Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Verkoop van vastgoed neemt flinke duik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113188)

Mambo 9 oktober 2008 13:20

Verkoop van vastgoed neemt flinke duik

Donderdag 9 Oktober 2008 |

(Belga) De verkoop van vastgoed is het afgelopen jaar met 10 tot 15 procent gedaald. Dat zegt het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) donderdag in De Morgen.
"De vraag naar huizen is al een tijdje aan het zakken", bevestigt Thiers. "Het duurt tegenwoordig veel langer voor we een pand kunnen verkopen." Thiers haalt verschillende factoren aan die de dip kunnen verklaren. "De intrest is hoog en de economische groei vertraagt. De banken staan ook veel minder snel leningen toe. Bovendien hebben veel mensen geld verloren op de beurs
------------------------------------------------------------------------

Dat zouden ze een week geleden nog staalhard ontkent hebben.

Maar kijk, we gaan de goede kant op.

HAMC 9 oktober 2008 13:26

Inderdaad, de grote crash is opkomst. :cheer:

goodwill 9 oktober 2008 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3735079)

(Belga) De verkoop van vastgoed is het afgelopen jaar met 10 tot 15 procent gedaald. Dat zegt het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) donderdag in De Morgen.
"De vraag naar huizen is al een tijdje aan het zakken", bevestigt Thiers. "Het duurt tegenwoordig veel langer voor we een pand kunnen verkopen." Thiers haalt verschillende factoren aan die de dip kunnen verklaren. "De intrest is hoog en de economische groei vertraagt. De banken staan ook veel minder snel leningen toe. Bovendien hebben veel mensen geld verloren op de beurs

Goed nieuws voor kandidaat-kopers.
De prijzen van huizen zijn veel te hoog en zouden minstens een kwart moeten dalen om een normale hoogte te bereiken.
Laten we hopen dat het die richting gaat voor alle kanidaatkopers.

Anna List 9 oktober 2008 13:29

geloof er niks van ... ge moet eens gericht iets zoeken ...

Mambo 9 oktober 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3735106)
Goed nieuws voor kandidaat-kopers.
De prijzen van huizen zijn veel te hoog en zouden minstens een kwart moeten dalen om een normale hoogte te bereiken.
Laten we hopen dat het die richting gaat voor alle kanidaatkopers.

Ik hoop eerder op de helft.

Prijzen in Wallonië zijn doorgaans meer realistisch, ligt ongeveer op de helft van bij ons.

Maar kom misschien zakken die ook nog eens de helft nietwaar?

Dan komen we in de buurt van wat het zou moeten zijn.

manta 9 oktober 2008 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3735079)

:?

Nu nog een goeddraaiende bank vinden om een hypotheeklening aan te gaan ... Dat gaat precies al iets lastiger zijn ...:-D

Tavek 9 oktober 2008 16:14

Als ge cash hebt kunt ge binnenkort koopjes slaan ;)

Hypotheken met variabele rente misschien ook.

Jukes 9 oktober 2008 16:34

Ik voorspel eerder dat immo-prijzen terug snel de hoogte zullen ingaan, vermits geld op de bank risicodragend is geworden, aandelen gelijk staan aan financiële zelfmoord en de zwarte kous niks opbrengt. Vastgoed wordt dus, na edele metalen, terug een zekerheid in deze onzekere tijden. Het is trouwens in ons land ook nu nog altijd een pak minder duur dan in eender welk buurland... Wie slim is, investeert dus nu - voorlopig toch - in vastgoed.

duveltje382 9 oktober 2008 16:37

Welke normaal verdiener kan nog een huis afbetalen,zo een schandalige prijzen zeg :?

duveltje382 9 oktober 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3735099)

Idd en wie gaat hier weer als grootste verliezer uitkomen?:evil:

MaGNiFiCaT 9 oktober 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3735136)
Ik hoop eerder op de helft.

Prijzen in Wallonië zijn doorgaans meer realistisch, ligt ongeveer op de helft van bij ons.

Maar kom misschien zakken die ook nog eens de helft nietwaar?

Dan komen we in de buurt van wat het zou moeten zijn.

:lol::lol::lol: Je droomt man!! Komaan, de prijzen hier in België zijn spotgoedkoop in vergelijking met Nederland, Frankrijk, Spanje..........

En in Wallonië, daar kan je écht koopjes doen: mooie gebouwen in een prachtige streek voor géén geld.

MaGNiFiCaT 9 oktober 2008 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3735099)

Hamc, please, leg me nu eens uit waarom je een algemene crash toejuicht? Ik sta daar echt van versteld.:?

Jukes 9 oktober 2008 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3735651)
Welke normaal verdiener kan nog een huis afbetalen,zo een schandalige prijzen zeg :?

Net voor de bankcrash waren de hypothecaire leningen zo goedkoop dat eender wie, die toen een gemiddelde huur betaalde, voor het zelfde geld per maand een bescheiden appartement kon kopen. Nu is het tijdelijk wat duurder, maar de rente daalt al terug, en dus ook de hypothecaire kredieten.

duveltje382 9 oktober 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3735664)
Net voor de bankcrash waren de hypothecaire leningen zo goedkoop dat eender wie, die toen een gemiddelde huur betaalde, voor het zelfde geld per maand een bescheiden appartement kon kopen. Nu is het tijdelijk wat duurder, maar de rente daalt al terug, en dus ook de hypothecaire kredieten.

150.000€ is nu toch de normale prijs om dat appartementje te kopen,wel ik kan dat nooit afbetalen:?
Met mij zijn er ook nog vele mensen in deze onzekere tijden,fabrieken sluiten om de haverklap,mensen vallen zonder inkomens,banken geraken in moeilijkheden door deze wanbetalers,leningen worden duurder omdat enkel maar de zon voor niets opgaat :?

Jukes 9 oktober 2008 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3735691)
150.000€ is nu toch de normale prijs om dat appartementje te kopen,wel ik kan dat nooit afbetalen:?
Met mij zijn er ook nog vele mensen in deze onzekere tijden,fabrieken sluiten om de haverklap,mensen vallen zonder inkomens,banken geraken in moeilijkheden door deze wanbetalers,leningen worden duurder omdat enkel maar de zon voor niets opgaat :?

Een hypothecair krediet van 100.000 euro over 20 jaar (vaste rentevoet) kost ca. 600,- euro per maand. Voor die prijs vallen er, buiten de grote steden, nog kleine appartementen te vinden en dan scheelt de afbetaling maar weinig met de huurprijs voor een gemiddeld appartement.

Mambo 9 oktober 2008 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3735659)
:lol::lol::lol: Je droomt man!! Komaan, de prijzen hier in België zijn spotgoedkoop in vergelijking met Nederland, Frankrijk, Spanje..........

En in Wallonië, daar kan je écht koopjes doen: mooie gebouwen in een prachtige streek voor géén geld.

In Spanje, Engeland, Ierland en zelfs Nederland stuiken de prijzen gigantisch naar beneden de laatste weken/maanden.
Bij de één al wat meer dan de andere natuurlijk.

Dus waarom zou het hier niet naar beneden gaan?
t' is al bezig!

Mambo 9 oktober 2008 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3735655)
Idd en wie gaat hier weer als grootste verliezer uitkomen?:evil:

Gij alvast niet. ;-)

Mambo 9 oktober 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3735662)
Hamc, please, leg me nu eens uit waarom je een algemene crash toejuicht? Ik sta daar echt van versteld.:?

Een algemene crash, een echte bloedstollende nagelvretende crash der crashes is het beste dat u in jaren kan overkomen.
Zoals de banken doen met al hun rommel die veel geld kost, dumpen die handel.
Daarna kan je weer werken en zullen de kaarten serieus anders komen te liggen voor iedereen.
Politiekers hebben ook zulke stress nodig om in gang te schieten.

duveltje382 9 oktober 2008 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3735993)
Gij alvast niet. ;-)

Nee ik was vroeger al het slachtoffer,nu gaan er vele volgen,zo is dat juist hey ;-)
Mede dank zij U :evil:

Mambo 9 oktober 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3736010)
Nee ik was vroeger al het slachtoffer,nu gaan er vele volgen,zo is dat juist hey ;-)
Mede dank zij U :evil:

Geef mij de schuld ja, ik ken u niet eens. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be