Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Belgie het walhalla voor buitenlanders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113320)

jodewa 12 oktober 2008 09:49

Belgie het walhalla voor buitenlanders

Gisteren vernomen uit goede bron.
Een kosovaar echtpaar met kinderen woont in belgië in een sociale woning en trekt een uitkering en kindergeld.
Gemiddeld : 1200 € + 250 €
Daarbij werken ze allebei in het zwart en verdienen netto gemiddeld 1200 € per maand
1200 € + 1200 €
Totale maandinkomsten :
3850 €. + een sociaal tarief voor water en electiciteit.
Ze geven niets uit, profiteren een maximum van hun voordelen (en eigenlijk...gelijk hebben ze) en wat doen ze met hun geld?
Daarmee kopen ze vastgoed in Belgie... dat ze wat basic opknappen en dan weer verhuren aan belgen die met minder goed hebben en niet veel eisen stellen. Wéér kassa kassa op ons kap!
En wij maar afdragen en zagen over de koopkracht en de belastingdruk....

Lincoln 12 oktober 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 3740466)
Een kosovaar echtpaar met kinderen woont in belgië in een sociale woning en trekt een uitkering en kindergeld.
Daarbij werken ze allebei in het zwart en verdienen netto gemiddeld 1200 € per maand
1200 € + 1200 €
Totale maandinkomsten :
Ze geven niets uit, profiteren een maximum van hun voordelen (en eigenlijk...gelijk hebben ze) en wat doen ze met hun geld?
Daarmee kopen ze vastgoed in Belgie... dat ze wat basic opknappen en dan weer verhuren aan belgen die met minder goed hebben en niet veel eisen stellen. Wéér kassa kassa op ons kap!

Mmmh, interresant ! dat zal ik eens uitproberen... :twisted:

/Sarah/ 12 oktober 2008 15:52

wat heb ik nu gelezen?
"blablalabla"

De_Laatste_Belg 12 oktober 2008 15:58

Citaat:

uit goede bron
?????

Ik heb vandaag uit goede bron vernomen dat linksdraaiende deuren de oorzaak zijn van de crisis in de 'financiële wereld'.

alvinvdv 12 oktober 2008 20:27

Citaat:

Een kosovaar echtpaar met kinderen woont in belgië in een sociale woning
en trekt een uitkering en kindergeld.
1200 € + 1200 €
Totale maandinkomsten :

Dit bericht is complete nonsens!
Is gepost door ofwel een a) simpele ziel die zich dit heeft laten wijsmaken en het misschien zelf nog geloofd b) door iemand met slechte bedoelingen die een bepaalde bevolkingsgroep in discirdiet wil brengen en daarvoor het laagste van het laagste niet schuwt

Opstarter stelt dat deze mensen 'VASTGOED AANKOPEN IN BELGIE EN DIT VERHUREN AAN BELGEN'....
Dit is onmogelijk! Omdat men geen sociale woning kan betrekken wanneer men eigenaar is van vastgoed!!! En geloof me, ze komen hier zeer snel achter....

Bewijs: dit bericht is pure stemmingmakerij!!

bron: http://www.slrb.irisnet.be/slrb/NL/3/2.htm
Om een aanvraag voor een sociale woning te kunnen indienen, mag geen enkel gezinslid volle eigenaar, erfpachter of vruchtgebruiker van een onroerend goed zijn.

TypO 13 oktober 2008 08:03

Je kan wel je broer vastgoed laten kopen op zijn naam - dat eigenlijk van jouw is omdat jij het betaald en er de winsten uithaalt.

Zoiets simpels zullen ZIJ wel kunnen bedenken.

jodewa 13 oktober 2008 16:33

alles kan

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv (Bericht 3741481)
Dit bericht is complete nonsens!
Is gepost door ofwel een a) simpele ziel die zich dit heeft laten wijsmaken en het misschien zelf nog geloofd b) door iemand met slechte bedoelingen die een bepaalde bevolkingsgroep in discirdiet wil brengen en daarvoor het laagste van het laagste niet schuwt

Opstarter stelt dat deze mensen 'VASTGOED AANKOPEN IN BELGIE EN DIT VERHUREN AAN BELGEN'....
Dit is onmogelijk! Omdat men geen sociale woning kan betrekken wanneer men eigenaar is van vastgoed!!! En geloof me, ze komen hier zeer snel achter....

Bewijs: dit bericht is pure stemmingmakerij!!

bron: http://www.slrb.irisnet.be/slrb/NL/3/2.htm
Om een aanvraag voor een sociale woning te kunnen indienen, mag geen enkel gezinslid volle eigenaar, erfpachter of vruchtgebruiker van een onroerend goed zijn.

Die mensen kennen elk achterpoortje.
Ze leven hier in kuddes bijeen en zullen zeker de poortjes kennen om dit waar te maken.
En het strafste van al :
ze halen ook nog eens wekelijks voedselpakketten van een lokale hulporganisatie die ze gratis uitdeeld aan de "4e wereld" binnen onze stad ( en die door velen evenvers worden doorverkocht om cigarettes en drank te kunnen kopen, zelf al gezien :lol:)
Dus bespaar mij de zever van stemmenmakerij.
De dame die me dit toevertrouwde kan mij de waarheid bewijzen.
Ik ben nu reeds Anti -politiek door al die kotsmisselijke praktijken. Het enige wat ik wil is kordaat en eerlijk optreden en de politieker die zich daarvoor engageerd heeft mijn stem.;-)

goodwill 14 oktober 2008 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TypO (Bericht 3742051)
Je kan wel je broer vastgoed laten kopen op zijn naam - dat eigenlijk van jouw is omdat jij het betaald en er de winsten uithaalt.

Zoiets simpels zullen ZIJ wel kunnen bedenken.

Zij ? wat insinueer je hier allemaal. Worden de Kosovaren op een hoop gegooid ?

goodwill 14 oktober 2008 15:17

Citaat:

1200 € + 1200 €
Totale maandinkomsten :

beste Jodewa,

Kan je aub bronvermeldingen plaatsen (als je serieus wenst genomen te worden) zodat we dit kunnen nagaan?
Als het waar is verdien je een pluim voor deze verhelderende details.
heb je het allemaal uit je duim gezogen, dan is het niet zo fraai.

Thanks

Gargamel 14 oktober 2008 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3745087)
beste Jodewa,

Kan je aub bronvermeldingen plaatsen (als je serieus wenst genomen te worden) zodat we dit kunnen nagaan?

Thanks

Het is verboden van zijn neus te steken in ocmw-dossiers :-P

Kan namelijk ook zijn dat die informant zijn van de Belgische Stasi,zoals die uit Evergem,die leefde ook goed op onze kosten.

Neptunus 14 oktober 2008 20:11

Vanuit praktijkervaring heb ik ook weet van allochtone gezinnen die meer dan 1000 euro per maand krijgen (om niets te doen) en allerhande financiële voordelen. Die mensen hun monden vallen dan open van verbazing als je hen vertelt dat je MINDER verdient door er ervoor (deeltijds) te werken. Het is inderdaad zo dat het systeem werken ontmoedigt en profiteurs aanmoedigt..

goodwill 15 oktober 2008 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 3745573)
Vanuit praktijkervaring heb ik ook weet van allochtone gezinnen die meer dan 1000 euro per maand krijgen (om niets te doen) en allerhande financiële voordelen. Die mensen hun monden vallen dan open van verbazing als je hen vertelt dat je MINDER verdient door er ervoor (deeltijds) te werken. Het is inderdaad zo dat het systeem werken ontmoedigt en profiteurs aanmoedigt..

zijn het alleen allochtone gezinnen die 'meer dan 1000 euro per maand krijgen zonder iets te doen' ?
Zowiezo als je een uitkering krijgt, werk je niet.
Ik zou je wel willen zien spartelen als jezelf van een uitkering moet leven, omdat je door een crisis je job verliest. Dan piept men wel anders.

ps: kan je je insinuaties bewijzen, door wetten en reglementen aan te halen ?
Ook mbt 'allerhande financiële voordelen', kan je hiervoor met bronnen komen, in plaats met 'uit praktijk ervaring' van alles te insinueren ?

Neptunus 15 oktober 2008 20:33

Namen kan ik natuurlijk niet noemen, bescherming van het privé-leven. Feit is dat er meer allochtone dan autochtone gezinnen leven van uitkeringen. Werken loont soms ook niet (zeker als het gaat om deeltijds werk of een laag betaalde baan) omdat uitkeringen meestal recht geven op allerlei voordelen: vb. op het openbare vervoer, lagere inkomprijzen, goedkopere gezondheidszorg, verhoogd kindergeld, huursusidies enz.... Deze hangmat wordt vaak verkozen boven uit bed springen 's morgens om te gaan werken..en ons maffe systeem laat het gewoon toe...

goodwill 20 oktober 2008 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 3743079)
Die mensen kennen elk achterpoortje.
Ze leven hier in kuddes bijeen en zullen zeker de poortjes kennen om dit waar te maken.
En het strafste van al :
ze halen ook nog eens wekelijks voedselpakketten van een lokale hulporganisatie die ze gratis uitdeeld aan de "4e wereld" binnen onze stad ( en die door velen evenvers worden doorverkocht om cigarettes en drank te kunnen kopen, zelf al gezien :lol:)
Dus bespaar mij de zever van stemmenmakerij.
De dame die me dit toevertrouwde kan mij de waarheid bewijzen.
Ik ben nu reeds Anti -politiek door al die kotsmisselijke praktijken. Het enige wat ik wil is kordaat en eerlijk optreden en de politieker die zich daarvoor engageerd heeft mijn stem.;-)

dit is puur racisme om deze mensen te vergelijken met beesten.

Ik hoop dat je hier strafpunten voor krijgt

goodwill 20 oktober 2008 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3745087)
beste Jodewa,

Thanks

hallo Jodewa? zijn we niet thuis?

Ik wacht nog altijd op bewijzen voor je niet al te fraaie insinuaties.

smiley 20 oktober 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3757265)
dit is puur racisme om deze mensen te vergelijken met beesten.

Ik hoop dat je hier strafpunten voor krijgt

Sinds wanneer is het gezegde 'mensen zijn kuddedieren' racisme ? Sinds men met allahtonen (ummah) te maken kreeg en hun knuffelaars ?

filosoof 20 oktober 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa

en het spelletje van verdachtmakingen en vooroordelen spuien herbegint.

Die "goede bronnen" die beweren juist te weten hoeveel een iemand met zwartwerken verdient lijken me niet zo "goed";)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3757268)
hallo Jodewa? zijn we niet thuis?

Ik wacht nog altijd op bewijzen voor je niet al te fraaie insinuaties.

Laatste activiteit: Gisteren 19:02

jodewa is dus gisteren wél gepasseerd maar niet meer zijn draad komen posten

altijd leerrijk:
http://forum.politics.be/search.php?searchid=1134047

shaddy 20 oktober 2008 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3757560)
en het spelletje van verdachtmakingen en vooroordelen spuien herbegint.

Die "goede bronnen" die beweren juist te weten hoeveel een iemand met zwartwerken verdient lijken me niet zo "goed";)

Laatste activiteit: Gisteren 19:02

jodewa is dus gisteren wél gepasseerd maar niet meer zijn draad komen posten

altijd leerrijk:
http://forum.politics.be/search.php?searchid=1134047

de pocos spelen graag politietje he hihi ;-) kikken man dat die doen als ze mensen kunnen controleren en liefst nog muilkorven behalve hun islambroeders zij aan zij staan ze om de autochtone te onderdrukken :roll:

goodwill 21 oktober 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3758189)
de pocos spelen graag politietje he hihi ;-) kikken man dat die doen als ze mensen kunnen controleren en liefst nog muilkorven behalve hun islambroeders zij aan zij staan ze om de autochtone te onderdrukken :roll:

die shaddy toch
:hug:

shaddy 21 oktober 2008 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3759183)
die shaddy toch
:hug:

ik blijf de waarheid zeggen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be