![]() |
Hollanders
Humor als excuus om af te geven op Hollanders. Racisme vermomd als satire.
http://www.radio1.be/programmas/brom/1147256/ Geniet! |
Ja ik heb ook al serieuze anti-Nederlandse praat gehoord op Radio 1.
Het ging een keer over "hoe slecht het eten wel niet is" in Nederland, het "absurde" dat men daar kroketten uit de muur haalt enzo. Hij zei ook eens dat ze hem weigerden te bedienen in Amsterdam ... Vervolgens werden er wat opmerkingen gegeven op de karnemelk, de pindasaus en de kaas ... Hij zei dat Nederlanders geen eetcultuur hebben.Een half uur heeft hij dus lopen zeiken hoe slecht het eten wel niet is in Nederland of over het onvriendelijke personeel. Een andere keer weet ik nog dat er werd verteld mensen zich ergeren aan Nederlanders in Vlaanderen. Hij zei eerst dat Nederlanders het Vlaams mooi vinden. Het ergste werd voor hem wanneer Nederlanders het Vlaamse accent trachtten na te doen ... En dan ging hij daar heel diep op in zoals bv. Vlaams spreken met "nou" of een "harde g" ... Een kinderachtig programma dus .... |
Los van dit alles is de hele Fortis-crisis is een godsgeschenk geweest voor het Belgische regime. Want wat is en blijft nu eenmaal het geschikte middel om in tijden waarin het met de nationale eenheid niet goed meer gaat de (vooral Vlaamse) neuzen weer in dezelfde richting te krijgen? De aandacht naar een vijand uit het buitenland proberen af te leiden, natuurlijk. En bestaat er daarvoor een geschiktere zondebok dan de Hollandse kaaskop?
|
Citaat:
|
Nu ja, mijn persoonlijke ervaring is dat Vlamingen over het algemeen een stuk slimmer zijn dan zomaar in dit soort anti-propaganda te trappen.
En verder is het behoorlijk frustrerend dat iets wat een mooi florerend bedrijf leek, ineens in stukken gesneden aan de beide buurlanden wordt verkocht. Dus dat begrijp ik wel. Ik denk dat over een half jaar mensen zich gaan realiseren hoe het werkelijk zat. |
Citaat:
|
Citaat:
Geniet?!?! Na het helemaal geluisterd te hebben voel ik mij gewoon minderwaardig! Dit was geen humor, want daar duurde het veel te lang voor. Je hebt gelijk met je 'Racisme vermomd als satire'. Geen wonder dat Vlamingen zo'n hekel hebben aan Nederlanders. Ongelooflijk dat dit soort dingen uitgezonden mogen worden in Vlaanderen. Wat loopt dat land achter zeg. |
Citaat:
2) We lopen zeer zeker achter. 3) Het is inderdaad ongelooflijk dat dit soort rotzooi uitgezonden mag worden, maar we zijn ergere pulp spijtig genoeg al gewoon. Het valt niet meer op. 4) Maak je niet druk. Dit is beschamender voor Vl dan voor Nl. |
Citaat:
|
ja hoe erg.
Maar als ze over de walen zeiken hoor ik hier anders niemand klagen. |
Citaat:
Belgicistische Ollanderhaters daarentegen haten de Nederlanders omwille van wat ze zijn: Nederlander. |
Vond het trouwens een zwak stukje humor!
|
Bijzonder goedkope humor inderdaad.
|
Pfff... een hel om in Nederland te leven. Het is nochtans een van de landen met de gelukkigste bevolking ter wereld.
Hatespeech herken je zo... |
Citaat:
Overigens ik ben het met deze mensen voor een groot stuk eens. Maar misschien is het allemaal een grap. Het zou kunnen maar het is eerder weinig waarschijnlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be