Geert C |
25 oktober 2008 13:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 3765913)
Daar kan ik me hoegenaamd niet in vinden. 't Is immers niet onbekend waar de meeste West-Europese journalisten zich in het politieke spectrum bevinden en dat ze hun eigen overtuiging meenemen in de beoordeling van Amerikaanse politiek. Heel veel reportages zijn dan ook sterk antirepublikeins. Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.
Dus, neen, ik geloof geenszins dat uit die reportage moet blijken dat bijna alle McCain-aanhangers zich zouden overgeven aan dergelijke taal en beoordeling.
|
Met die kritiek ben ik het eens, de berichtgeving hier is allesbehalve onpartijdig. Je mag eender welke zender opzetten, op de Vlaamse, de Nederlandse of de Britse televisie, en altijd gaat het over Obama, over Obama's campagne, over Obama's aanhangers,.... McCain zal, mocht hij toch verkozen worden, niet eens de kans krijgen zich te bewijzen voor het Europese publiek, hij is nu al persona non grata. :?
|