Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Geschiedenis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=173)
-   -   Moeten de Frankistische misdaden nog bestraft worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113798)

eno2 22 oktober 2008 09:12

Moeten de Frankistische misdaden nog bestraft worden?

El Super-juèz Balthazar Garzon (ja, die van Pinochet en van Gal), gaat nu de meer dan een halve eeuw onbestrafte Frankistische misdaden aanpakken.
Is dat redelijk, doenbaar, en gewenst?

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 09:41

Neen.

eno2 22 oktober 2008 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760522)
Neen.

Hoezo neen?

Honderduizend staande executies, zonder vorm van proces, meestal burgers, naamloos gedumpt in massagraven?????

eno2 22 oktober 2008 09:47

Maar je kan ook nog lapidairder zijn en helemaal niet meer antwoorden, ipv met één wooordje.

Het valt me nu ook te binnen, dat je altijd met twee woordjes moet spreken, om beleefd te zijn...

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3760535)
Hoezo neen?

Honderduizend staande executies, zonder vorm van proces, meestal burgers, naamloos gedumpt in massagraven?????

Het gaat hier gewoon om de zoveelste publiciteitsstunt van de mediageile Garzon. Die man zou eigenlijk strafrechterlijk vervolgd moeten worden wegens manifest misbruik van overheidsgeld en machtsmisbruik.

Waarom beginnen we geen proces over de misdaden van het Franse revolutionaire bewind? Of een proces over de misdaden van Atilla de Hun?

Citaat:

Hoezo neen?

Het gaat hier gewoon om de zoveelste publiciteitsstunt van de mediageile Garzon. Die man zou eigenlijk strafrechterlijk vervolgd moeten worden wegens manifest misbruik van overheidsgeld en machtsmisbruik.

Waarom beginnen we geen proces over de misdaden van het Franse revolutionaire bewind? Of een proces over de misdaden van Atilla de Hun?

Citaat:

Hoezo neen?

maf 22 oktober 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760612)

Omdat die al onder het stof van de vergetelheid begraven zijn.
Franco blijft een open wonde.

maf 22 oktober 2008 10:24

Misdaden tegen de mensheid verjaren niet, maar als je elk jaar hun verjaardag wil vieren, ga je gang...

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maf (Bericht 3760618)
Omdat die al onder het stof van de vergetelheid begraven zijn.
Franco blijft een open wonde.

Welnee, men wil gewoon selectief zijn.

Zullen we een proces beginnen tegen de misdaden van de Communistische Internationale?

eno2 22 oktober 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760622)

Zullen we een proces beginnen tegen de misdaden van de Communistische Internationale?

Alles wat kan bewezen worden, moet bestraft worden , op het vlak van genocides.

Ik maak me sterk, dat je wél vindt, dat de Turken moeten de genocide op de Armeniërs toegeven, of niet soms?

HAMC 22 oktober 2008 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760622)

Ja.

En tegen alles wat hier heeft meegewerkt aan/gelogen heeft over het Oostblok.

eno2 22 oktober 2008 10:30

De misdaden van Pinochet en de Gal, die keur je ondertussen wél goed, Jozef I??

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3760625)
Alles wat kan bewezen worden, moet bestraft worden , op het vlak van genocides.

Ik maak me sterk, dat je wél vindt, dat de Turken moeten de genocide op de Armeniërs toegeven, of niet soms?

Ten eerste zou ik willen opmerken dat wat tijdens de Spaanse burgeroorlog gebeurde niet als een genocide kan bestempeld worden.

Ten tweede ben ik er voorstander van dat Turkije de historische werkelijkheid van de Armeense genocide zou erkennen, maar ik ben zeker geen voorstander om daaromtrent een proces of een strafonderzoek te beginnen.

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3760633)
De misdaden van Pinochet en de Gal, die keur je ondertussen wél goed, Jozef I??

Ik keur niemands misdaden goed. Evenmin keur ik goed dat iemand zichzelf uitroept tot rechter voor de hele wereld.

eno2 22 oktober 2008 10:39

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760634)
Ten eerste zou ik willen opmerken dat wat tijdens de Spaanse burgeroorlog gebeurde niet als een genocide kan bestempeld worden.

OK ik zal me eens op de hoogte stellen van de preciese formulering van de aanklacht van Garzon en dan kom ik terug.

Citaat:

Ten tweede ben ik er voorstander van dat Turkije de historische werkelijkheid van de Armeense genocide zou erkennen, maar ik ben zeker geen voorstander om daaromtrent een proces of een strafonderzoek te beginnen.
Zie je wel. De Turkse slachtpartijen niet, maar de Frankistische wél ongemoeid laten. Waarom niet beide laten rusten?

eno2 22 oktober 2008 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760646)
Ik keur niemands misdaden goed. Evenmin keur ik goed dat iemand zichzelf uitroept tot rechter voor de hele wereld.

Misdaden tegen de mensheid moeten overal berecht kunnen worden.
Je verschuilen achter grenzen helpt niet meer, en dat is een goeie zaak.

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 10:40

[quote=eno2;3760648]
Citaat:

Zie je wel. De Turkse slachtpartijen niet, maar de Frankistische wél ongemoeid laten. Waarom niet beide laten rusten?
Kunt u lezen?

eno2 22 oktober 2008 10:44

[quote=Jozef Ostyn;3760655]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3760648)

Kunt u lezen?

Kunt U schrijven?

Jozef Ostyn 22 oktober 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3760653)
Misdaden tegen de mensheid moeten overal berecht kunnen worden.
Je verschuilen achter grenzen helpt niet meer, en dat is een goeie zaak.

Dat is geen recht maar de jungle.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be