![]() |
Bakker krijgt RVA-controle op Open Bedrijvendag
Citaat:
Djéézes. Zelfstandigje-pesten ten top. Daar wordt ik nu eens zooo kwaad van eh. Toen 't bedrijf van mijn ex een paar jaar geleden meedeed met de Open Bedrijvendag, stond ik ook pintjes te tappen in de party-tent die we daarvoor hadden gezet, en gaf ik ook een woordje uitleg aan de mensen die vragen hadden. Nogal wiedes. On-ge-looflijk. |
Zelfstandigen en vrijwilligers...
|
Ze dachten waarschijnlijk dat het 'Vandaag-geen-sociale-wetten-dag' was...
|
Tja kijk.
RVA. Need we say more? |
Citaat:
|
tiens............... da's vreemd............. normaal gezien doen die mannen toch alléén maar kontroles in de horeca tijdens de week-ends....8O
|
Citaat:
|
Citaat:
Weet je dan niet dat je broer of zus of pakweg je vader of moeder mag werken aan je huis. Dat is zwartwerk. Terwijl er gvd grotere misbruiken zijn. Ik woon in een klein stadje en de meeste bouwactiviteit door bedrijven zie ik op zaterdag of zondag. En ja soms de toevallige familie die eens komt helpen in een huis. |
familie en vrienden die eens occasioneel bijspringen is geen zwartwerk.
Het is per slot van rekening zwartwerk wanneer iedereen betaald wordt in het zwart. Maar dankzij onze sociale zekerheid en het systeem is onze arbeid wegbelast. Misschien willen ze ook nog eens ons brood wegbelasten. |
Citaat:
En ja, het is zwartwerk als je betaald wordt in't zwart, maar zonder aan te geven kan je niet bewijzen dat je die mens niet in 't zwart betaald :| |
Citaat:
|
Het zal wel héél grof overkomen bij sommigen, maar wat de VDAB/RVA betreft... als je naam niet Fatima of Achmed is, moet je je plooien naar de letterlijke betekenis van de wet.
Als ik zie wat bovengenoemde figuren allemaal doen zonder daarvoor gesanctioneerd te worden en als ik zie hoe gewone mensen "gekloot" worden omdat ze als vrijwilliger meehelpen, is dat helaas de enige conclusie die ik daaruit kan trekken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb de indruk dat je engzins aan het veranderen bent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het controle zieke vlaanderen weer op zijn best!
|
Citaat:
sinds wanneer is de RVA een Vlaamse dienst ????????? ( RVA is niet de VDAB ) |
Citaat:
|
Citaat:
Als de RVA zulke controles doet , is dat meestal na klachten van buren of andere jaloerse mensen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be