![]() |
Autogordel in bus en tram ?
Goed, ik ben nu eindelijk zo ver dat ik m'n autogordel automatisch aan doe.
Lang op gevloekt maar op het einde van de rit hebben ze gelijk. Je kan er mensenlevens mee sparen. Wat ik me wél afvraag is : Waarom moet dat dan niet als je met het openbaar vervoer rijdt ? Voor zo ver ik weet, kan een lijnbus toch evengoed snelheden halen van om en bij de 120 per uur ? Is de impact van een bus of tram dan minder hard voor de passagiers dan in een auto ? Of gaat het allemaal weer eens om centjes ? Want wees eerlijk : de hoop geld die de niet-dragers aan de staat hebben betaald is toch erg groot. Dus...discriminatie in het verkeer ? Of is vadertje staat minder bezorgd om de veiligheid van openbaar vervoer-reizigers ? Graag jullie meningen ! |
De personen met een handicap hebben in de tram wel een gordel...
|
Citaat:
Maar de rest dan ? Mogen die als kanonskogels richting voorruit schieten bij een frontale botsing ? Ik blijf het vreemd vinden :-) |
Citaat:
Klinkt Walibi-achtig. Maar dan zonder gordel... |
Openbaar vervoer kost handenvol geld.
We kunnen er dus beter voor zorgen dat als er al eens een ongeval gebeurt, er best zoveel mogelijk doden vallen. Op die manier zijn er minder openbaar-vervoer-gebruikers en daalt de kost. Bussen worden ook al jarenlang ontwikkeld met slechts 1 kreukelzone en dat is de passagierruimte. Gordels in bus en tram hebben enkel hun nut bij brand, maar dan moeten ze wel blokkeren. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat ik iets tegen gordels heb. Draag die altijd omdat hij je tezamen met de gordelspanners in je correcte positie houdt voor je airbag. Maar bij brand wil ik zo snel als mogelijk uit mijn wagen. Gelukkig rij ik op diesel. Minder ontvlambaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Het imago van de lijnbussen wat opkrikken ... Spoilers, mooie velgen , kuipzetels , een bar aan boord (Dronkoers haalt dan wel een abonnement) , massagetafels , eventueel een bolwlingbaantje (plaats genoeg) , slaapcompartimenten, een hamburgertentje , paaldanseressen (dan worden die palen eens nuttig gebruikt) ...8-) |
Citaat:
Reden te meer om niet meer in de buurt van treinen te komen |
Citaat:
en nu terroristische acties plannen 8-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be