Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   is Joe de loodgieter wel Joe de loodgieter ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113601)

Jedd 17 oktober 2008 12:36

is Joe de loodgieter wel Joe de loodgieter ?

Citaat:

Er zijn twijfels gerezen over Joe Wurzelbacher, de loodgieter die de Republikeinse presidentskandidaat John McCain heeft opgevoerd tijdens zijn laatste tv-debat met zijn Democratische tegenstrever Barack Obama.

Wurzelbacher had eerder deze week voor de camera's een gesprek met Obama tijdens een van diens verkiezingsmeetings in Ohio.
(AP)

Tijdens het laatste debat van de presidentskandidaten voerde John McCain "Joe the plumber" op als voorbeeld van de hardwerkende Amerikaan die door de plannen van Barack Obama meer belastingen zou moeten betalen.

Wurzelbacher zei dat hij meer belastingen zou moeten betalen als de loodgieterijzaak waarvoor hij werkt en die hij zou willen kopen meer dan 250.000 dollar per jaar zou opbrengen.

Zijn naam werd maar liefst 26 keer genoemd en hij werd geregeld rechtstreeks aangesproken, in eerste instantie door McCain, maar later ook door Obama.

Nu blijkt Joe echter Samuel J. Wurzelbacher te heten. Bovendien blijkt hij geen loodgietersvergunning te hebben, waardoor hij in Ohio eigenlijk niet als zelfstandig loodgieter kan werken.

Uit gerechtelijke documenten blijkt ook dat hij de belastingen nog 1.182 dollar schuldig is.

Volgens de Britse omroep BBC heeft de man overigens toegegeven dat de zaak waarvoor hij werkt lang geen 250.000 dollar per jaar opbrengt.

De republikeinen hebben weer goede punten gescoord :-D

exodus 17 oktober 2008 12:38

Het zijn allemaal leugens en distracties om het volk bezig te houden.

Die mannen voeren een show op ten dienste van hun meesters.

goodwill 17 oktober 2008 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3751540)
De republikeinen hebben weer goede punten gescoord :-D

Bedankt voor het delen van deze info.

Ik vond al dat Mccain teveel refereerde naar Joe de loodgieter, om maar aan te kunnen tonen dat de gemiddelde amerikaan slechter zal worden onder Obama.
Ik hoop dat deze onthulling op alle amerikaanse media de ronde zal doen zodat de gewone amerikaan beseft dat hij weeral op het verkeerd been wordt gezet door de repulikeinen.

Obama, geef niet op!

D'ARTOIS 17 oktober 2008 13:28

Joe the Plumber..... toen ik het verhaal las had ik al direct mijn twijfels. Politiek opzetje en kleine afleidingsmanoeuvre. Nergens goed voor behalve voor een wederom politiek getint politiek dispuut.
De man had geen vergunning om als loodgieter te werken. Waar moet je vergunning voor hebben? Hij werkte toch als employee en niet als eigenaar.

Wat een kletserij allemaal.

Een van mijn vroegere zeilmaten maakte een reis naar de VS en bleef jaren weg.
Toen hij terugkwam bleek hij een aannemerij in de buurt van Washington te hebben. "Er is in de wijde omgeving van Washington, geen enkele vakman te vinden, die kan timmeren, metselen en loodgieten."
M.a.w. niemand aldaar die zit te zeuren over vergunningen etc. Wat doen die stomme politici, die voeren een mannetje op, en idd een Joe Sixpack, met belastingschuld en al en maken er weer een gebakken slagroom verhaal van.
Rasidioten....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be