![]() |
Wie kan mij helpen ivm thesis...
Ik heb vandaag het startschot gekregen voor mijn thesis in humane.
Onderwerp : incest en gevolgen van incest. Af te leveren en te verdedigen in juni. Wie kent er organisaties of mensen die met incest te maken hebben op eender welk vlak ? Ik moet een aantal interviews (anoniem uiteraard) doen zowel met slachtoffers als begeleiders/hulpverleners, een enquète opstellen (hoe dak da moet doen over incest ... 8O ) en dat alles verwerken tot één deftige thesis met een bepaalde vraagstelling in verwerkt. (Miljaar wat heb'k mij toch weer op de nek gehaald... :?) |
Citaat:
Maar die zijn al wel dood geloof ik. |
Ik ben blij dat ik geen humane wetenschappen heb gedaan/doe :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Begin eerst eens te kijken of daarover al studies gedaan zijn. Normaalgezien krijg je wel inspiratie vanuit literatuur. Zoek eens via Google Scholar.
Wat een interview betreft, kan deze handleiding misschien handig zijn. Als ik nog aan iets denk, laat ik het weten. |
Citaat:
En het mag geen literatuurstudie zijn of hoe dat ook mag heten hé. |
Citaat:
En dat kan je doen door een tiental artikelen te gaan lezen, waardoor je misschien op een idee komt. Misschien denk je wel "hier ontbreekt toch dit of dat". En dan kan je daar naartoe werken. Dat is eigenlijk de voorbereidende fase. Het interview, het veldwerk, kan je pas doen zodra je een theoretische onderbouw hebt. Voor interviews en dergelijke, misschien kunnen instanties van de bijzondere jeugdzorg van nut zijn? |
Citaat:
Incest of bloedschande is strikt genomen en van oudsher geslachtsgemeenschap tussen naaste bloedverwanten Er bestaat tegenwoordig een zekere tendens om ook andere seksuele handelingen tussen dergelijke personen als incest te betitelen, en zelfs seksuele handelingen tussen pupillen en zorgbehoevenden enerzijds en personen die een opvoedende of verzorgende taak hebben anderzijds, maar geen bloedverwant zijn. Redelijk breed dus. Het zal wel te doen zijn. |
Citaat:
Goh, hiermee heb je al een heel boek. Duupje? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben al redelijk geïnformeerd over incest zelf. Ik vertrek vanuit de incest gevolgen voor kinderen zelf waaronder het gebrek aan geloofwaardigheid vaak.
Het is nu vooral zoeken naar personen die zich willen laten interviewen. Die tip van de bijzondere jeugdzorg neem ik alvast mee. Tnx ! ;-) Mijn uiteindelijke doel/vraagstelling wordt vooral het uitlichten van de gevolgen van incest op iemand's latere leven. In al zijn facetten. |
Citaat:
|
De Joepie staat vol met incestverhalen, niet? ;-)
|
Citaat:
Misschien kan dit een aanzet zijn: http://www.google.be/search?as_q=inc...be&safe=images Of ook: http://www.google.be/search?hl=nl&as...G=Zoeken&meta= En dat zijn twee voorbeelden hoe je 'in site' kan zoeken met google. |
Citaat:
Neen dat denk ik niet. Ik ga u eerlijk zeggen dat ik op een richting zoals Psychologie serieus zou hebben afgezien. Ik stel nergens dat die richtingen gemakkellijk zouden zijn. Ieder diertje zijn pleziertje he ! |
Citaat:
Psychologie, filosofie, communicatie, media, sociologie, onderzoekscompetentie (die thesis dus) en kdenk dat'k er nog één vergeet zelfs nu. En die werken dat wij moeten maken, bovenop die thesis nog eens, zijn niet van de minste. Nu ja, humane leunt het meest aan bij wat ik hierna ga doen. Dus ik heb het graag lastiger nu, ben dan beetje beter voorbereid op wat nog volgt. (daarstraks nog met ex-studentje van ons gepraat die nu volgt aan de unif wat ik zoek te volgen, en hij zei : ik zit liever op de unif, minder werk te doen daar tegenover hier). Dus dat belooft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be