Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hollanders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113083)

Spinoza 7 oktober 2008 09:36

Hollanders

Humor als excuus om af te geven op Hollanders. Racisme vermomd als satire.

http://www.radio1.be/programmas/brom/1147256/

Geniet!

DebianFox 7 oktober 2008 10:07

Ja ik heb ook al serieuze anti-Nederlandse praat gehoord op Radio 1.

Het ging een keer over "hoe slecht het eten wel niet is" in Nederland, het "absurde" dat men daar kroketten uit de muur haalt enzo.

Hij zei ook eens dat ze hem weigerden te bedienen in Amsterdam ... Vervolgens werden er wat opmerkingen gegeven op de karnemelk, de pindasaus en de kaas ...

Hij zei dat Nederlanders geen eetcultuur hebben.Een half uur heeft hij dus lopen zeiken hoe slecht het eten wel niet is in Nederland of over het onvriendelijke personeel.

Een andere keer weet ik nog dat er werd verteld mensen zich ergeren aan Nederlanders in Vlaanderen. Hij zei eerst dat Nederlanders het Vlaams mooi vinden. Het ergste werd voor hem wanneer Nederlanders het Vlaamse accent trachtten na te doen ... En dan ging hij daar heel diep op in zoals bv. Vlaams spreken met "nou" of een "harde g" ...

Een kinderachtig programma dus ....

Zwartengeel 7 oktober 2008 10:14

Los van dit alles is de hele Fortis-crisis is een godsgeschenk geweest voor het Belgische regime. Want wat is en blijft nu eenmaal het geschikte middel om in tijden waarin het met de nationale eenheid niet goed meer gaat de (vooral Vlaamse) neuzen weer in dezelfde richting te krijgen? De aandacht naar een vijand uit het buitenland proberen af te leiden, natuurlijk. En bestaat er daarvoor een geschiktere zondebok dan de Hollandse kaaskop?

Jazeker 7 oktober 2008 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3730755)
Los van dit alles is de hele Fortis-crisis is een godsgeschenk geweest voor het Belgische regime. Want wat is en blijft nu eenmaal het geschikte middel om in tijden waarin het met de nationale eenheid niet goed meer gaat de (vooral Vlaamse) neuzen weer in dezelfde richting te krijgen? De aandacht naar een vijand uit het buitenland proberen af te leiden, natuurlijk. En bestaat er daarvoor een geschiktere zondebok dan de Hollandse kaaskop?

Deze ochtend ook al een hele morgen gebash op Nederlanders op radio 1. :|

Hertog van Gelre 7 oktober 2008 10:29

Nu ja, mijn persoonlijke ervaring is dat Vlamingen over het algemeen een stuk slimmer zijn dan zomaar in dit soort anti-propaganda te trappen.

En verder is het behoorlijk frustrerend dat iets wat een mooi florerend bedrijf leek, ineens in stukken gesneden aan de beide buurlanden wordt verkocht. Dus dat begrijp ik wel. Ik denk dat over een half jaar mensen zich gaan realiseren hoe het werkelijk zat.

Nefertete 7 oktober 2008 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3730677)

Geniet!

Genieten ? Het is gewoon zielig en beschamend voor .Vl.

Keats 7 oktober 2008 10:46

Citaat:

Geniet!

Geniet?!?! Na het helemaal geluisterd te hebben voel ik mij gewoon minderwaardig! Dit was geen humor, want daar duurde het veel te lang voor. Je hebt gelijk met je 'Racisme vermomd als satire'. Geen wonder dat Vlamingen zo'n hekel hebben aan Nederlanders. Ongelooflijk dat dit soort dingen uitgezonden mogen worden in Vlaanderen. Wat loopt dat land achter zeg.

Nefertete 7 oktober 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 3730803)
Ongelooflijk dat dit soort dingen uitgezonden mogen worden in Vlaanderen. Wat loopt dat land achter zeg.

1) Vlaanderen is (nog) geen land.
2) We lopen zeer zeker achter.
3) Het is inderdaad ongelooflijk dat dit soort rotzooi uitgezonden mag worden, maar we zijn ergere pulp spijtig genoeg al gewoon. Het valt niet meer op.
4) Maak je niet druk. Dit is beschamender voor Vl dan voor Nl.

Spinoza 7 oktober 2008 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3730772)
Nu ja, mijn persoonlijke ervaring is dat Vlamingen over het algemeen een stuk slimmer zijn dan zomaar in dit soort anti-propaganda te trappen.

En verder is het behoorlijk frustrerend dat iets wat een mooi florerend bedrijf leek, ineens in stukken gesneden aan de beide buurlanden wordt verkocht. Dus dat begrijp ik wel. Ik denk dat over een half jaar mensen zich gaan realiseren hoe het werkelijk zat.

Het is bewonderswaardig hoe mensen zoals jij dit soort hollanderhaat langs je heen laten glijden. Zelf ben ik het onderhand spuugzat. Jaar in jaar uit dezelfde haatpraat. En ik ben niet eens een 'hollander'. Genetisch gezien zullen er weinig Nederlanders Vlaamser zijn dan ik. Mijn voorouders zitten zowel in Vlaams als Nederlands Brabant.

monza 7 oktober 2008 11:03

ja hoe erg.
Maar als ze over de walen zeiken hoor ik hier anders niemand klagen.

Zwartengeel 7 oktober 2008 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3730824)
ja hoe erg.
Maar als ze over de walen zeiken hoor ik hier anders niemand klagen.

Wij zeiken niet over 'de Walen', maar over het Belgische regime dat de Waalse steuntrekkersmaatschappij subsidieert en aanmoedigt.

Belgicistische Ollanderhaters daarentegen haten de Nederlanders omwille van wat ze zijn: Nederlander.

Derk de Tweede 7 oktober 2008 11:34

Vond het trouwens een zwak stukje humor!

LiberaalNL 7 oktober 2008 11:39

Bijzonder goedkope humor inderdaad.

liberalist_NL 7 oktober 2008 11:45

Pfff... een hel om in Nederland te leven. Het is nochtans een van de landen met de gelukkigste bevolking ter wereld.

Hatespeech herken je zo...

system 7 oktober 2008 12:01

Citaat:

Geniet!

Had het al gehoord. En nu komt het dus niet van mij. Het zijn mensen die dingen vertellen over hun negatieve ervaringen met Nederlanders, zeg maar Hollanders. En deze mensen die deze dingen over de Nederlanders hier komen vertellen, zijn toch niet eerste en de beste minushabensen.

Overigens ik ben het met deze mensen voor een groot stuk eens.

Maar misschien is het allemaal een grap. Het zou kunnen maar het is eerder weinig waarschijnlijk.

Zwartengeel 7 oktober 2008 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3730888)

Wat een verrassing, zeg...

system 7 oktober 2008 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3730896)
Wat een verrassing, zeg...

Ik heb niet verwezen naar die site. Had het nochtans kunnen doen. Ik heb andere mensen dan ook niet nodig om me een mening te vormen over de Nederlanders. Ik zie dat zelf wel.

liberalist_NL 7 oktober 2008 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3730888)
Had het al gehoord. En nu komt het dus niet van mij. Het zijn mensen die dingen vertellen over hun negatieve ervaringen met Nederlanders, zeg maar Hollanders. En deze mensen die deze dingen over de Nederlanders hier komen vertellen, zijn toch niet eerste en de beste minushabensen.

Maar misschien is het allemaal een grap. Het zou kunnen maar het is eerder weinig waarschijnlijk.

Jij als Limburger zou het als eerste oneens moeten zijn met hun stelling ''Ik zeg nog altijd liever Hollander, want Nederlander impliceert een soort verscheidenheid''. :?

system 7 oktober 2008 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3730913)
Jij als Limburger zou het als eerste oneens moeten zijn met hun stelling ''Ik zeg nog altijd liever Hollander, want Nederlander impliceert een soort verscheidenheid''. :?

Daar hebt u gelijk in. Wij spreken hier altijd over 'Hollanders'. En we hebben zelfs een lelijk spreekwoord over de Hollanders. Een spreekwoord dat ons wijst op de onbetrouwbaarheid van de Hollanders. Al dan niet in het zaken doen.

liberalist_NL 7 oktober 2008 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3730924)
Daar hebt u gelijk in. Wij spreken hier altijd over 'Hollanders'. En we hebben zelfs een lelijk spreekwoord over de Hollanders. Een spreekwoord dat ons wijst op de onbetrouwbaarheid van de Hollanders. Al dan niet in het zaken doen.

Belgen staan in Nederland over het algemeen ook bekend als 'niet te vertrouwen'. De cijfers rond corruptie in België liegen er niet echt om. Ik baseer echter mijn mening over de Vlaming niet op dat soort cijfers. Misschien dat Nederlanders wat individualistischer denken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be