Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van waar zal de biomassa komen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11371)

Nr.10 1 april 2004 23:56

Een retorische vraag.

Nr.10 2 april 2004 02:57

Het onderwerp betreft electriciteit uit biomassa. Tegen binnen een vijftal jaar zullen er twee steenkoolcentrales overschakelen van steenkool op biomassa. Vanwaar zal deze biomassa komen ?

Hebt u enig idee :idea: :?:

The Paulus Experience 2 april 2004 09:36

in uw eerste post stel je dat het een retorische vraag is.

tja, verwacht dan geen antwoord hé! :)

boer_bavo 2 april 2004 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Het onderwerp betreft electriciteit uit biomassa. Tegen binnen een vijftal jaar zullen er twee steenkoolcentrales overschakelen van steenkool op biomassa. Vanwaar zal deze biomassa komen ?

Hebt u enig idee :idea: :?:

Volledig overschakelen zal het wellicht niet zijn. Er zullen wellicht altijd nog kolen bijgegooid worden.
Maar er zijn mogelijkheden met:
- houtafval (geen probleem in bvb het Gentse)
- droge mestfractie
- waterzuiveringsslib

Dilbert 2 april 2004 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Volledig overschakelen zal het wellicht niet zijn. Er zullen wellicht altijd nog kolen bijgegooid worden.
Maar er zijn mogelijkheden met:
- houtafval (geen probleem in bvb het Gentse)
- droge mestfractie
- waterzuiveringsslib

:cry: Amaai, dat zal stinken. :wink:

Raven 2 april 2004 11:29

Filters hé.

Plastieke potjes van yoghurt enzo zijn eveneens een goede polyester brandstof. Spijtig dat onze regering zo DOM is door te denken dat het giftig is en dat dus niet toelaten; Bijgevolg => Nu is men verplicht dat weg te gooien, recycleren indien mogelijk, en anders vernielen, vermalen of ja, zelfs opbranden maar dan zonder electriciteitswinst.

Hilarisch, te denken dat men nog zo'n visie heeft van plastique als 20 jaar terug ofzo. Ik blijf ermee, gooi nondedju die café bazen en mooie benen uit het parlement, en zet daar wat ingenieurs in de plaats.

Dilbert 2 april 2004 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik blijf ermee, gooi nondedju die café bazen en mooie benen uit het parlement, en zet daar wat ingenieurs in de plaats.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Volledig akkoord :!: :!: :!:

boer_bavo 2 april 2004 13:01

Citaat:

Filters hé.

Plastieke potjes van yoghurt enzo zijn eveneens een goede polyester brandstof. Spijtig dat onze regering zo DOM is door te denken dat het giftig is en dat dus niet toelaten; Bijgevolg => Nu is men verplicht dat weg te gooien, recycleren indien mogelijk, en anders vernielen, vermalen of ja, zelfs opbranden maar dan zonder electriciteitswinst.

De weekmakers zijn vaak wel schadelijk als ze niet op hoge temperatuur verbrand worden. Maar goed, het logischte zou zijn dat de verbrandingsovens elektriciteit leveren.
Maar dankzij de groenen mogen er geen nieuwe meer gebouwd worden (en blijven we dus met verouderde modellen zitten).

Een mooi voorbeeld van hoe het wél kan is Wenen, daar staat vlakbij het centrum een verbrandingsoven, waarvan de restwarmte ook nog eens gebruikt wordt door oa de economische universiteit die ernaast ligt. En er wordt dacht ik ook nog wat elektriciteit geproduceerd.

Pelgrim 2 april 2004 13:01

heu... soylent electricity is people?

dorus 2 april 2004 13:04

Weet ge dan niet dat minister Michel problemen heeft met de stoelgang?
Dat is al héél wat....biomassa!
:lol: :lol: :lol:

Nr.10 2 april 2004 16:58

Postmortem kunnen we onszelf omzetten in electriciteit.
Voor sommigen onder ons zal dat het enige zijn wat we er ooit aan gehad hebben :P

TomB 2 april 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Ik blijf ermee, gooi nondedju die café bazen en mooie benen uit het parlement, en zet daar wat ingenieurs in de plaats.

Allebei ingenieur neem ik aan?

Erw 2 april 2004 17:09

Ons beleid zou zeggen:
Schiet alle werklozen en gepensioneerden dood en je kunt al een tijd voort met stoken.

Nr.10 2 april 2004 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Ons beleid zou zeggen:
Schiet alle werklozen en gepensioneerden dood en je kunt al een tijd voort met stoken.

Wie is ONS ?

Griffin 2 april 2004 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Ons beleid zou zeggen:

Wie is ONS ?

Het "Errewéte-beleid" neem ik aan? ;)

Dilbert 2 april 2004 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Allebei ingenieur neem ik aan?

't Steekt af tegen al die windwetenschappers he. 8)

Nr.10 8 april 2004 20:23

Citaat:

Citaat:

Ook akkoord, maar mensen zien dat graag, mooie benen. En mensen willen spanning op de beeldbuis, ze willen geamuseerd worden.

Philips Inc. 8 april 2004 21:49

Weet je zo goed wat de mensen willen?

jules 8 april 2004 21:51

Citaat:

Citaat:

yep, dat heb ik ook al vaak gedacht.

dorus 9 april 2004 00:01

Citaat:

Hilarisch, te denken dat men nog zo'n visie heeft van plastique als 20 jaar terug ofzo. Ik blijf ermee, gooi nondedju die café bazen en mooie benen uit het parlement, en zet daar wat ingenieurs in de plaats.

En Bismarck zeggen: 99 Professoren, Vaterland, du bist verloren.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be