Tamam |
11 oktober 2008 13:19 |
2 getuigenissen over Voorpost
lijkt me interessant voor zowel voor en tegenstanders van deze organisatie. volgems mij zegt veel over het "verdraagzame" karakter van deze organisatie:
Van Gentblogt:
Reactie door J
2008-10-08 14:15:19
Ik heb als buitenstaander mee in de klappen mogen delen. Ik fietste voorbij vermoedelijk juist tijdens de actie. Toen ik even stil stond om te kijken werd ik langs achter aangevallen mijn fietslicht werd vernietigd. Een iets oudere kerel stond daar en riep “linkse rat” naar mij - (vermoedelijk omdat ik lang haar heb en “alternatief” uiterlijk heb?). Direct hierna passeerde plot een groepje zware mannen met daar tussen Filip de Winter. Tijdens zijn pasage begonnen mensen rond hem op mij te slagen en te stampen. Ze riepen weer “vuile linkse rat”
Politie duwde iedereen weer weg. Een beetje in schok en verbouwereerd dat ik gewoon laf werd aangevallen. Ik kwam trouwens van de winkel en had 2 zaken boodschappen bij mij (die voor een deel gebroken zijn). Ik had duidelijk niets met deze acties te maken
Op aanraden van veel mensen ben ik naar de politie gegaan om klacht in te dienen. Na een omweg via spoedafdeling om mijn blauwe ogen en kneuzingen te laten nakijken kon ik mijn verhaal met de politie kwijt. Daar kreeg ik te horen dat er nog schermutselingen in de stad waren gebeurd. Ik was blijkbaar niet de enige. Ik kon er opvangen dat er mensen van Voorpost en VMO als “losgeslagen wild”zich in de studenten milieu hadden verschanst en te pas en te onpas links uitziende studenten en allochtonen aanvielen.
Kijk wat er ook van waar is van de deze actie op de Blandijn - wat mij opviel ,buiten het laffe geweld van extreme VB’ers, is
- Er blijkbaar weinig studenten in het NSV zitten maar eerder wat getrainde buitenwippers van + 40 jaar.
- Dat Filip De Winter geen enkel probleem heeft dat zijn mensen willekeurig andere mensen in elkaar slaan.
Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen bezig zijn om het NSV hier in de slachtofferrol te duwen als ook blijkt uit de pers dat zij een externe knokploegen hadden meegebracht.
Ik heb na dit voorval toch meer sympathie gekregen voor de motieven van deze “extreem” linkse anarchistische studenten.
Sorry maar in het wild mensen aanvallen heeft niets met democratie te maken.
Ik heb nu allemaal met mijn eigen ogen mogen zien en voelen ;-)
En deze komt van van Schamper:
Kan iemand mij vertellen
Op 9 oktober 2008 om 22:00 door Liza
Kan iemand mij vertellen waarom er mensen van voorpost of zoiets daar waren. Het leek mij eerder een bijeenkomst van foute buitenwippers. Ik heb ook gezien dat die gasten er zomaar op los klopten. Het was echt wel griezelig om te zien dat iemand op 3 meter van jou gewoon langs achter wordt aangevallen. Misschien waren ze gefrustreerd maar toch dit is er toch wel zwaar over. Die De Winter heeft echt wel foute vriendjes
|