Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vandaag staken de vakbonden voor meer koopkracht. Heeft zo'n actie zin? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113024)

Gun 6 oktober 2008 09:04

Vandaag staken de vakbonden voor meer koopkracht. Heeft zo'n actie zin?

Citaat:

Vandaag staken de vakbonden voor meer koopkracht. Heeft zo'n actie zin?

Huidige stand:

aantal stemmen: 1267
Ja 214 (17%)
Neen 1053 (83%)
Hoe komt het dat de vakbonden alweer acties ondernemen waar de meederheid van de burgers niet mee akkoord gaan?

Een open vraag dacht ik.

Hier vindt u de enquête van deredactie

LastMohican 6 oktober 2008 09:05

Vandaag 2 uur in de file gestaan doordat die zeikers ons bedrijvenpark gedeeltelijk geblokkeerd hadden.

DannyS 6 oktober 2008 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3728185)
Hoe komt het dat de vakbonden alweer acties ondernemen waar de meederheid van de burgers niet mee akkoord gaan?

Een open vraag dacht ik.

De meerderheid leeft niet onder de amoedegrens. 't is een schande dat die hier mogen stemmen.

DannyS 6 oktober 2008 09:29

Maar nu de vraag toch open staat voor meer informatie: Slechts één dag staken noem ik geen actie. Dat heeft geen zin.

brother paul 6 oktober 2008 09:36

ze staken tegen zichzelf:

ze hebben het systeem kapot gestaakt, en de mensen een opgeblazen inkomen bezorgd in een gesouffleerde economie, en nu alles als een soufflé in elkaar zakt en we mogen vechten tegen het onmogelijke, zul je wel zien wie er iets overhoudt en wie niet.

Back to basics: productie - zekerheden - essentiele dingen en geen luxe

Chipie 6 oktober 2008 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 3728224)
Maar nu de vraag toch open staat voor meer informatie: Slechts één dag staken noem ik geen actie. Dat heeft geen zin.

Wat zou deze dag gekost hebben?

Hoe komt het toch dat luilinks nooit kan nadenken? :-D
Gepelde garganelen denken dat ze de koopkracht en de tewerkstelling kunnen verhogen/behouden door de schade te maximaliseren… :-D

Gun 6 oktober 2008 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3728329)

Hoe komt het toch dat luilinks nooit kan nadenken? :-D
Gepelde garganelen denken dat ze de koopkracht en de tewerkstelling kunnen verhogen/behouden door de schade te maximaliseren… :-D

Right

Maar volgens mij ligt de agenda net ietsjes anders dan dat de vakbondoversten en de media ons wil doen geloven ...

Chipie 6 oktober 2008 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3728336)
Right

Maar volgens mij ligt de agenda net ietsjes anders dan dat de vakbondoversten en de media ons wil doen geloven ...

Welke agenda denkt U…

(Waarschijnlijk denkt U aan de uitspraken van onze feremans en zijn rode brigade)

DannyS 6 oktober 2008 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3728329)

Die uitkeringsgerechtigden hebben in hun leven waarschijnlijk langer gewerkt dan gij. Het zijn namelijk de paar duizend oude uitkeringen die moeten inhalen, wetend dat er op dit ogenblik een half miljoen ziekteuitkeringen gaan naar kwibussen die niet door het Riziv zijn erkend.
Wat dat u zal kosten zal van uw redelijkheid afhangen. Wij hebben niets te verliezen.

bentje 6 oktober 2008 10:22

Ik heb zoiets als...
Doe je niets veranderd er zeker niets.

Gun 6 oktober 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3728343)
Welke agenda denkt U…

(Waarschijnlijk denkt U aan de uitspraken van onze feremans en zijn rode brigade)

Volgens mij zijn de vlaamsgezinden, die nog steeds groeiend in aantal zijn, te stout geweest.

Vlaanderen/België moet een lesje geleerd, de focus dient naar de economische problematiek en hoe dieper hoe beter. België (Vlaanderen zal de noodzaak tot verdere federalisatie cash betaald krijgen)

- Fortis komt voor een prikje in Franse en Hollandse handen (Fortis betaalde 24 Mjrd aan 'Holland' voor ABN Amro en krijgt nu voor 2/3 van dat geld ABN Amro terug met Fortis Nederland er boven op)

- De media doet er alle staan om Leterme positief voor te stellen na de breuk van het kartel gewoon om aan te tonen dat de Vlaamse reflex een beginnersfoutje was

- De vakbonden moeten alle burgers inpeperen dat het niet goed gaat in deze samenleving, dat de index in vraag wordt gesteld, ...

rechtuit 6 oktober 2008 10:28

Vakbonden zitten helemaal niet in met gewone arbeider, zitten altijd te lullen pro werklozen en vreemdelingen, terwijl net de uitkeringen voor die groepen ervoor zorgen dat loonlast zo hoog is.
Ook zijn er veel te veel ambtenaren, zeker in wallonie.

Er is geld genoeg maar het wordt niet efficient besteed, kijk maar hoe Anciaux met miljoenen smijt naar zijn kunstenaartjes en andere vriendjes die optreden vooral tot meerdere eer en glorie van zichzelf.

rechtuit 6 oktober 2008 10:29

En vlaamse regering maar alles GRATIS maken in het onderwijs, met belastingsgeld uiteraard!

Loki 6 oktober 2008 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3728240)
ze staken tegen zichzelf:

ze hebben het systeem kapot gestaakt, en de mensen een opgeblazen inkomen bezorgd in een gesouffleerde economie, en nu alles als een soufflé in elkaar zakt en we mogen vechten tegen het onmogelijke, zul je wel zien wie er iets overhoudt en wie niet.

Back to basics: productie - zekerheden - essentiele dingen en geen luxe

Jaja, en de banken zijn zeker het heil van onze economie. Deze crisis heeft niets te maken met de hoge loonkost of enige stakingacties!!! Het feit dat die bv ene duitse bank 100 miljard nodig heeft komt zeker ook door de stakers!!:roll::roll:

I amsterdam 6 oktober 2008 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3728185)

Een open vraag dacht ik.

Ze kunnen beter politieke bijeenkomsten organiseren ,een maatschappelijk debat over de toekomst van de economie en het besturen van land.

HAMC 6 oktober 2008 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3728188)
Vandaag 2 uur in de file gestaan doordat die zeikers ons bedrijvenpark gedeeltelijk geblokkeerd hadden.

Algoed dat je kalm gebleven bent.

DannyS 6 oktober 2008 10:43

De laffe stakingsbrekers zijn goed kalm gebleven? Dat is hun eigen!

HAMC 6 oktober 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 3728405)
De laffe stakingsbrekers zijn goed kalm gebleven? Dat is hun eigen!

Wie? lastmohican? Een stakingbreker?

Wie had dat gedacht...

LastMohican 6 oktober 2008 10:58

Wel zin om....

:cheer: petsen te geven :cheer:

HAMC 6 oktober 2008 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3728440)
Wel zin om....

:cheer: petsen te geven :cheer:

:cheer: Petsen geven aan linkse stakers! :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be