Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Op wie zou jij stemmen? Obama of McCain? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113990)

Turkse Nederlander 25 oktober 2008 12:25

Op wie zou jij stemmen? Obama of McCain?

Stel jij bent een Amerikaan, zou je voor Obama of voor McCain stemmen? Graag toelichting.

duveltje382 25 oktober 2008 12:32

Obama klaar en duidelijk ;-)

straddle 25 oktober 2008 12:36

obama

straddle 25 oktober 2008 12:39

En jij Turkse Nederlander? Stem jij niet uw eigen poll?

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 3765892)
obama

Alleen lezen we niet naar het waarom van de keuze. Ik kies voor McCain, maar eigenlijk meer voor Palin. Haar ethische programmapunten acht ik heel belangrijk.

Turkse Nederlander 25 oktober 2008 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 3765898)
En jij Turkse Nederlander? Stem jij niet uw eigen poll?

Ik weet het nog niet. Ik wacht tot de laatste dag. Ik ben een zwevende kiezer. Hahahahhaa.:lol:

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3765901)
Ik weet het nog niet. Ik wacht tot de laatste dag. Ik ben een zwevende kiezer. Hahahahhaa.:lol:

Dat zal dan ook niet echt een gefundeerde keuze worden...

Jedd 25 oktober 2008 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765900)
Alleen lezen we niet naar het waarom van de keuze. Ik kies voor McCain, maar eigenlijk meer voor Palin. Haar ethische programmapunten acht ik heel belangrijk.

Haar machtsmisbruik ?

duveltje382 25 oktober 2008 12:45

Citaat:

Haar levenstijl hebben we kunnen bewonderen tijdens haar leven/campagne (speken over hypocrisie hé ):roll:

DebianFox 25 oktober 2008 12:45

Citaat:

Zoals bv. haar verzet tegen abortus en het homohuwelijk?

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3765909)
Haar machtsmisbruik ?

Hoezo?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3765911)
Zoals bv. haar verzet tegen abortus en het homohuwelijk?

Ja.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3765910)
Haar levenstijl hebben we kunnen bewonderen tijdens haar leven/campagne (speken over hypocrisie hé ):roll:

Wat is ervan?

DebianFox 25 oktober 2008 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765917)
Ja.

Goed. Maar wat vindt u dan van haar:

1) creationistische uitlatingen (ze beweert nl. dat de mens en de dinosaurus vroeger samen onze planeet bevolkten.)

2) Haar uitlatingen waarin haar evangelische Wasilla Bible Church homo's zou kunnen "genezen" ...

Turkse Nederlander 25 oktober 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765902)
Dat zal dan ook niet echt een gefundeerde keuze worden...

Eigenlijk heb ik geen goed gevoel bij beide kandidaten. Obama heeft zijn eigen halfbroer in Kenia jarenlang laten verhongeren terwijl hij miljonair is. Zijn halfbroer moest rondkomen van $2 per maand. Als Obama zijn broer $10 per maand zou hebben gestuurd zou dat een vervijfvoudiging van zijn inkomen betekent hebben. Al gaf hij hem $50 per jaar. Ik zou moeite hebben mijn stem te geven aan zo een kandidaat. Hij pretendeert ook nog eens voor de werkende man op te komen. Waarom zou iemand die niets om zijn broer geeft, iets geven om heel Amerika? McCain heeft zijn zieke vrouw gedumpt voor een mooie jonge vrouw. Dat is ook niet echt iets wat je van een nobel mens verwacht. Waarom zou iemand die zijn zieke vrouw in de steek laat niet zijn eigen land in de steek laten? Wat Obama heeft gedaan vind ik overigens zwaarder wegen. Ik vind eigenlijk dat persoonlijke kwesties geen rol mogen spelen. Wanneer je echter mensen die op je vertrouwen zo in de steek laat verdien je het volgens mij niet om president te worden.

duveltje382 25 oktober 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765918)
Wat is ervan?

Haar ongehuwde dochter van 17 jaar was zwanger,maar dat stoord mensen als U niet hé,schijheilig noem ik dat :evil:

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3765922)
Goed. Maar wat vindt u dan van haar:

1) creationistische uitlatingen (ze beweert nl. dat de mens en de dinosaurus vroeger samen onze planeet bevolkten.)

2) Haar uitlatingen waarin haar evangelische Wasilla Bible Church homo's zou kunnen "genezen" ...

Dat lijkt me geen enkel probleem te zijn. Ik ben immers ook de overtuiging toegedaan dat homofilie niet noodzakelijk aangeboren of genetisch bepaald is, maar het gevolg kan zijn van psychologische misgroei en processen die niet noodzakelijk onomkeerbaar zijn.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3765928)
Haar ongehuwde dochter van 17 jaar was zwanger,maar dat stoord mensen als U niet hé,schijheilig noem ik dat :evil:

Wat is daar schijnheilig aan? Als ik als ouder mijn kinderen een christelijke opvoeding geef, en uiteindelijk blijkt dat een ervan een andere richting uitgaat, dan hoef ik mijn principes niet in te slikken. Daar is niets "schijnheiligs" aan. Daarenboven geloven we als christenen dat vergeving mogelijk is na een misstap. Ik zie dan ook niet wat het probleem is.

toccata 25 oktober 2008 13:02

Als ik in een swing state woonde Obama
Anders McKinney of Nader

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3765949)
Als ik in een swing state woonde Obama
Anders McKinney of Nader

Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be