Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Standard dreigt met verhuizing naar Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113294)

Weezer 11 oktober 2008 17:55

Standard dreigt met verhuizing naar Frankrijk

Volgens HLN

Naar aanleiding van de op de planning staande splitsing van de voetbalbond. Maakt dit de weg vrij voor een Grootnederlandse competitie? 8-)

Zwartengeel 11 oktober 2008 17:59

[Belgicist-modus=]En we hebben zo al weinig grote clubs... boehoehoe...[/Belgicist-modus]

Adam Smith 11 oktober 2008 18:47

Wie een beetje weet hoe de FIFA en de UEFA werken, weet dat de kans dat dit wordt toegelaten vrijwel nihil is. Het hek is anders van de dam; de Schotse topclubs zullen bijvoorbeeld naar de Engelse Premiership willen en er zijn ook Nederlandse topclubs die ooit de Duitse Bundesliga als optie hebben laten vallen.... Kortom zolang de Belgische Eerste Klasse nog bestaat, zullen zij net zoals de topclubs uit andere kleine voetballanden 'vastzitten' in hun eigen competitie....

DebianFox 11 oktober 2008 19:01

Tja, AS Monaco is ook een buitenlandse club die in de Franse Ligue 1 speelt ....

Adam Smith 11 oktober 2008 19:06

Monaco is naar mijn weten als land géén lid van de FIFA en de UEFA, het heeft namelijk ook géén eigen nationaal elftal.

Adam Smith 11 oktober 2008 19:11

Dan vergeet ik de FFF nog. Daarbij hoe willen ze dit ooit gaan organiseren? De Ligue 1 naar 21 clubs? Alles is namelijk leuk en wel, maar als de Franse bond dit echt zou willen, moeten ze sterk in hun schoenen staan. Ik ben namelijk benieuwd welke Franse club zijn plekje af wil staan, omdat er een Belgische club mee wilt doen. Daarbij is een competitie met 20 clubs al vrij zwaar....

Adam Smith 11 oktober 2008 19:41

Er is wel één voorbeeld FC Vaduz (uit Liechtenstein) is actief in de Zwitserse competitie. Echter willen ze Europees voetbal halen dan moeten ze de Liechtensteinse beker winnen. Ook als FC Vaduz de zwitsers 'Super League' win, dan zijn ze niet gerechtigd om Zwitserland internationaal te vertegenwoordigen. En al naar de omstandigheden hoe Standard Luik de Belgische competitie verlaat, valt het niet uit te sluiten dat de KBVB Standard uitsluit van de Belgische Beker. Kortom Europees voetbal voor Standard kan dan lastig worden....

Jan van den Berghe 11 oktober 2008 20:41

Citaat:

D'Onofrio verliet vroegtijdig de vergadering van de Profliga waarin werd beslist over de houding die de profclubs tegenover de splitsing moeten aannemen. "De solidariteit is zoek en dat is jammer", zegt D'Onofrio. "Want wat is de volgende stap? Een splitsing van het voetbal in eerste en tweede klasse? Als het zo ver komt, zal ik met Standard verplicht zijn uit te wijken naar Frankrijk. Want op dat ogenblik wordt mij geen andere keuze gegeven."
Mij ontgaat D'Onofrio's redenering. Indien hij dan toch zo voor België is, waarom heeft hij het dan zo moeilijk met een Belgische federale voetbalstructuur? En is dat dan een reden om naar Frankrijk te hollen? Of gaat het weer eens om het zoveelste loze dreigement van de Franstaligen?

lollysticky 11 oktober 2008 22:30

ik vind dit dosier grappig :)

bertje bleiter heeft weer iets in gang gezet! :P
we gaan nog kunnen lachen

Mr. Orange 12 oktober 2008 10:24

Red de solidariteit

eric v68 12 oktober 2008 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 3739691)
Er is wel één voorbeeld FC Vaduz (uit Liechtenstein) is actief in de Zwitserse competitie. Echter willen ze Europees voetbal halen dan moeten ze de Liechtensteinse beker winnen. Ook als FC Vaduz de zwitsers 'Super League' win, dan zijn ze niet gerechtigd om Zwitserland internationaal te vertegenwoordigen. En al naar de omstandigheden hoe Standard Luik de Belgische competitie verlaat, valt het niet uit te sluiten dat de KBVB Standard uitsluit van de Belgische Beker. Kortom Europees voetbal voor Standard kan dan lastig worden....

Nou is Vlaanderen wel een ietsiepietsie groter als Liechtenstein.

Maar ik zie het wel zitten.
FC Twente tegen Club Brugge. :-)

uh, ik bedoel Cercle dan toch hè.:oops:
of nee, allebei. :oops:

oei, oei wat moeilijk wordt dat weer.

Weezer 12 oktober 2008 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 3739691)

Hoe zat dat met Cardiff City vorig seizoen? Die stonden ook in de Engelse FA Cup Final. Volgens mij (als ze gewonnen hadden, quod non) gingen ze dan Europa in als de Engelse vertegenwoordiger, daar ze ook in de Engelse competitie spelen. Op het op één na hoogste niveau weliswaar, maar toch...

Edit: Ik weet dat in het verleden PSV ook wel eens geflirt heeft met de Bundesliga. Waar een wil is, is een weg.

solidarnosc 12 oktober 2008 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 (Bericht 3740551)
Nou is Vlaanderen wel een ietsiepietsie groter als Liechtenstein.

Maar ik zie het wel zitten.
FC Twente tegen Club Brugge. :-)

uh, ik bedoel Cercle dan toch hè.:oops:
of nee, allebei. :oops:

oei, oei wat moeilijk wordt dat weer.

Ik vermoed dat de doorsnee Belgische supporter meer interesse heeft in Standard VS Club dan Twente VS Club. ;-)

Weezer 12 oktober 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3740588)
Ik vermoed dat de doorsnee Belgische supporter meer interesse heeft in Standard VS Club dan Twente VS Club. ;-)

Om van AC Milan VS Club maar te zwijgen ;-)

solidarnosc 12 oktober 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3740603)
Om van AC Milan VS Club maar te zwijgen ;-)

Milan? Ligt dat in de buurt van Rotterdam?

eric v68 12 oktober 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3740588)

De doorsnee Belgische supporter wel, maar de doorsnee Vlaamse supporter ????

Doedelzak 12 oktober 2008 14:06

Vlamingen, in de zin dat u die term gebruikt, bestaan niet, tenzij in de dromen van enkele Vlaams-nationalisten.

Vette Pois(s)on 12 oktober 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3740849)
Vlamingen, in de zin dat u die term gebruikt, bestaan niet, tenzij in de dromen van enkele Vlaams-nationalisten.

Gelukkig zijn er nog echte belgjes...

solidarnosc 12 oktober 2008 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 (Bericht 3740768)
De doorsnee Belgische supporter wel, maar de doorsnee Vlaamse supporter ????

Mocht meer dan 5% van de Vlamingen nog maar weten waar Twente ligt dan trakteer ik u op een virtuele pint. ;-)

alvinvdv 12 oktober 2008 21:57

Wanneer Vlaanderen onafhankelijk zou worden zal alles wat enige waarde heeft uitwijken naar FRANKRIJK/WALLONIE of BRUSSEL......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be