Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Groene communisten doen rustig verder... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11352)

Guderian 1 april 2004 16:55

De communisten van Groen! zijn blijkbaar druk bezig met campagne voeren via affiches plakken op gebouwen die leegstaande zijn of lijken. Nochtans een praktijk die VERBODEN is, sinds ongeveer halverwege maart is namelijk de zogenaamde sperperiode ingegaan waarbij partijpolitieke propaganda niet meer mag verspreid worden in afwachting van de verkiezingen in juni. In de stad Gent trekken de groene communisten zich daar niks van aan, want zij staan boven de wet. Een militant die gepakt wordt met het verdelen / aanplakken van partijpolitiek propagandamateriaal kan de partij in kwestie een aardige stuiver kosten.

giserke 1 april 2004 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De communisten van Groen! zijn blijkbaar druk bezig met campagne voeren via affiches plakken op gebouwen die leegstaande zijn of lijken. Nochtans een praktijk die VERBODEN is, sinds ongeveer halverwege maart is namelijk de zogenaamde sperperiode ingegaan waarbij partijpolitieke propaganda niet meer mag verspreid worden in afwachting van de verkiezingen in juni. In de stad Gent trekken de groene communisten zich daar niks van aan, want zij staan boven de wet. Een militant die gepakt wordt met het verdelen / aanplakken van partijpolitiek propagandamateriaal kan de partij in kwestie een aardige stuiver kosten.

zozo en het Blok heeft dat nog NOOOOIT gedaan :lol:

Raven 1 april 2004 17:15

... sprak de maagdelijke ouwbollige N-VA'er :lol:

Pallieter 1 april 2004 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

dat voorstel dat het Blok moest betalen elke keer het hier vermeld wordt, blijft dus een voorstel en wordt niet uitgevoerd of omgezet in een wettekst. Wat moet het blok inderdaad toch een verschrikkelijk sterke merknaam zijn

Guderian 1 april 2004 17:22

Citaat:

Toen ik nog bij het VB aangesloten was (tot 3 jaar geleden) in elk geval niet. Er werd daar streng op toegezien en terecht. Hoe de situatie nu is weet ik niet, maar het zou me verwonderen als men nu niet even streng is.

Vlaanderen Boven 1 april 2004 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
... sprak de maagdelijke ouwbollige N-VA'er :lol:

:roll:

Spetsnaz 1 april 2004 17:31

Citaat:

Citaat:

Toen ik nog bij het VB aangesloten was (tot 3 jaar geleden) in elk geval niet. Er werd daar streng op toegezien en terecht. Hoe de situatie nu is weet ik niet, maar het zou me verwonderen als men nu niet even streng is.

waarom ben je bij het VB weggegaan?

Guderian 1 april 2004 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:

waarom ben je bij het VB weggegaan?

Partijpolitiek spreekt me niet meer aan. Ik geloof eerder in een culturele verandering die de politieke voorafgaat om resultaten te kunnen boeken.

Patriot! 1 april 2004 18:40

Wat is er precies verboden?

Guderian 1 april 2004 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Het verspreiden van partijpolitieke propaganda in de sperperiode voor de verkiezingen. Die is ingegaan op 13 maart. (Het gaat hier dus niet over het ledenblad en dergelijke maar wel foldertjes, affiches,... voor het grote publiek.)

Patriot! 1 april 2004 18:57

Citaat:

Citaat:

Het verspreiden van partijpolitieke propaganda in de sperperiode voor de verkiezingen. Die is ingegaan op 13 maart. (Het gaat hier dus niet over het ledenblad en dergelijke maar wel foldertjes, affiches,... voor het grote publiek.)

Er worden voor de verkiezingen toch altijd foldertjes en affiches verspreid?

§tijn 1 april 2004 19:00

Diende jong-VLD Leuven niet een klacht in vorige week tegen een té grote VlaamsBlok affiche (gelezen op teletekst).

ieveke 1 april 2004 21:38

Waar haalt men die onzin vandaan dat men geen partijpolitieke propaganda mag verspreiden in de zgn. politieke sperperiode?
Voor zover ik weet slaat dat op materiaal aan de partij ter beschikking gesteld via haar mandaten zoals enveloppen want dat is dan oneigenlijk gebruik. En dan nog mag men die wel gebruiken voor zaken eigen aan het mandaat.
Guderian kletst uit zijn nek

Steenuil 1 april 2004 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderain

Citaat:

De auteur beweert dus dat het Blok tot drie jaar geleden nooit foldertjes uitdeelde tijdens de verkiezingen! Tja.
Guderain, je hebt ergens een klok horen slaan maar je weet de klepel niet echt hangen!

zorroaster 1 april 2004 22:29

Citaat:

Plakken op privé-woningen én openbare gebouwen zonder toestemming van de eigenaar tiens...

De Garde 2 april 2004 16:19

Voor alle duidelijkheid: men mag wel materiaal blijven verspreiden, maar alles wat sinds 13 maart verspreid wordt waarvan de schijn alleen al de indruk geeft over verkiezingen te gaan, moet aangegeven worden.

Daarnaast moet er een expliciete verwijzing op de folder staan.

De meeste partijen houden zich rustig tot een paar weken voor de verkiezingen omdat anders, door de beperking van de uitgaven, het kruid te rap op is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be