Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   iK ZIT MET EEN ERG GROTE VRAAG? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113247)

duveltje382 10 oktober 2008 16:50

iK ZIT MET EEN ERG GROTE VRAAG?

Kijk ik werk in een VZW waar 500 mensen tewerk gesteld worden,nu wil de allemene directrice ons om 1 min voor het aanvangsuur laten tikken,en één min na het uitgangsuur laten af tikken(anders kost het ons 15 min loon)
Zij redeneerd als volgt,je tikt één minuut te vroeg en je ben op het juist uur op je post,en anders om ook natuurlijk hé :roll:
Ik vind als je in werkledij aantikt dat je werk begint en anders om ook ?
Wie heeft er hier gelijk in?

Kallikles 10 oktober 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3737931)
Kijk ik werk in een VZW waar 500 mensen tewerk gesteld worden,nu wil de allemene directrice ons om 1 min voor het aanvangsuur laten tikken,en één min na het uitgangsuur laten af tikken(anders kost het ons 15 min loon)
Zij redeneerd als volgt,je tikt één minuut te vroeg en je ben op het juist uur op je post,en anders om ook natuurlijk hé :roll:

Ik denk dat je een nieuwe directrice nodig hebt...

Wat een incompetentie! Als directrice moet je juist je personeel motiveren. Muggeziften over minuten en seconden is les nummer 1 in handboek "hoe demotiveer ik mijn personeel in één maand".

duveltje382 10 oktober 2008 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3737961)

Wat een incompetentie! Als directrice moet je juist je personeel motiveren. Muggeziften over minuten en seconden is les nummer 1 in handboek "hoe demotiveer ik mijn personeel in één maand".

Ik denk dat je gelijk hebt,bedankt om je idee hierover te uiten,graag meer van deze berichten

Johan Bollen 10 oktober 2008 17:21

Citaat:

Wat eens mensonterend gedoe zeg. De weg naar vrijheid is nog lang.

Kan je niet je werkkledij aandoen nadat je aangetikt hebt?

shaddy 10 oktober 2008 17:38

zet mensen achter hekken en je krijgt schapen

reageren en wel nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

duveltje382 10 oktober 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3738001)
Wat eens mensonterend gedoe zeg. De weg naar vrijheid is nog lang.

Kan je niet je werkkledij aandoen nadat je aangetikt hebt?

Nee dat mag niet volgens haar :?

Patsy Stone 10 oktober 2008 19:04

Citaat:

De directrice.

artisjok 10 oktober 2008 19:08

Citaat:

Hebben jullie geen vakbond?

PollyCorrect 10 oktober 2008 20:48

500 x 2 minuten, dat zijn wel enkele uren werk natuurlijk.

Maar toch, 9 u beginnen is niet 8u59 beginnen :roll:

filosoof 10 oktober 2008 21:03

Citaat:

Ik vind als je in werkkledij aantikt dat je werk begint en anders om ook ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3737961)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3738156)

Waar ik werkte heeft de directie altijd geweigerd een prikklok te plaatsen: de vakbonden mochten eens eisen dat de "meeruren" (niet overuren!) zouden betaald worden.

filosoof 10 oktober 2008 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3738152)
De directrice.

Principe 1 De baas heeft altijd gelijk.
Principe 2 Mocht uitzonderlijk de baas ongelijk hebben treedt Principe 1 direct in werking.

duveltje382 11 oktober 2008 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3738156)

Natuurlijke bazenpoepers die er zij/staan voor hun zeker Jopke hé,nee wij hebben geen echte vakbond :evil:

Johan Bollen 11 oktober 2008 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3738028)
Nee dat mag niet volgens haar :?

Eerlijk zou zijn die omkleedtijd 50/50 te verdelen tussen werkgever en werknemer.
Maar eigenlijk is het maar zielig dat er over zo'n zaken moet gesproken worden. Het toont een te grote afstand tussen groepen mensen in de maatschappij. Het toont een onvolwassen maatschappij.

duveltje382 11 oktober 2008 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3739187)
Eerlijk zou zijn die omkleedtijd 50/50 te verdelen tussen werkgever en werknemer.
Maar eigenlijk is het maar zielig dat er over zo'n zaken moet gesproken worden. Het toont een te grote afstand tussen groepen mensen in de maatschappij. Het toont een onvolwassen maatschappij.

Omkleertijd daar zeuren wij niet over,wel het feit dat wij in kledij één minuut voor de tijd moeten intikken,en één minuut na de werktijd moeten uit tikken op de tikklok anders kost het ons 15 min aan loon

schaduw 11 oktober 2008 16:53

Kaske Kapot Kloppen !!

Mbeya 11 oktober 2008 17:22

ik weet niet wat je precies doet voor werk maar ik werk in een kleine vzw (7 werknemers)
Maar wij hebben openingsuren voor cliënten, s morgens vanaf 9u.
Persoonlijk vind ik dat als we om 9u open gaan dat wij, het personeel, ook om 9u klaar moeten zitten aan ons buro (er staan vaak al mensen aan de deur te wachten). Een collega van mij interpreteert dit echter als "ik kom toe om 9u, doe mijn jas uit, zet de computer aan, maak een tas thee, lees mijn e-mail, snuit mijn neus,...." met als resultaat dat zij tegen 9u10, 9u15 pas met haar eerste cliënt begint. Dat vind ik dus niet kunnen he.:?
Als je met openingsuren zit, vind ik het wel kunnen dat de baas eist dat je er een paar minuten op voorhand bent

duveltje382 11 oktober 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya (Bericht 3739488)
ik weet niet wat je precies doet voor werk maar ik werk in een kleine vzw (7 werknemers)
Persoonlijk vind ik dat als we om 9u open gaan dat wij, het personeel, ook om 9u klaar moeten zitten aan ons buro (er staan vaak al mensen aan de deur te wachten). Een collega van mij interpreteert dit echter als "ik kom toe om 9u, doe mijn jas, zet de computer aan, maak een tas thee, lees mijn e-mail, snuit mijn neus,...." met als resultaat dat zij tegen 9u10, 9u15 pas met haar eerste cliënt begint. Dat vind ik dus niet kunnen he.

Wat een luxe zeg,moet je bij onze VZW eens komen werken ;-)
9.00 uur is 9.00 uwe Uw post zijn,zelfs vroeger met mijn rappe benen via de trap ;-)

artisjok 11 oktober 2008 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3738650)
Natuurlijke bazenpoepers die er zij/staan voor hun zeker Jopke hé,nee wij hebben geen echte vakbond :evil:

Hoe worden de vakbondsafgevaardigden gekozen? Er zijn toch sociale verkiezingen.

Indien het werkelijk zo is dat de vakbondsafgevaardigden eerder voor hun eigen belang opkomen, i.p.v. voor het belang van alle werknemers, moet je misschien eens naar de vakbondscentrale gaan waar je lid bent.

Heb je er eigenlijk al over gesproken met de vakbond? Wat is hun visie?

Ik denk dat, als de directrice dit wil doordrukken, het arbeidsreglement moet aangepast worden. Daarbij moet de procedure gevolgd worden. Eventueel met tussenkomst van de arbeids- of sociale inspectie. Dit moet ik opzoeken.

Ze kan dit niet zomaar opleggen. Werknemers hebben ook rechten.

artisjok 11 oktober 2008 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya (Bericht 3739488)
Persoonlijk vind ik dat als we om 9u open gaan dat wij, het personeel, ook om 9u klaar moeten zitten aan ons buro (er staan vaak al mensen aan de deur te wachten). Een collega van mij interpreteert dit echter als "ik kom toe om 9u, doe mijn jas uit, zet de computer aan, maak een tas thee, lees mijn e-mail, snuit mijn neus,...." met als resultaat dat zij tegen 9u10, 9u15 pas met haar eerste cliënt begint. Dat vind ik dus niet kunnen he.:?
Als je met openingsuren zit, vind ik het wel kunnen dat de baas eist dat je er een paar minuten op voorhand bent

Als de baas eist dat je er een paar minuten op voorhand bent, mag de baas voor die paar minuten ook loon betalen.

duveltje382 11 oktober 2008 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3739606)
Hoe worden de vakbondsafgevaardigden gekozen? Er zijn toch sociale verkiezingen.

Indien het werkelijk zo is dat de vakbondsafgevaardigden eerder voor hun eigen belang opkomen, i.p.v. voor het belang van alle werknemers, moet je misschien eens naar de vakbondscentrale gaan waar je lid bent.

Heb je er eigenlijk al over gesproken met de vakbond? Wat is hun visie?

Ik denk dat, als de directrice dit wil doordrukken, het arbeidsreglement moet aangepast worden. Daarbij moet de procedure gevolgd worden. Eventueel met tussenkomst van de arbeids- of sociale inspectie. Dit moet ik opzoeken.

Ze kan dit niet zomaar opleggen. Werknemers hebben ook rechten.

Het is er al,de 15 min. worden al afgetrokken,versta eens dat bij ons de ACV de macht heeft,ik ben bij de ABVV spijtig genoeg :?

Mensen die om 7.00 moeten beginnen,en om 7.00 aftikken en - 15 min in hun loonbrief zien staan :?:evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be