen, en telkens een win-win
Nu samenwerken met het privé gaat blijkbaar gemakkelijker dan met de overheid... http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...085923-433.art Eerst ABN Amro verkopen En nu Fortis bank verkopen... de appel is in 3 gesplitst. Wie de rotte appel vastheeft is alsnog niet duidelijk. een beetje wiskunde ze hebben 12Miljard aandelen gekocht (samen met nederland - lux ) dat was de helft, dus fortis was vorige week 24Miljard waard aan 5euro per aandeel. ze hebben ABN amro voor 17Miljard verkocht aan Nederland dus fortis is nu gedeeld in 2, maar dan toch 17Miljard waard + de helft van 24Miljard... - de rotte appel als ze nu Parisbas aan 71euro per aandeel staat, zou je kunnen denken dat 10euro per aandeel krijgen of 1 paribas per 7 fortis aandelen... |
Citaat:
ze verkopen die 7.5miljard geld Voila ze krijgen 6.5miljard in aandelen van parisbas... en ze houden nog 2.5miljard over... blijkbaar is een stront redden een strontzaak... je verbrandt je altijd... Daarom waarschijnlijk dat failliet laten gaan populairder is maar enfin hier gaat het over het goeie doel... Citaat:
|
Citaat:
- De staat koopt 51% van de Belgische Fortisbank, voor 5 miljard. De staat heeft de overige 49% vorige week gekocht voor ongeveer 4,8 miljard. Dat geld, een kleine 10 miljard, wordt aan de Fortis holding betaald (het aandeel). - De staat verkoopt daarna 75% van de Belgische bankactiviteiten, en krijgt 10% van Paribas, dat is 6 miljard. Paribas koopt nog wat verzekeringsactiviteiten bij Fortis, voor een onbekend bedrag. - Alle probleemkredieten worden overgebracht in een Bad Bank. Paribas neemt daarvan 10%, de belgische stat 20-30%, en de rest gaat naar de Fortis Holding (het aandeel). Dus het andeel krijgt het grootste deel van de slechte kredieten, en een som geld (10 miljard van de Belgische staat, 16,8 miljard van de Nederlandse staat, en wat wisselgeld van Paribas en de Luxemburgse staat). De schulden blijven ook bij de holding (o.a. ABN Amro gekocht voor 25 miljard, verkocht voor minder dan 10 miljard) Dus de waarde van het aandeel is zowat 0,01 tot 0,1 euro waard. Ik schat morgen een daling van Fortis met 99,5% (van 5,4 naar 0,27 euro). Daarna nog wat bokkesprongen, om tegen het jaareinde onder de 0,1 euro weg te glijden. |
IK vind dat Lippens zowat zijn verdiende punt aan zijn carriere heeft gekregen...
en ons koningshuis zal nu wel een pak armer zijn jongens... Je zult ze zien trekken aan de dotatie... |
of hoe 5 min alsnog een 5*jaren-plan gaat worden
|
Volgens mij is het heel duidelijk wie de rotte appel vast heeft : wij de gewone Belgen, want wij gaan het gelag kunnen betalen met belastingen en dat allemaal zodat ze de boel weer eens kunnen doorverkopen aan de Fransen, zonder dat er ook maar 1 serieuze garantie is, blokkeringsminderheid ten spijt. Voor de zoveelste keer hebben ze ons verneukt.
|
Citaat:
We liggen liever in het lang en in het breed mekaar de huid vol te schelden over het al dan niet zingen van een of ander oud strijdlied. |
Niks, mij laten doen, morgen haal ik al mijn cash geld af. Dat ze het maar bekijken godverd....
|
Het meest belangrijke is dat het in Franse handen is nu. Willen we nog meer belgique?
|
Citaat:
|
De extra provincie van Frankrijk, we zijn zowat het enige land in europa die niet chauvinistisch genoeg ingesteld zijn om de franse hier alles te laten opkopen
- onze electriciteit - onze banken - en een pleiade aan andere bedrijven... Wat ik wel aan het denken was als de regering nu nog eens 5 miljard op tafel legt en aandelen in de ruil krijgt van parisbas, is het nu weldegelijk geen nuloperatie meer, maar iets die geld vraagt uit de begroting. maar enfin yvke zal het wel allemaal haarfijn uitleggen, de man ziet er weer meer en meer vermoeid uit, straks zal hij weer zijn vakantie aan de KUL kunnen nemen. |
Citaat:
Terwijl zij hier met ING, Zeeman, Wibra, Blokker, enz...volop actief zijn, hebben ze nooit kunnen verkroppen dat er voor 1 keer via Fortis een Belgisch/Vlaams bedrijf macht had in Nederland. Bij de eerste de beste gelegenheid maakten ze die Belgische overheersing ongedaan en ging Bos en de rest van Nederland nog wat natrappen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be