Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Islam: religie in voortdurende evolutie! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113047)

PollyCorrect 6 oktober 2008 16:32

Islam: religie in voortdurende evolutie!

En er wordt goed voor de vrouwen gezorgd. Nu heeft de Heilige Gebruiksaanwijzing plotseling een nieuw regeltje erbij, omdat 2 ogen maar zondig zijn wanneer ze een vrouw toebehoren.

Zo zullen vrouwen buitenshuis voortaan... maar één oog mogen gebruiken om te kijken.

Ziehier een artikel hierover

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...605914,00.html

Fatwa: Saudi women must cover one eye

Sheikh says women’s modesty laws not stringent enough, revelation of both eyes causes ‘corrupt behavior, conflicts with Islamic principles’

Smadar Peri Published: 10.06.08, 13:57 / Israel News

A new prohibition may be added to the long list of those placed on women in Saudi Arabia: A new sentence according to Islamic law (fatwa) determines that women exiting the doorways of their homes must cover one of their eyes.

The array of prohibitions currently placed upon Saudi women includes forbiddance to leave home without a familial “patron,” fraternize with men in public, drive a car, put makeup on and wear high heels.

Gender Benders

Women-only hotel opens in Saudi Arabia / The Media Line

25-room hotel to provide services for businesswomen who need to sleep over in Riyadh
Full story

The modesty squad on the streets of Saudi Arabia follows women whose abaya (long cloak) is too tight and likely to reveal their curves or those whose hair is visible through their veils.

A senior religious cleric in the country, Sheikh Muhammad al-Habadan demands that the rules of modesty be further enhanced.

In the new Islamic legal sentence, al-Habadan announced that when leaving their homes, women must keep only one eye revealed.

According to the sheikh, “revelation of both eyes behind the veil is likely to encourage women to put make-up on and accentuate their eyes. This is corrupt behavior which conflicts with Islamic principles.”

So, how will the women conduct their daily lives with one eye?

According to al-Habadan, “when a woman goes out into the street or to a public place she will wear a veil and cover one eye with a piece of cloth.

Advertisement

“When she goes shopping and wants to assess a product, she will completely remove the piece of cloth and will be able to use both eyes for a limited amount of time.”

In the United Nation’s annual report on the state of women in the Arab world, over the past five years, Saudi women have been ranked as the most deprived and devoid of rights in Muslim society.

circe 6 oktober 2008 16:50

waar verplichten ze die hoeren nu niet om gewoon zo'n zonnebril met spiegelglazen te dragen? kan toch niemand hun oog zien?

PollyCorrect 6 oktober 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3729421)
waar verplichten ze die hoeren nu niet om gewoon zo'n zonnebril met spiegelglazen te dragen? kan toch niemand hun oog zien?

Nee want de Profeet had geen Ray Bans.

Oh shit, deze post moest natuurlijk onder Religie en Levensovertuigingen!

shaddy 6 oktober 2008 18:48

ach geen enkele moslim hier zal op straat komen om te protesteren ..uiteraard niet immers ze steunen deze imams en sjeiks all the way ...geen sprake van integratie wel van assimiliatie -enkele pocos hier aanwezig mooie voorbeelden van zijn :roll:

Fourtis 7 oktober 2008 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3729371)
En er wordt goed voor de vrouwen gezorgd. Nu heeft de Heilige Gebruiksaanwijzing plotseling een nieuw regeltje erbij, omdat 2 ogen maar zondig zijn wanneer ze een vrouw toebehoren.

Zo zullen vrouwen buitenshuis voortaan... maar één oog mogen gebruiken om te kijken.

Ziehier een artikel hierover

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...605914,00.html

Fatwa: Saudi women must cover one eye

Sheikh says women’s modesty laws not stringent enough, revelation of both eyes causes ‘corrupt behavior, conflicts with Islamic principles’

Smadar Peri Published: 10.06.08, 13:57 / Israel News

A new prohibition may be added to the long list of those placed on women in Saudi Arabia: A new sentence according to Islamic law (fatwa) determines that women exiting the doorways of their homes must cover one of their eyes.

The array of prohibitions currently placed upon Saudi women includes forbiddance to leave home without a familial “patron,” fraternize with men in public, drive a car, put makeup on and wear high heels.

Gender Benders

Women-only hotel opens in Saudi Arabia / The Media Line

25-room hotel to provide services for businesswomen who need to sleep over in Riyadh
Full story

The modesty squad on the streets of Saudi Arabia follows women whose abaya (long cloak) is too tight and likely to reveal their curves or those whose hair is visible through their veils.

A senior religious cleric in the country, Sheikh Muhammad al-Habadan demands that the rules of modesty be further enhanced.

In the new Islamic legal sentence, al-Habadan announced that when leaving their homes, women must keep only one eye revealed.

According to the sheikh, “revelation of both eyes behind the veil is likely to encourage women to put make-up on and accentuate their eyes. This is corrupt behavior which conflicts with Islamic principles.”

So, how will the women conduct their daily lives with one eye?

According to al-Habadan, “when a woman goes out into the street or to a public place she will wear a veil and cover one eye with a piece of cloth.

Advertisement

“When she goes shopping and wants to assess a product, she will completely remove the piece of cloth and will be able to use both eyes for a limited amount of time.”

In the United Nation’s annual report on the state of women in the Arab world, over the past five years, Saudi women have been ranked as the most deprived and devoid of rights in Muslim society.

Hoe is het toch mogelijk.:roll:
En dan hoor je de 'gematigden' (whoever that may be) en de apologeten maar kirren over hoe hun profeet de grondlegger van de emancipatie- en vrouwenbeweging is geweest.

Zijn ze niet beschaamd ....

mja 7 oktober 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3729371)

Pfff, ze zijn da toch al gewend dat er een oog dichtgeklopt zit.:lol:

hotschizodiscocop 7 oktober 2008 15:40

religie in evolutie? Is dat geen contradictio in terminis?

PollyCorrect 7 oktober 2008 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3731385)

Ja, maar ze zijn nu de Heilige Gebruiksaanwijzing extra grondig aan het lezen, de Handleiding zeg maar. En dan gaan ze plots allerlei dingen snappen :shock:

hotschizodiscocop 7 oktober 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3731486)
Ja, maar ze zijn nu de Heilige Gebruiksaanwijzing extra grondig aan het lezen, de Handleiding zeg maar. En dan gaan ze plots allerlei dingen snappen :shock:

blijf in de utopie en de maakbaarheid van de samenleving geloven. Mij niet gelaten maar het gaat je wel veel moeite kosten. is het dat echt waard?

PollyCorrect 7 oktober 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3731491)
blijf in de utopie en de maakbaarheid van de samenleving geloven. Mij niet gelaten maar het gaat je wel veel moeite kosten. is het dat echt waard?

ik snap je vraag niet, hoschizocop!

hotschizodiscocop 7 oktober 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3731523)
ik snap je vraag niet, hoschizocop!

Gelukkig maar. Ik zou het huiverachtig vinden om op hetzelfde niveau te zitten als apologisten van islam.:twisted:

The_fat_bloke 7 oktober 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3731530)
Gelukkig maar. Ik zou het huiverachtig vinden om op hetzelfde niveau te zitten als apologisten van islam.:twisted:

Apologeten, zul je bedoelen. Trouwens, ik denk niet bepaald dat Polly een apologeet van de islam is :-)

PollyCorrect 7 oktober 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3731530)

Ik ben blij dat je gelooft dat ik het fantastisch vind dat vrouwen nu behalve hun hele lichaam ook nog één oog moeten bedekken. Eén oog maar, dat is toch niks!
Wie heeft er nu twee ogen nodig? Een vrouw zeker niet!

kotsbioscoop, ik geloof dat je me niet helemaal door hebt.. :)

PollyCorrect 7 oktober 2008 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke (Bericht 3731572)
Apologeten, zul je bedoelen. Trouwens, ik denk niet bepaald dat Polly een apologeet van de islam is :-)

Dank, fatty! :D Wel grappig. Ik ben ook al door de mods voor antisemiet uitgemaakt. Alles moet kunnen hé.

Oh ik heb ook eens 5 strafpunten gekregen voor het quoten van een artikel zonder commentaar.

Hallo, ik ben Polly! :lol:

hotschizodiscocop 7 oktober 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke (Bericht 3731572)

Neen, apologist bedoel ik :twisted:

Mahalingam 7 oktober 2008 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop (Bericht 3731385)

In ieder geval is evolutie van religie een voldongen feit.
Kijk maar eens naar de veranderingen die er waren bij de Azteken (Z-Amerika) of om dichter bij huis te blijven, bij de Christenen en het Joodse geloof. Ook het Hinduïsme is duidelijk in de loop der eeuwen veranderd. De godsdiensten behoren tot de wereld van de impermanente verschijningen en emoties: ze komen op, blijven even bestaan en verdwijnen dan weer.
De enige uitzonderling hierop lijkt het Mohammedanisme te zijn. Die lijkt onveranderd te kunnen blijven in een veranderende wereld.
Er wordt een mijns inziens geforceeerde poging gedaan om in het Mohammedanisme terug te grijpen op de bronnen en het verleden. Eenzelfde koers die we kennen in Europa en ons het Protestantisme heeft opgeleverd.
Maar wat met de Bijbel kon (herinterpretatie, verbreding van de geesteswereld) , kan helaas niet met de Koraan; kom je daar dichter bij dan krijg je steeds meer geestelijke vernauwing. En dat komt het voortbestaan van die godsdienst niet ten goede.
Je kunt ook beweren dat het Mohammedanisme geen godsdienst is maar een politiek indoctrinatie systeem.

circe 7 oktober 2008 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis (Bericht 3730990)
Hoe is het toch mogelijk.:roll:
En dan hoor je de 'gematigden' (whoever that may be) en de apologeten maar kirren over hoe hun profeet de grondlegger van de emancipatie- en vrouwenbeweging is geweest.

Zijn ze niet beschaamd ....

Natuurlijk zijn ze niet beschaamd.
Hét basisprincipe blijft dat de mannetjesmuzelmannen (*)
nooit verondersteld worden om aan zelfreflexie te doen. Toch wel gezellig als mannetjesmuzelman om te weten dat niet jij degene bent die ziekelijk sexueel geobsedeerd bent (natuurlijk wist Mohammed niet dat zijn tumor dat bijverschijnsel veroorzaakt), maar dat alles de schuld van de vrouw is! Is dat verdorie niet gemakkelijk? Zelfs aardbevingen of tsunamis zijn de schuld van de verderfelijke vrouwen die Allah boos hebben gemaakt, niets fouts gedaan door de mannetjesmuzelmannen hoor.

Dus vanuit die optiek denkt die mannetjesmuzelmaanse imam natuurlijk als goede huisvader! Stel nu even dat die vrouwen nog met twee ogen konden lonken, dan kan het dus best zijn dat Allah het nog wat laat aardebeven hier of daar, of wat tsunamieën ginder of stel je voor: wat aardewarmen! Allemaal de schuld van die lonkende vrouwen naturlijk!

Die mens wil gewoon de wereld redden middels het halve oog van die lonkende hoeren natuurlijk!

(*) muzelMAN slaat niet op "man" hé, anders was het niet muzelmaans... en in het frans is het ook toch iets met "muselman?"
je hebt dus mannetjesmuzelmannen en vrouwtjesmuzelmannen.

al dat gezever met die arabische moslims en moslima's (dat is geen nederlands) en binnen een paar eeuwen doen ze dan weer net of ze hebben onze taal "verrijkt" met een paar woorden die we zelf al lang beter hebben gevonden.

floppy 7 oktober 2008 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3731587)
Dank, fatty! :D Wel grappig. Ik ben ook al door de mods voor antisemiet uitgemaakt. Alles moet kunnen hé.

Oh ik heb ook eens 5 strafpunten gekregen voor het quoten van een artikel zonder commentaar.

Hallo, ik ben Polly! :lol:

Schitterend!!!
Omwille van zulke posts ga ik mezelf in K&K nog koppelen aan jou. :lol::lol::lol:

Kom hier gij...:hug:

PollyCorrect 8 oktober 2008 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3732120)
Schitterend!!!
Omwille van zulke posts ga ik mezelf in K&K nog koppelen aan jou. :lol::lol::lol:

Kom hier gij...:hug:

So hé. Te gek, Floflo!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be