luvali |
22 oktober 2008 09:06 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megas Alexandros
(Bericht 3760022)
De Belgische voetbalbond overweegt een splitsing in een Nederlandstalige en een Franstalige vleugel.
"Trop is teveel" zoals ze zeggen en ik heb op eigen initiatief een petitie opgestart tegen deze eventuele splitsing. Mijn argumenten tegen deze splitsing kan je hier vinden.
Op 1 december beslist de KBVB over zijn eventuele splitsing. Diezelfde ochtend wordt de petitie overhandigd aan de KBVB.
Door de petitie te ondertekenen wijst u elke splitsing van het Belgisch voetbal af. Elke stem telt!
Geen splitsing van ons voetbal, voetbal moet een feest blijven!
Petitie hier ondertekenen
|
Idd staan in uw argumenten al flagrante onwaarheden: ten eerste wordt de eerste klasse niet gesplitst, er zou slechts vanaf derde klasse een andere reeksindeling komen, iets wat veel clubs zeer graag zouden hebben, zie maar naar Seraing, in vierde, dat zelfs naar de rechter stapte om tegen andere Waalse clubs te mogen spelen. Ten tweede er is geen sprake van het laten verdwijnen van de rode duivels. dit kan trouwens niet, daar de FIFA en de UEFA, slechts één bond per land aanvaarden, daarom dat er een overkoepelende nationale bond moet blijven. Resultaat is dus wel dat er slechts één ploeg, de Belgische, aan UEFA- en FIFA-tornooien kan en mag deelnemen. Uw argumenten gaan hier nu dus al de vuilnisbak in.
Verder komt de tegenstand in dit dossier vooral van bepaalde Waalse clubs, die al jaren steun krijgen van de Waalse overheden. Waalse clubs die vrezen dat door een splitsing, in een Vlaamse en een Waalse bond overkoepeld door een Nationale afdeling, Vlaamse clubs ook subsidies zullen krijgen, via het Vlaamse gewest en zij, de Waalse clubs, hier geen voordeel meer zullen hebben.
Mijn gezond verstand zegt me dat de splitsing van de voetbalbond, trouwens splitsing is in dit geval een groot woord, een goede zaak is.
Dus hou uw petitie die, enkel in het voordeel is van de Waalse clubs, maar bij. Steek ze voor mijn part ...... .
|