Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Achterban McCain hààt Obama (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113989)

Jedd 25 oktober 2008 12:21

Achterban McCain hààt Obama

Reportage van het Nederlandse Nova, waarin McCain-aanhangers hun mening spuien.

Amerikanen op hun best (wmv-file)

Het niveau is weer duizelingwekkend hoog.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:38

Ach, denkt u nu werkelijk dat men in Europa dergelijk volkje niet kan vinden? Ja, natuurlijk. En dat aan alle kanten van het politieke spectrum.

Turkse Nederlander 25 oktober 2008 12:42

Ik begrijp niet dat de republiekeinen het vroegere drugsgebruik van Obama aanvallen terwijl ze de voormalige cokesnuiver George W Bush het witte huis in gestemd hebben. Dit heeft de schijn van hypocrisie.

Jedd 25 oktober 2008 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765896)
Ach, denkt u nu werkelijk dat men in Europa dergelijk volkje niet kan vinden? Ja, natuurlijk. En dat aan alle kanten van het politieke spectrum.

beter luisteren jan.

ik deel je mening dat je over�*l marginale idioten kan vinden die dergelijke dingen uitkramen.

Echter :

de reporter zei uitdrukkelijk dat in de reportage weergegeven meningen ALLESBEHALVE uitzonderingen zijn maar overal bij het publiek in de meetings van McCain kan worden gehoord. Met andere woorden : bij McCain aanhangers is dit zowat de norm.

Jedd 25 oktober 2008 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3765904)
Ik begrijp niet dat de republiekeinen het vroegere drugsgebruik van Obama aanvallen terwijl ze de voormalige cokesnuiver George W Bush het witte huis in gestemd hebben. Dit heeft de schijn van hypocrisie.

over de dubbele moraal die de conservatieven erop na houden startte ik eerder al deze topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=112660

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765905)
beter luisteren jan.

ik deel je mening dat je over�*l marginale idioten kan vinden die dergelijke dingen uitkramen.

Echter :

de reporter zei uitdrukkelijk dat in de reportage weergegeven meningen ALLESBEHALVE uitzonderingen zijn maar overal bij het publiek in de meetings van McCain kan worden gehoord. Met andere woorden : bij McCain aanhangers is dit zowat de norm.

Daar kan ik me hoegenaamd niet in vinden. 't Is immers niet onbekend waar de meeste West-Europese journalisten zich in het politieke spectrum bevinden en dat ze hun eigen overtuiging meenemen in de beoordeling van Amerikaanse politiek. Heel veel reportages zijn dan ook sterk antirepublikeins. Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.

Dus, neen, ik geloof geenszins dat uit die reportage moet blijken dat bijna alle McCain-aanhangers zich zouden overgeven aan dergelijke taal en beoordeling.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765907)
over de dubbele moraal die de conservatieven erop na houden startte ik eerder al deze topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=112660

Mensen met een dubbele moraal vindt men overal; 't is van alle tijden, alle culturen en alle politieke overtuigingen. Denken we maar aan Mao die wel een strenge ethische code oplegde en zelfs soberheid predikte, maar in zijn eigen leven heel andere richtingen uitging.

Jedd 25 oktober 2008 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765913)
Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.

Obama profiteert van het New Kid in Town effect.
Hetzelfde geldt ook voor Palin (al helpt bij haar het feit dat ze seks uitstraalt ook wel)

Geert C 25 oktober 2008 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765913)
Daar kan ik me hoegenaamd niet in vinden. 't Is immers niet onbekend waar de meeste West-Europese journalisten zich in het politieke spectrum bevinden en dat ze hun eigen overtuiging meenemen in de beoordeling van Amerikaanse politiek. Heel veel reportages zijn dan ook sterk antirepublikeins. Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.

Dus, neen, ik geloof geenszins dat uit die reportage moet blijken dat bijna alle McCain-aanhangers zich zouden overgeven aan dergelijke taal en beoordeling.

Met die kritiek ben ik het eens, de berichtgeving hier is allesbehalve onpartijdig. Je mag eender welke zender opzetten, op de Vlaamse, de Nederlandse of de Britse televisie, en altijd gaat het over Obama, over Obama's campagne, over Obama's aanhangers,.... McCain zal, mocht hij toch verkozen worden, niet eens de kans krijgen zich te bewijzen voor het Europese publiek, hij is nu al persona non grata. :?

Jedd 25 oktober 2008 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3765953)
Met die kritiek ben ik het eens, de berichtgeving hier is allesbehalve onpartijdig. Je mag eender welke zender opzetten, op de Vlaamse, de Nederlandse of de Britse televisie, en altijd gaat het over Obama, over Obama's campagne, over Obama's aanhangers,.... McCain zal, mocht hij toch verkozen worden, niet eens de kans krijgen zich te bewijzen voor het Europese publiek, hij is nu al persona non grata. :?

bij McCain is het voor zijn achterban toch vooral bang afwachten dat hij levend de verkiezingsdag haalt. :-P

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765920)
Obama profiteert van het New Kid in Town effect.
Hetzelfde geldt ook voor Palin (al helpt bij haar het feit dat ze seks uitstraalt ook wel)

Obama profiteert in Europa van het feit dat heel veel journalisten een linkse hoed op hebben en dus in het Amerikaanse politieke gebeuren voor de democraten kiezen. Dat weerspiegelt zich heel sterk in de Europese berichtgeving.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765960)
bij McCain is het voor zijn achterban toch vooral bang afwachten dat hij levend de verkiezingsdag haalt. :-P

En waar haalt u die zekerheid vandaan? Uit Europese nieuwsbronnen? Of uit uiteenlopende Amerikaanse?

Turkse Nederlander 25 oktober 2008 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3765953)

Daar ben ik het ook mee eens. De McCain aanhangers worden ook nog eens geportreteerd als gevaarlijke pseudo racisten, zoals dat in het filmpje in het openingsbericht gebeurt.

Geert C 25 oktober 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765967)
Obama profiteert in Europa van het feit dat heel veel journalisten een linkse hoed op hebben en dus in het Amerikaanse politieke gebeuren voor de democraten kiezen. Dat weerspiegelt zich heel sterk in de Europese berichtgeving.

Niet alleen de journalisten, ook de Europese regeringen hebben zich van in het begin duidelijk partijdig opgesteld.

Als je vergelijkt hoe Obama hier onthaald werd (met als hoogtepunt die speech in Berlijn), je zou haast gaan denken dat hij al verkozen was. :?

Jedd 25 oktober 2008 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3765989)
Niet alleen de journalisten, ook de Europese regeringen hebben zich van in het begin duidelijk partijdig opgesteld.

ik vind niet dat een regering neutraal moet zijn.
au contraire.

Geert C 25 oktober 2008 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765992)
au contraire.

Ik vind dat een buitenlandse regering niet zou mogen bijdragen (al is het dan onrechtstreeks) aan de campagne van één van beide kandidaten.

filosoof 25 oktober 2008 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3765974)
Daar ben ik het ook mee eens. De McCain aanhangers worden ook nog eens geportreteerd als gevaarlijke pseudo racisten, zoals dat in het filmpje in het openingsbericht gebeurt.

pseudo??

http://www.huffingtonpost.com/jeffre...2.html?page=19

http://www.huffingtonpost.com/erik-o..._b_137678.html

McCain staat ver achter, dus heeft hij niets te verliezen en is mudslinging de republikeinse tactiek:

(op goed geluk enkele zoektermen in Google:
http://www.google.com/search?hl=en&s...+qaeda&spell=1

Jedd 25 oktober 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3766001)
Ik vind dat een buitenlandse regering niet zou mogen bijdragen (al is het dan onrechtstreeks) aan de campagne van één van beide kandidaten.

dat is vooral een naïef standpunt.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765992)
au contraire.

O ja? Vindt u het dus normaal dat pakweg een Nederlandse of Franse regering een standpunt zou innemen tijdens de kiescampagne in België? Dat ze dus openlijk laat blijken welke partij voor haar aanneembaar is en welke niet?

Jedd 25 oktober 2008 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766019)
O ja? Vindt u het dus normaal dat pakweg een Nederlandse of Franse regering een standpunt zou innemen tijdens de kiescampagne in België? Dat ze dus openlijk laat blijken welke partij voor haar aanneembaar is en welke niet?

ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be