![]() |
Steeds meer Nederlandse Marokkanen wijken uit naar België
Steeds meer Nederlandse Marokkanen wijken uit naar Brussel
Sint-Jans-Molenbeek Nederlanders die naar België verhuizen, zijn al jaren een trend. Maar Nederlandse Marokkanen die naar Brussel verhuizen? Dát is nieuws. Sinds een aantal maanden kent Molenbeek een ware toestroom van Nederlandstalige Marokkanen uit Nederland. Wat beweegt hen ertoe om hun geluk in Brussel te zoeken ? Lees verder: http://www.brusselnieuws.be/artikels...t-naar-brussel Zou het in Vlaanderen tav immigranten er dan toch anders aan toegaan dan in Nederland ? |
Citaat:
|
Dat is niet nieuw maar kwam op gang in 2006 toen in Nederland de wetgeving tot mogelijkheden gezinsvorming en hereniging drastisch werden ingeperkt.
Die beperkingen gelden hier niet, ook in Antwerpen zijn nu veen Nederlandse Marokkanen te vinden. Bovendien kent Nederland beperking in uitbetaling werkloosheid, wat hier niet zo is en is de ziekenzord geprivatiseerd wat dus vooral voor mensen met lager inkomen gevolgen had. Maar de hoofdreden is en blijft onze soepele mogelijkheden om partners uit thuislanden te laten overkomen. -Nederland eist bewijs kennis Nederlandse taal,de ambassades leveren dit af als je minstens 5000 woorden kent, en je moet een minimaal inkomen uit werk hebben voor je partner kan overkomen. Dat geldt hier niet. Ook is Nederland strenger in schijnhuwelijken, hier veel minder |
"Ooit heeft bezoek uit Marokko tegen mij gezegd: ‘Dit is Marokko in het modern.’”`.
Veel plezier ermee in Brussel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Berbers, Arabisch, Nederlands, Frans en een mondje Turks en Pools veronderstel ik (In Antwerpen ten minste: waarom zou dat in Brussel anders zijn ?) Een bezoek aan de zondagsmarkt aan het Station du Midi is zeer aan te bevelen & wandel zo maar door tot de slachthuizen van Anderlecht.. als ik daar van arabisch uitziende figuren (kunnen ook Spanjolen zijn) een CD'tje arabische muziek wil kopen vraag ik het in het Nederlands (niet altijd succesvol, maar toch: die mensen weten dat er vele niet-brusselaars op de Marché rondlopen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Even een vraagje overd die immigranten. Spreken zij Nederlands of Frans ? Citaat:
|
Citaat:
En die serie is niet eens in het Maasteechs. |
Veel Marokkanen spreken Frans, en wanneer ze uit Nederland komen ook Nederlands, niet echt schitterend maar verstaanbaar, beter dan hun Vlaamse broeders!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be