Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bakker krijgt RVA-controle op Open Bedrijvendag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113004)

Nynorsk 5 oktober 2008 20:38

Bakker krijgt RVA-controle op Open Bedrijvendag

Citaat:

Bakker krijgt RVA-controle op Open Bedrijvendag

Bij een bakkerij in Geraardsbergen is tijdens de Open Bedrijvendag vandaag een ambtenaar van de RVA binnengevallen. [...]

De bakker in kwestie leerde de bezoekers op de Open Bedrijvendag Geraardsbergse mattentaarten bakken. "Uiteraard worden op dergelijke dag veel vrijwilligers ingezet, zodat één en ander als zeer 'ongelukkig' werd ervaren"
bron: klik

Djéézes. Zelfstandigje-pesten ten top. Daar wordt ik nu eens zooo kwaad van eh.

Toen 't bedrijf van mijn ex een paar jaar geleden meedeed met de Open Bedrijvendag, stond ik ook pintjes te tappen in de party-tent die we daarvoor hadden gezet, en gaf ik ook een woordje uitleg aan de mensen die vragen hadden. Nogal wiedes.

On-ge-looflijk.

HAMC 5 oktober 2008 20:47

Zelfstandigen en vrijwilligers...

Another Jack 5 oktober 2008 20:51

Ze dachten waarschijnlijk dat het 'Vandaag-geen-sociale-wetten-dag' was...

Pelgrim 5 oktober 2008 21:43

Tja kijk.

RVA.

Need we say more?

Garry 5 oktober 2008 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3727598)

Toen 't bedrijf van mijn ex een paar jaar geleden meedeed met de Open Bedrijvendag, stond ik ook pintjes te tappen in de party-tent die we daarvoor hadden gezet, en gaf ik ook een woordje uitleg aan de mensen die vragen hadden. Nogal wiedes.

On-ge-looflijk.

Ach, geloof me, dat doen ze toch maar alleen bij de kleine zelfstandige. Dat een bouwpromotor zo'n 3 tot 5 appartementsgebouwen zet per jaar en daar dan +/- 120 �* 200 milj. Bfr/jaar in het zwart incasseert, daar ligt niemand over wakker want dat zijn slechts borlhapjes tegenover de miljarden ontduiking die er een paar jaar geleden aan het licht kwam in de diamantsector in Antwerpen. Heeft daar nog iemand iets over gehoort? Of mag daar niet meer over gesproken worden vanwege etnische overwegingen?

ICE-MAN 5 oktober 2008 22:19

tiens............... da's vreemd............. normaal gezien doen die mannen toch alléén maar kontroles in de horeca tijdens de week-ends....8O

Garry 6 oktober 2008 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 3727837)
tiens............... da's vreemd............. normaal gezien doen die mannen toch alléén maar kontroles in de horeca tijdens de week-ends....8O

Die doen door de week nog geen kloten wat zullen ze een beetje op een zondag gaan werken.

Jazeker 6 oktober 2008 04:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3727598)

On-ge-looflijk.

:magniet:

Weet je dan niet dat je broer of zus of pakweg je vader of moeder mag werken aan je huis. Dat is zwartwerk. Terwijl er gvd grotere misbruiken zijn.

Ik woon in een klein stadje en de meeste bouwactiviteit door bedrijven zie ik op zaterdag of zondag. En ja soms de toevallige familie die eens komt helpen in een huis.

brother paul 6 oktober 2008 06:42

familie en vrienden die eens occasioneel bijspringen is geen zwartwerk.
Het is per slot van rekening zwartwerk wanneer iedereen betaald wordt in het zwart.

Maar dankzij onze sociale zekerheid en het systeem is onze arbeid wegbelast. Misschien willen ze ook nog eens ons brood wegbelasten.

bentje 6 oktober 2008 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3728080)
Het is per slot van rekening zwartwerk wanneer iedereen betaald wordt in het zwart.

Ik mocht bij mijn moeder in de zaak niet meehelpen zonder ingeschreven te zijn.
En ja, het is zwartwerk als je betaald wordt in't zwart, maar zonder aan te geven kan je niet bewijzen dat je die mens niet in 't zwart betaald :|

Pelgrim 6 oktober 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3728080)

toch wel. Op de VDAB hebben ze me duidelijk gezegd dat bvb als werkloze gaan helpen kuisen bij uw grootmoeder door de rva kan gesanctioneerd worden. Ik heb al van verschillende VDAB medewerkers gehoord dat ze bij de rva soms nogal wereldvreemd kunnen zijn.

Kim 6 oktober 2008 13:15

Het zal wel héél grof overkomen bij sommigen, maar wat de VDAB/RVA betreft... als je naam niet Fatima of Achmed is, moet je je plooien naar de letterlijke betekenis van de wet.

Als ik zie wat bovengenoemde figuren allemaal doen zonder daarvoor gesanctioneerd te worden en als ik zie hoe gewone mensen "gekloot" worden omdat ze als vrijwilliger meehelpen, is dat helaas de enige conclusie die ik daaruit kan trekken.

jogo 6 oktober 2008 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3727724)
Tja kijk.

RVA.

Need we say more?

ja, en het liefst in het vlaams...

HAMC 6 oktober 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3728793)
Het zal wel héél grof overkomen bij sommigen, maar wat de VDAB/RVA betreft... als je naam niet Fatima of Achmed is, moet je je plooien naar de letterlijke betekenis van de wet.

Als ik zie wat bovengenoemde figuren allemaal doen zonder daarvoor gesanctioneerd te worden en als ik zie hoe gewone mensen "gekloot" worden omdat ze als vrijwilliger meehelpen, is dat helaas de enige conclusie die ik daaruit kan trekken.

Amai Kim, wat ik tegenwoordig allemaal hoor...

Ik heb de indruk dat je engzins aan het veranderen bent.

Kim 6 oktober 2008 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3729009)
Amai Kim, wat ik tegenwoordig allemaal hoor...

Ik heb de indruk dat je engzins aan het veranderen bent.

Ik ben altijd al redelijk rechts geweest hoor...

HAMC 6 oktober 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3729017)
Ik ben altijd al redelijk rechts geweest hoor...

Niettemin verschiet ik daar iedere keer weer van, ik weet niet hoe dat komt.

monza 6 oktober 2008 14:50

Het controle zieke vlaanderen weer op zijn best!

pibo® 6 oktober 2008 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3729059)
Het controle zieke vlaanderen weer op zijn best!

sinds wanneer is de RVA een Vlaamse dienst ????????? ( RVA is niet de VDAB )

monza 6 oktober 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pibo® (Bericht 3729193)
sinds wanneer is de RVA een Vlaamse dienst ????????? ( RVA is niet de VDAB )

Ah ja en die van den RVA uit luik zijn komen controleren zeker.

pibo® 6 oktober 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3729218)
Ah ja en die van den RVA uit luik zijn komen controleren zeker.

Als de RVA zulke controles doet , is dat meestal na klachten van buren of andere jaloerse mensen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be