Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie droomt er van om ooit een boek te schrijven en waarover? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113038)

Texas Ranger 6 oktober 2008 13:37

Wie droomt er van om ooit een boek te schrijven en waarover?

Ben ik erg benieuwd naar: volgens mij zitten er op dit forum veel intelligente mensen met talent die het in zich hebben om een kanjer van een boek af te leveren (moesten sommigen alle tijd die ze hier benutten daar in steken dan zouden ze ieder jaar misschien wel vijf boeken kunnen uitbrengen). Is dat zo...? Wie van jullie wil dat ooit proberen of heeft het ooit geprobeerd? Misschien liggen er in jullie lade wel enkele creaties maar zijn jullie te angstig om die aan de buitenwereld prijs te geven? Hebben jullie ooit een uitgeverij benaderd en wat waren de reacties? Meegedaan aan prijskampen? Welk boek zou u willen schrijven? En denk je daar van te kunnen leven?

FDM 6 oktober 2008 13:44

Make me rich ' ga ik ooit nog es schrijven ja

Txiki 6 oktober 2008 13:48

En ik iets onder de titel "Laat de bomen nu staan" 8-)

floppy 6 oktober 2008 14:09

Ik iets over een bepaald lid van het koningshuis, maar ik zeg niet hetwelk.

floppy 6 oktober 2008 14:10

Allez, ik ben in mijne goeie: ik ga het zeggen: dat van Albert en het vele kwaad dat het al uitgericht heeft.

Groentje-18 6 oktober 2008 14:12

Ik heb van mijn 13e tot mijn 15e ongeveer aan een boek geschreven, op de computer.
Sinds een familielid zo vriendelijk was om alle documenten die niet van hem waren te deleten, heb ik nooit meer de moed kunnen opbrengen om er opnieuw aan te beginnen.
Voor het plaatselijke schoolkrantje schreef ik wel eens stukjes en gedichten. De reacties daarop waren altijd positief. Nadien ben ik te weten gekomen dat iemand één van mijn gedichten (copyright in die tijd, en we waren nog middelbare scholieren...) had ingezonden voor een wedstrijd en de hoofdprijs wegkaapte.

Texas Ranger 6 oktober 2008 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3728950)
Ik heb van mijn 13e tot mijn 15e ongeveer aan een boek geschreven, op de computer.
Sinds een familielid zo vriendelijk was om alle documenten die niet van hem waren te deleten, heb ik nooit meer de moed kunnen opbrengen om er opnieuw aan te beginnen.
Voor het plaatselijke schoolkrantje schreef ik wel eens stukjes en gedichten. De reacties daarop waren altijd positief. Nadien ben ik te weten gekomen dat iemand één van mijn gedichten (copyright in die tijd, en we waren nog middelbare scholieren...) had ingezonden voor een wedstrijd en de hoofdprijs wegkaapte.

Driewerf schande !!!:evil: Waarover ging uw boek dan wel (als ik zo vrij mag zijn?) waarschijnlijk autobiografisch, op die leeftijd allicht?

Txiki 6 oktober 2008 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger (Bericht 3728974)
Driewerf schande !!!:evil: Waarover ging uw boek dan wel (als ik zo vrij mag zijn?) waarschijnlijk autobiografisch, op die leeftijd allicht?

Over de bomen die overal in de weg staan?

Dronkoers 6 oktober 2008 14:42

Ik zou me daar echt niet mee kunnen bezighouden ;-)

En moest ik het toch doen, komt die toch bij de lijst van verboden boeken :-)

Groentje-18 6 oktober 2008 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger (Bericht 3728974)

Het was gewoon een roman, of beter: het zou gewoon een roman gaan worden.

Txiki 6 oktober 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3729040)

Doen dus! De zwarte markt is er ook nog.

Jazeker 6 oktober 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3729040)

Mein Kampf bestaat al, Dronkie...

ossaert 6 oktober 2008 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger (Bericht 3728859)
Ben ik erg benieuwd naar: volgens mij zitten er op dit forum veel intelligente mensen met talent die het in zich hebben om een kanjer van een boek af te leveren (moesten sommigen alle tijd die ze hier benutten daar in steken dan zouden ze ieder jaar misschien wel vijf boeken kunnen uitbrengen). Is dat zo...? Wie van jullie wil dat ooit proberen of heeft het ooit geprobeerd? Misschien liggen er in jullie lade wel enkele creaties maar zijn jullie te angstig om die aan de buitenwereld prijs te geven? Hebben jullie ooit een uitgeverij benaderd en wat waren de reacties? Meegedaan aan prijskampen? Welk boek zou u willen schrijven? En denk je daar van te kunnen leven?

Mijn eerste boek is vorige maand uitgekomen: 15,6 x 23,4 cm en 416 pagina's. Ik zou me ooit wel eens aan fictie willen wagen, maar ik vrees dat mijn talent eerder in de non-fictie ligt...

Dronkoers 6 oktober 2008 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3729046)

Mein Kampf is voor kinderen eh :mrgreen:

Nefertete 6 oktober 2008 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3728950)

Als je 2 jaar aan een boek gewerkt hebt had je toch beter regelmatig eens een minuutje besteed aan een back up te maken.

Savatage 6 oktober 2008 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert (Bericht 3729048)
Mijn eerste boek is vorige maand uitgekomen: 15,6 x 23,4 cm en 416 pagina's. Ik zou me ooit wel eens aan fictie willen wagen, maar ik vrees dat mijn talent eerder in de non-fictie ligt...

Hoe noemt de boek die je geschreven hebt?

Texas Ranger 6 oktober 2008 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3729046)

Idee: Na "Fitna, The Movie" een boekversie: "Fitna, het boek"?;-)

Groentje-18 6 oktober 2008 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete (Bericht 3729082)
Als je 2 jaar aan een boek gewerkt hebt had je toch beter regelmatig eens een minuutje besteed aan een back up te maken.

Jawel. Maar allemaal op dezelfde harde schijf en op diskettes...

;)

Nefertete 6 oktober 2008 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3729366)
Jawel. Maar allemaal op dezelfde harde schijf en op diskettes...

;)

Heeft die pipo dan je harde schijf EN je diskettes gewist ? 8O

Flink pak slaag gegeven ? :-D

Mitgard 6 oktober 2008 16:44

boeken schrijven.
alsof zo'n mensen iets te vertellen hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be