![]() |
Dit noem ik pas discriminatie
Staat vandaag in de krant te lezen, namelijk in gazet van antwerpen. Dit noem ik pas discriminatie
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15102008_026 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men betrekt een woning en begint ze af te betalen op een vooropgestelde termijn van bv. 50 jaar, waarbij de volgende generatie/volgende bewoner het pand verder zou afbetalen. Op die manier zou alle discriminatie wegvallen - iedereen zou eigenaar "in wording" zijn en afbetalen volgens zijn mogelijkheden. |
Citaat:
Hij verdient immers 'officieel' bitter weinig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 Als u 5 jaar deze woning betrekt wordt u aangeboden deze te kopen tegen een spotprijs, de woning mag dan wel niet verder verkocht worden. 3 Of de woning erfbaar is weet ik niet, heb men twijfels erover, als u invalide bent en u betaald bv 115€ (zoals er vele zijn hier bij mijn vriendin in de wijk) waarom zou u dan kopen? U mag immers deze woning levenslang betrekken, alle reparaties zijn ten koste van de huisvestingsmaatschappij. |
Citaat:
|
Citaat:
Op basis daarvan bepaalt men de hoogte van de huur. Iamand met 2500 euro netto-inkomen gaat inderdaad meer moeten betalen voor een (gemeenschaps) woning dna iemand die maar een werkloosheidsuitkering van 700 euro. Dit is het solidariteitsprincipe, waarop onze maatschappij is gebaseerd. Als op een dag diegene die 2500 euro netto verdiende, door omstandigheden zijn werk kwijt raakt en maar 1000 euro uitkering krijgt, dan heeft hij ook recht op een woning tegen verlaagde huur. |
Citaat:
Een zelfstandige die werkt voor zijn geld en meestal heel wat uurtjes meer dan u, die zal niet makkelijk in wijk komen wonen. Tegenwoordig steekt men die wijken vol met rif raf. |
Citaat:
Er zijn natuurlijk profiteurs, maar in het algemeen kiest men zelf niet om van een uitkering te leven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
5 Of 6 kinderen uit de wijk zitten opgesloten in jeugdcentra's enz. Komaan zeg waar gaat dat naartoe, ik hoop dat mijn vriendin zo vlug als mogelijk de beslissing neemt op bij mij te komen wonen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle bakkers zijn inmiddels allochtoon. |
Citaat:
Het principe om een percentage mensen met een hoger inkomen te laten wonen wordt al langer door de maatschappijen toegepast. Het moet uiteindelijk betaalbaar blijven en een sociale mix is ook aan te raden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be