Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Dewinter aangeklaagd voor geweld... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113251)

jamás será vencido 10 oktober 2008 17:48

Dewinter aangeklaagd voor geweld...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...nigingen.dhtml

Na de aanval van dewinter en zijn knokploegje voorposters,
dienden Gentse studentenclubs klacht in tegen dewinter.

De klacht kwam er nadat linkse studenten een vreedzame blokade vormden aangezien zij vonden dat een club gekenmerkt door racisme, fascisme, geweld enz. niet aan een academische instelling toegelaten mocht worden.

AdrianHealey 10 oktober 2008 17:53

Natuurlijk wordt Dewinter aangeklaagd - dat heet 'zelfverdediging'. We doen alsof hij in fout is, dan lijkt het alsof wij het niet zijn.

jamás será vencido 10 oktober 2008 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3738052)
Natuurlijk wordt Dewinter aangeklaagd - dat heet 'zelfverdediging'. We doen alsof hij in fout is, dan lijkt het alsof wij het niet zijn.

iets langer filosoferen,
iets minder simplistisch zijn...

De_Laatste_Belg 10 oktober 2008 17:59

Gaat er nu alles her-post worden wat in deze draad reeds gezegd is ?

http://forum.politics.be/showthread....113034&page=22

Kim 10 oktober 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3738048)

De klacht kwam er nadat linkse studenten een vreedzame blokade vormden aangezien zij vonden dat een club gekenmerkt door racisme, fascisme, geweld enz. niet aan een academische instelling toegelaten mocht worden.

Sinds wanneer is een blokkade vreedzaam?

Hoomer 10 oktober 2008 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3738062)
iets langer filosoferen,
iets minder simplistisch zijn...

Over simplisme gesproken, pfff u bent het schoolvoorbeeld ervan.

De Garde 10 oktober 2008 18:38

Reageren met smiley's mag dan misschien niet, maar voor deze keer: :rofl::rofl::rofl::rofl:

Objectief 10 oktober 2008 20:23

'Links' beloofd me nu al dagen foto's waarop te zien is dat Dewinter afgelopen dinsdag 'linske' slaag zou geven!

En voor de rest vergeet men natuurlijk dat 'links' 40 leden van de NSV 4 uur heeft gegijzeld. Nogmaals ... mocht ik lid zijn van NSV en bij die 40 behoren, zou ik klacht indienen!

Objectief 10 oktober 2008 20:24

Citaat:

Dus 'links' wil bepalen wat er op een academische instelling toegelaten wordt? Totalitair 'links'!

Avondland 10 oktober 2008 20:31

Klein-links ruikt geld. Mammonisten!

Jedd 10 oktober 2008 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3738122)

een blokkade lijkt me toch vreedzamer dan de anderen eens goed aflappen.
je had beter gevraagd of het toelaatbaar is te demonstreren op een wijze die 'hinderlijk' is, waarbij ik 'hinderlijk' niet definieer. Enfin, aflappen lijkt me wel hinderlijk te zijn, maar daar draait het niet om.

De_Laatste_Belg 10 oktober 2008 21:48

Citaat:

Enfin, aflappen lijkt me wel hinderlijk te zijn, maar daar draait het niet om.
Voor iemand die de gedachte van d'r een bommetje op gooien kan denken moet dat een hinderlijk standpunt zijn.

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3738288)
voor de rest leek die meeting een goede gelegenheid om met één enkel bommetje van alle extremistisch gespuis vanaf te zijn. Links én rechts.

Maar bon, Gandhi dus.

Jedd 10 oktober 2008 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3738320)
Voor iemand die de gedachte van d'r een bommetje op gooien kan denken moet dat een hinderlijk standpunt zijn.

:roll:

jamás será vencido 11 oktober 2008 02:41

Citaat:

sinds wanneer niet?

jamás será vencido 11 oktober 2008 02:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Objectief (Bericht 3738207)
'Links' beloofd me nu al dagen foto's waarop te zien is dat Dewinter afgelopen dinsdag 'linske' slaag zou geven!

En voor de rest vergeet men natuurlijk dat 'links' 40 leden van de NSV 4 uur heeft gegijzeld. Nogmaals ... mocht ik lid zijn van NSV en bij die 40 behoren, zou ik klacht indienen!

Ik denk dat 40 al blij mogen zijn, als zij niet aangeklaagd worden voor zinloze vernielingen van het auditorium.

Dixie 11 oktober 2008 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Objectief (Bericht 3738207)

je kan nog lang wachten dan!

Jan van den Berghe 11 oktober 2008 08:27

Citaat:

Linkse studenten hebben zich dus eens te meer laten kennen van hun meest antidemocratische kant. Natuurlijk mogen ze "vinden" dat "een club gekenmerkt wordt door racisme, fascisme, geweld...". Alleen hebben zij geen enkel recht hun gegeven door de rechtsstaat die ervoor zorgt dat ze anderen de uitoefening van diens democratische rechten kunnen afnemen. Ook hebben ze geen recht te spreken of te handelen namens de UG. Op twee vlakken schenden ze dus de elementaire rechtsregels van een democratische ordening.

Voor deze linkse studenten is democratie dus geen echte "democratie" waar de gewaarborgde grondwettelijke rechten voor iedereen gelden, maar is slechts een democratie van de gelijken. Wie anders denkt, moet volgens deze linkse studenten schijnbaar ontheven worden van die rechten waarvan anderen wel kunnen genieten. Op die manier schenden ze een andere basisregel van de democratische rechtsorde, nl. de gelijkheid van de burger tegenover elkaar en de wet.

Jan van den Berghe 11 oktober 2008 08:29

Citaat:

Vraag is eerder: wat is er democratisch aan een blokkade? Door een dergelijke handeling zorgt men er immers voor dat de democratische rechten van iemand anders worden gefnuikt. Democratie op z'n links...

LastMohican 11 oktober 2008 08:33

En dan maar bleiten over de vreedzame blokkade van Cuba.

jamás será vencido 11 oktober 2008 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3738524)
Linkse studenten hebben zich dus eens te meer laten kennen van hun meest antidemocratische kant. Natuurlijk mogen ze "vinden" dat "een club gekenmerkt wordt door racisme, fascisme, geweld...". Alleen hebben zij geen enkel recht hun gegeven door de rechtsstaat die ervoor zorgt dat ze anderen de uitoefening van diens democratische rechten kunnen afnemen. Ook hebben ze geen recht te spreken of te handelen namens de UG. Op twee vlakken schenden ze dus de elementaire rechtsregels van een democratische ordening.

Voor deze linkse studenten is democratie dus geen echte "democratie" waar de gewaarborgde grondwettelijke rechten voor iedereen gelden, maar is slechts een democratie van de gelijken. Wie anders denkt, moet volgens deze linkse studenten schijnbaar ontheven worden van die rechten waarvan anderen wel kunnen genieten. Op die manier schenden ze een andere basisregel van de democratische rechtsorde, nl. de gelijkheid van de burger tegenover elkaar en de wet.

Ik wist niet dat geweld, racisme en fascisme democratische grondrechten waren. Toch bedankt om dat eventjes te verhelderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be