![]() |
Dringend verzoek aan de VRT en de Nederlande PO
Stop met het ondertitelen van Nederlandse series op de VRT en Vlaamse series op de Nederlandse Publieke Omroep.
Flikken (Gent) kan ik als Nederlander prima verstaan, voor doven en slechthorende kan latijd nog een beroep worden gedaan op ondertiteling via teletekst. Van de week zag ik Flikken Maastricht op de VRT ook met ondertitels. Bij voorbaat dank! |
VRT
Auguste Reyerslaan 52 1043 Brussel tel 02-741.31.11 NV van Publiek Recht BTW BE 0244.142.664 RPR Brussel |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het doodnormaal dat Nederlandse series op de Vlaamse TV ondertiteld worden, want de gebezigde taal is allesbehalve Nederlands.
het Nederlands telt nl ook letters al B, V & Z die in Noordnederland onbestaande zijn. |
Citaat:
|
Goede actie, ik heb me altijd gestoord aan het ondertitelen van Baantjer :evil:
|
Citaat:
Probleem bij ondertieten is ook dat ogen en oren met elkaar in conflict komen, je wilt tegelijkertijd zowel luisteren als lezen. Indien die ondertitels voor sommigen toch nodig is kan dat toch via teletekst ? |
Toppunt van een zorgenloos leven: u beginnen te storen aan de aanwezigheid van ondertitels bij televisieprogramma's.
|
Citaat:
En ja, indien men wenst kan men het steeds via teletekst ondertitelen. Ik bekijk vb. BBC steeds met engelse ondertiteling(888) als ondersteuning. |
Wat me stoort is dat Baantjer op de VRT ondertitels krijgt, maar als ze een franstalig politicus op radio 1 laten horen dan wordt er achteraf zelfs niet eens gezegd wat die uitgebroebeld heeft. Dan verwachten ze wel dat je dat allemaal maar begrepen hebt.
|
Citaat:
Als er bij Nova een interview met Leterme is wordt deze echter NIET ondertiteld. |
Citaat:
|
Boycot gewoon de gevestigde media. Luister er niet naar, kijk er niet naar. Zwijg erover.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
er is in het hollands ook geen verschil tussen de 'ch' van chemie en de 'g' van gaan.
dat klinkt alletwee als dezelfde doodsreutel uit een perkamenten keelwand, nl: 'ccccchhhhhhhhhrrrrrrrrrrrrr' het vlaams klinkt ook schoner, voller en beschaafder dan het hollands. alle niet-nederlandstaligen vinden dat. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze in Witse dan zo per se een "natuurlijk" taalgebruik willen weergeven, dat ze dan eens beginnen met de mensen Hals te laten spreken. |
Citaat:
Ik citeer: Citaat:
Uiteraard is dit niet wereldprobleem nummer één, maar van mij mag hier best iets aan gedaan worden. Al was het maar een petitie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be