![]() |
Standard dreigt met verhuizing naar Frankrijk
Volgens HLN
Naar aanleiding van de op de planning staande splitsing van de voetbalbond. Maakt dit de weg vrij voor een Grootnederlandse competitie? 8-) |
[Belgicist-modus=]En we hebben zo al weinig grote clubs... boehoehoe...[/Belgicist-modus]
|
Wie een beetje weet hoe de FIFA en de UEFA werken, weet dat de kans dat dit wordt toegelaten vrijwel nihil is. Het hek is anders van de dam; de Schotse topclubs zullen bijvoorbeeld naar de Engelse Premiership willen en er zijn ook Nederlandse topclubs die ooit de Duitse Bundesliga als optie hebben laten vallen.... Kortom zolang de Belgische Eerste Klasse nog bestaat, zullen zij net zoals de topclubs uit andere kleine voetballanden 'vastzitten' in hun eigen competitie....
|
Tja, AS Monaco is ook een buitenlandse club die in de Franse Ligue 1 speelt ....
|
Monaco is naar mijn weten als land géén lid van de FIFA en de UEFA, het heeft namelijk ook géén eigen nationaal elftal.
|
Dan vergeet ik de FFF nog. Daarbij hoe willen ze dit ooit gaan organiseren? De Ligue 1 naar 21 clubs? Alles is namelijk leuk en wel, maar als de Franse bond dit echt zou willen, moeten ze sterk in hun schoenen staan. Ik ben namelijk benieuwd welke Franse club zijn plekje af wil staan, omdat er een Belgische club mee wilt doen. Daarbij is een competitie met 20 clubs al vrij zwaar....
|
Er is wel één voorbeeld FC Vaduz (uit Liechtenstein) is actief in de Zwitserse competitie. Echter willen ze Europees voetbal halen dan moeten ze de Liechtensteinse beker winnen. Ook als FC Vaduz de zwitsers 'Super League' win, dan zijn ze niet gerechtigd om Zwitserland internationaal te vertegenwoordigen. En al naar de omstandigheden hoe Standard Luik de Belgische competitie verlaat, valt het niet uit te sluiten dat de KBVB Standard uitsluit van de Belgische Beker. Kortom Europees voetbal voor Standard kan dan lastig worden....
|
Citaat:
|
ik vind dit dosier grappig :)
bertje bleiter heeft weer iets in gang gezet! :P we gaan nog kunnen lachen |
Red de solidariteit
|
Citaat:
Maar ik zie het wel zitten. FC Twente tegen Club Brugge. :-) uh, ik bedoel Cercle dan toch hè.:oops: of nee, allebei. :oops: oei, oei wat moeilijk wordt dat weer. |
Citaat:
Edit: Ik weet dat in het verleden PSV ook wel eens geflirt heeft met de Bundesliga. Waar een wil is, is een weg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlamingen, in de zin dat u die term gebruikt, bestaan niet, tenzij in de dromen van enkele Vlaams-nationalisten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocht meer dan 5% van de Vlamingen nog maar weten waar Twente ligt dan trakteer ik u op een virtuele pint. ;-) |
Wanneer Vlaanderen onafhankelijk zou worden zal alles wat enige waarde heeft uitwijken naar FRANKRIJK/WALLONIE of BRUSSEL......
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be