Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Wat voor een kartel zou vandaag enorm scoren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113191)

Steben 9 oktober 2008 15:09

Wat voor een kartel zou vandaag enorm scoren?

Eens iets anders: wat voor een samenwerking zou wel eens een formule van de dag kunnen zijn?

Jaani_Dushman 9 oktober 2008 15:10

N-VA + PVDA. :mrgreen:

filosoof 9 oktober 2008 15:10

Welk kartel?:lol::lol:

Herr Oberst 9 oktober 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3735417)

Lol :lol:

Steben 9 oktober 2008 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3735417)

Met Jaani_Dushman als trotse vader me dunkt. :lol:
Je moet er dan minstens VSB bijpakken, niet?

Jaani_Dushman 9 oktober 2008 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3735549)
Met Jaani_Dushman als trotse vader me dunkt. :lol:
Je moet er dan minstens VSB bijpakken, niet?

V-SB wordt de moederpartij. N-VA en PVDA de dochterpartijen die mooi in de pas moeten lopen. 8-)

De Garde 9 oktober 2008 16:29

Aangezien de hoop op gezond verstand bij CD&V ijdel bleek te zijn, denk ik dat een kartel van N-VA, Vlaams Belang, LDD en als het even kan partijlozen het meest interessante zou zijn. Electoraal kan je dat rond de 30% schatten, wat voldoende is om de boel vast te zetten.

Jaani_Dushman 9 oktober 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3735638)
Aangezien de hoop op gezond verstand bij CD&V ijdel bleek te zijn, denk ik dat een kartel van N-VA, Vlaams Belang, LDD en als het even kan partijlozen het meest interessante zou zijn. Electoraal kan je dat rond de 30% schatten, wat voldoende is om de boel vast te zetten.

Jij gaat vertrouwen op Dedecker? 8O

Txiki 9 oktober 2008 16:36

Het Kartel van de Massa

toccata 9 oktober 2008 17:13

Doe mij Vla.Pro/Groen! niet aan aub8O8O

edit: een kartel van volledig klein-links zou het denk ik ook niet slecht doen

De Garde 9 oktober 2008 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3735647)
Jij gaat vertrouwen op Dedecker? 8O

Als het dan toch moet. Had liever Vlaams Belang - N-VA maar ik vrees dat die tekort komen om de boel te blokkeren.

Maar ik weet dat het ijdele hoop is te geloven dat LDD-Vlaams Belang - N-VA ooit samenkomen. En ik blijf overigens tegen een kartel LDD-Vlaams Belang.

FDM 9 oktober 2008 20:38

vld -ps

Jaani_Dushman 9 oktober 2008 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3735747)
Als het dan toch moet. Had liever Vlaams Belang - N-VA maar ik vrees dat die tekort komen om de boel te blokkeren.

Maar ik weet dat het ijdele hoop is te geloven dat LDD-Vlaams Belang - N-VA ooit samenkomen. En ik blijf overigens tegen een kartel LDD-Vlaams Belang.

N-VA heeft teveel ideologische ruggengraat om in een nieuw kartel te stappen. LDD heeft te weinig ideologische ruggengraat om met dat kartel ooit iets te verwezelijken.

Pelgrim 10 oktober 2008 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3735592)
V-SB wordt de moederpartij. N-VA en PVDA de dochterpartijen die mooi in de pas moeten lopen. 8-)

PvdA wordt dan gewoon "V-SB rood" en N-VA wordt dan gewoon "V-SB Vlaams".

Het verschil tussen die twee tendensbewegingen zit 'm in de accenten die ze leggen op bepaalde delen van het V-SB programma, meer niet.

flamingant 10 oktober 2008 21:35

LDD-N-VA kan zeker werken

en Groen!-SP.a-Vl.Pro (spijtig genoeg) ook...
Door samenwerking zullen ze het maximum aantal linkse zetels uit de brand proberen slepen...

Jedd 10 oktober 2008 21:37

Forza Flandria.
drie partijen die mikken op verzuurde kiezers.

Pelgrim 10 oktober 2008 21:45

Een ding is zeker, de dag dat N-VA in kartel gaat met LDD mogen ze N-VA ineens opdoeken. Zij die liberaal genoeg zijn om aan dat kartel mee te willen doen zullen vroeg of laat sowieso naar LDD overstappen, de rest gaat een kartel met donkerblauw niet zien zitten en het wellicht afstappen.

liberalist_NL 10 oktober 2008 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3735413)
Eens iets anders: wat voor een samenwerking zou wel eens een formule van de dag kunnen zijn?

VLD-MR lijkt gezien de verstandhoudingen en standpunten een zeer logische optie, misschien zelfs een fusie. De VLD moet dit mijns inziens zelfs doen omdat het nu nog pretentieus vasthoudt aan een Vlaams karakter, iets wat het niet verdient.

Ongetemde Leeuw 10 oktober 2008 22:41

Géén kartel.
Punt andere lijn.

forzaflandria 11 oktober 2008 06:13

Ik ben ook niet zo voor kartels te vinden. Die kleine aanhangwagens betekenen toch niets en worden dan door het venster weggegooid.
Ga gewoon naar de verkiezingen en vorm dan coalities met partijen met gelijklopende ideeen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be