Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrijmetselaarsgespuis laat van zich horen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113604)

giserke 17 oktober 2008 13:14

Vrijmetselaarsgespuis laat van zich horen

Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.

Patsy Stone 17 oktober 2008 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3751670)
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.

Hoe stel je je dat voor? Moeten we in het wilde weg aan mensen gaan vragen of ze lid zijn van de loge? Ze gaan u nogal zien komen... :roll:

Bierke 17 oktober 2008 13:46

Citaat:

Ten eerste moet je bronnen vermelden
Ten tweede wat is dan de inmenging van Opus Dei ?

abou Anis 17 oktober 2008 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3751678)
Hoe stel je je dat voor? Moeten we in het wilde weg aan mensen gaan vragen of ze lid zijn van de loge? Ze gaan u nogal zien komen... :roll:

Stap 1: geheime handdruk te weten komen
Stap 2: geheime handdruk onder de knie krijgen
Stap 3: geheime handdruk met zoveel mogelijk mensen proberen
Stap 4: naam noteren van iedereen die de geheime handdruk blijkt te kennen

Anna List 17 oktober 2008 13:53

:rofl:

Nelle 17 oktober 2008 13:58

Ik heb de vrijmetselaar altijd wel iets spannend gevonden, jammer dat het eigenlijk liberalen zijn...

Anna List 17 oktober 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3751740)
Ik heb de vrijmetselaar altijd wel iets spannend gevonden, jammer dat het eigenlijk liberalen zijn...

en sossen

Vette Pois(s)on 17 oktober 2008 14:08

Waarom hangt er hier eigenlijk zo een geheimdoenerij rond die club?

HAMC 17 oktober 2008 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3751678)

De staatsveiligheid weet perfect wie er lid is, denk je dat ze daar niet geinfiltreerd zijn misschien?

abou Anis 17 oktober 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3751780)
De staatsveiligheid weet perfect wie er lid is, denk je dat ze daar niet geinfiltreerd zijn misschien?

Wil je nu zeggen dat een simpele brief naar de staatsveiligheid volstaat om te weten te komen wie er in je gemeente allemaal lid is van de loge?

Nelle 17 oktober 2008 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3751769)

Ik heb ooit gelezen dat dat komt omdat in de tijd dat de vrijmetselaarij opkwam (en dat waren oorspronkelijk toch liberalen niet?) opkwam de katholieke kerk veel te zeggen had en dat eigenlijk helemaal niet wou waardoor de vrijmetselaarij "ondergronds" gegaan is

kamiel spieces 17 oktober 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3751740)

Karel De Gucht van open VLD is ook member van dit clubje.

Pietje 17 oktober 2008 14:41

Citaat:

Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat.........

"Is gebleken dat........." is niet echt overtuigend qua argumentatie, vind je ook niet ??

Citaat:

Waarom ???? Omdat ze jou stoort ??

Citaat:

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is

Persoonlijk ken ik er drie, en ik denk niet dat ik die namen aan uwe neus ga hangen.

filosoof 17 oktober 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3751769)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3751807)
Ik heb ooit gelezen dat dat komt omdat in de tijd dat de vrijmetselaarij opkwam (en dat waren oorspronkelijk toch liberalen niet?) opkwam de katholieke kerk veel te zeggen had en dat eigenlijk helemaal niet wou waardoor de vrijmetselaarij "ondergronds" gegaan is

Correct maar niet enkel toen vrijmetselarij ontstond en niet enkel de kerk: Hitler stuurde vrijmetselaars ook naar de kampen. In Vlaanderen was vrijmetselaar zijn lang voldoende reden voor broodroof als 't uitkwam.

filosoof 17 oktober 2008 14:44

Citaat:

Meneer werd door de Stasi aangeworven?:|

Nelle 17 oktober 2008 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3751829)
Correct maar niet enkel toen vrijmetselarij ontstond en niet enkel de kerk: Hitler stuurde vrijmetselaars ook naar de kampen. In Vlaanderen was vrijmetselaar zijn lang voldoende reden voor broodroof als 't uitkwam.

Maar de vrijmetselaarij is toch ontstaan voor dat Hitler kwam?

HAMC 17 oktober 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3751784)
Wil je nu zeggen dat een simpele brief naar de staatsveiligheid volstaat om te weten te komen wie er in je gemeente allemaal lid is van de loge?

Hmm...

kamiel spieces 17 oktober 2008 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3751836)

Als ik vrijmetselaars hoor, dan denk ik aan de tempeliers, rozenkruisers, Illuminati etc...

filosoof 17 oktober 2008 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3751836)

Ja

Nelle 17 oktober 2008 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3751847)
Als ik vrijmetselaars hoor, dan denk ik aan de tempeliers, rozenkruisers, Illuminati etc...

mja dat waren de voorlopers niet? Ah ik zou die tekst/ boek eens terug moeten lezen, vreselijk dat een mens zoveel vergeet :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be