Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Europese fondsen voor cvil Society Organisations - Onderzoek naar een brugtaal. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114028)

roger verhiest 26 oktober 2008 14:58

Europese fondsen voor cvil Society Organisations - Onderzoek naar een brugtaal.

Call Title: FP7-SSH-2009 – Collaborative research projects and Research for the Benefit
of Specific Groups - Civil Society Organisations
– Call identifier: FP7-SSH-2009-A
– Date of publication: 3 September 2008
– Deadline 13 January 2009 at 17.00.00 Brussels local time
– Indicative budget:1 EUR 55 million
All budgetary figures given in this work programme are indicative. Following the evaluation
of proposals the final budget awarded to actions implemented through calls for proposals may
vary:
• by up to 10% of the total value of the indicated budget for each call; and
• any repartition of the call budget may also vary by up to 10% of the total value of the
indicated budget for the call.
The final budgets for evaluation, monitoring and review may vary by up to 20% of the
indicated budgets for these actions. The final budget awarded for actions not implemented
through calls for proposals may vary by up to 10% of the indicated budgets for these actions.
• Topics called:SSH-2009-5.2.1. Vehicular
languages in Europe in an era of
globalisation: history, policy,
practice
Collaborative project
(small or medium-scale
focused research
project)
Activity / Area Topics
Funding Schem. Strengthening
policy coherence and
coordination in Europe
• Eligibility conditions:
The minimum number of participating legal entities required, for all funding schemes, is set
out in the Rules for Participation.
Funding scheme Minimum conditions2
Collaborative project At least 3 independent legal entities, each of which is
established in a MS or AC, and no two of which are
established in the same MS or AC.
Research for the benefit of
specific groups (BSG-CSO)
At least 3 independent legal entities, each of which is
established in a MS or AC, and no two of which are
established in the same MS or AC. At least 1 of the
legal entities has to be a civil society organisation
(CSO).
The general eligibility conditions for the different funding schemes are set out in Annex 2 to
this work programme. The additional eligibility conditions for this call are:
• The maximum requested EU contribution under the ‘Collaborative project (small or
medium-scale focused research project)’ funding scheme is EUR 2 700 000.
• The maximum requested EU contribution under the ‘Research for the benefit of
specific groups’ funding scheme is EUR 1 000 000.
NB: Proposals outside these financial limits will be considered ineligible.
• Evaluation procedure:
− A one-stage submission procedure will be followed.
− Proposals may be evaluated remotely.
− Proposals will be ranked at the level of each Activity
− The evaluation criteria and sub-criteria, together with the eligibility, selection and
award criteria for the different funding schemes are set out in Annex 2 of the
'Cooperation' Specific Programme work programme. For this call the scientific and/or
technological excellence evaluation criterion will include the following additional subcriterion:
'appropriate comparative perspective and the largest possible European
coverage in relation to the proposed research'.
Proposals will be selected within each Activity according to their ranked order and until the
available budget is committed.
In cases of equal marks between proposals, priority will be given to proposals with the highest
marks in the criterion of scientific quality. In cases of equal marks in the criterion of scientific
quality, priority will be given to proposals with higher marks in the criterion of potential
impact. In cases of completely identical evaluation scores in all criteria, priority will be given
to proposals from under the topics with the higher number of proposals submitted.
In each Activity, proposals for which budget is not immediately available (those ranked below
the selection list) will be put in a reserve list. Within each reserve list proposals will be also
ranked in strict order of marks.
2 MS = Member States of the EU; AC = Associated country. Where the minimum conditions for an indirect
action are satisfied by a number of legal entities, which together form one legal entity, the latter may be the sole
participant, provided that it is established in a Member State or Associated country
In a first step, ranked proposals within each Activity will be allocated funds from those
earmarked for each Activity.
In a second step, any additional funds that may become available3 will be allocated to
proposals across the different reserve lists respecting only the strict order of marks (with no
hierarchical order between Activities). Between proposals of equal marks priority will be
given to proposals with the highest marks in the criterion of scientific quality. In cases of
equal marks in the criterion of scientific quality, priority will be given to proposals with
higher marks in the criterion of potential impact. In cases of completely identical evaluation
scores in all criteria, priority will be given to proposals from Activities with the higher
number of proposals submitted.
• Indicative evaluation and contractual timetable: evaluation of proposal will take place in
March 2009 and first contracts should be signed in September 2009.
• Consortia agreements: not required.
• The forms of grant which will be offered and the maximum reimbursement rates are
specified in Annex 3 to the 'Cooperation' work programme

Het gaat ovder één van diverse studieopdrachten waarvoor men met cdenten over de brug wil komen, indien ze door Civil society en Academische
eorganisaties ondernomen worden (Universiteiten /hogescholen). De studie over een "brugtaal" is interessant , omdat de vraag aantoont dat er een reële behoefte is om de vertaalkosten in de diverse instellingen drastisch in te perken... Meer nieuws volgt..

Johan Bollen 27 oktober 2008 13:43

Citaat:

De studie over een "brugtaal" is interessant
Zonder de details te kennen lijkt het me eerder weggegooid geld. Zelfs de Roemenen zijn al meer Engels dan Russich aan het leren.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 20:16

Als je zoiets leest, dan begrijp je al dat er EU geld in bepaalde zakken moet verdwijnen.
Kijk naar dat overvette budget.
Voor een ieder is maar een taal makkelijk en simpel te leren: Anglo-saksisch, oftewel Engels.

Maar nee, 55 miljoen Euro MOET worden uitgegeven.

Pelgrim 27 oktober 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3771249)
Voor een ieder is maar een taal makkelijk en simpel te leren: Anglo-saksisch, oftewel Engels.

Waarop baseer je dat? Wist je dat Engelstalige kinderen een hoger percentage dyslexie-problemen hebben, omdat het Engels relatief moeilijk is?

D'ARTOIS 27 oktober 2008 20:59

Dus Vlaamsche kinderen kunnen ook niet lezen. Bedoelt u dat?

Pelgrim 27 oktober 2008 21:01

Neen. Engels is helemaal niet makkelijk en simpel te leren. Dat bedoel ik.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 21:18

Nu breekt werkelijk mijn klomp. Het is werkelijk de meest eenvoudige taal die er is.

Goed, probeer het met IJlands.

Pelgrim 27 oktober 2008 21:31

Engels de eenvoudigste taal die er is?

:lol:

Echt, de grap van de dag.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 21:40

8-)Werkelijk? Ok, probeer het met Zuidpools. Kan je een flink bedrag van de subsidie in je zak steken.:roll:

Pelgrim 27 oktober 2008 21:51

Geef mij dan eens de studie die toont dat het Engels de makkelijkste taal is om te leren.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3771478)
Geef mij dan eens de studie die toont dat het Engels de makkelijkste taal is om te leren.

Die studie is het simpele feit dat in Pc taal, wetenschapstaal en handelstaal het Engels prevaleert.
Dat de diplomaten liever Frans spreken komt voort uit het feit dat Frans in 9 van de 10 gevallen voor meerdere uitleg vatbaar is. Engels - in wezen - niet.
Jedoch, vele Franse woorden zijn identiek met die van de Anglo-saksen en begrijpen doen ze elkaar allemaal.
Mocht iemand het Engels niet machtig kunnen worden, dan is er geen andere taal die hem/haar zal passen. Misschien zou Pidgin Engels iets kunnen zijn.

Pelgrim 27 oktober 2008 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3771521)
Die studie is het simpele feit dat in Pc taal, wetenschapstaal en handelstaal het Engels prevaleert.

heeft niks met de kwaliteiten van de taal te maken maar met het overwicht van Amerikanen in de ontwikkeling van computers en software.

Citaat:

Dat de diplomaten liever Frans spreken komt voort uit het feit dat Frans in 9 van de 10 gevallen voor meerdere uitleg vatbaar is. Engels - in wezen - niet.
Uw kennis van Engels zal waarschijnlijk ondermaats zijn, anders zeg je zulke stommiteiten niet.

Dus graag: de wetenschappelijke studie aub die bewijst dat Engels 'de gemakkelijkste' taal is om te leren.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 22:33

Moet ik gaan lachen of huilen? Ik ben nl zelf Anglo-saksisich-Gealic.

Pelgrim 27 oktober 2008 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3771569)
Moet ik gaan lachen of huilen? Ik ben nl zelf Anglo-saksisich-Gealic.

ah dat verklaart een en ander: een Engelstalige die het Engels komt verdedigen, dit gaat dus niet om de intrinsieke kwaliteiten van die taal maar gewoon om imperialisme.
Nu wacht ik nog steeds op een wetenschappelijke studie die aantoont dat het Engels de gemakkelijkste taal is om te leren.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 23:13

Als een dergelijke studie al zou bestaan, dan hoefde de EU geen E 55 mio uit te trekken voor iets dat een goed geschoolde taalkundige in een week voor elkaar kan brengen, derhalve zijn we weer terug op ons gezamenlijk uitgangspunt.

Beste Pelgrim,

Die studie dient niet in werkelijkheid te ontluisteren wat de meest eenvoudige taal is om te leren aangezien elk/ieder EU land dat als een vernedering zal beschouwen.

Ipso facto dient deze opdracht ertoe een aantal mensen / bedrijven waarmee goede contacten zijn een dikke buidel toe te steken. Want niets is des politicus vreemd. Toch?

Het geeft alleen maar aan hoe gedachteloos de EU politici met geld om gaan.
Het zijn uiteraard politici, dus mag ons dat niet verwonderen, maar desalniettemin.

Ik zou zeggen: leg uw oor te luisteren in het EU parlement, u welbekend, en stel vast welke taal het meest gesproken wordt.
Dan vindt u wellicht een antwoord. Goedkoper dan 55 mio E.

Pelgrim 27 oktober 2008 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3771669)
iets dat een goed geschoolde taalkundige in een week voor elkaar kan brengen

Awel dan moeten er toch talloze studies beschikbaar zijn?

Citaat:

Die studie dient niet in werkelijkheid te ontluisteren wat de meest eenvoudige taal is om te leren aangezien elk/ieder EU land dat als een vernedering zal beschouwen.
dat is zever. Geef de studie, aangezien iedere goed geschoolde taalkundige dat op een week kan doen moeten er al talloze gemaakt zijn.
Citaat:

Ik zou zeggen: leg uw oor te luisteren in het EU parlement, u welbekend, en stel vast welke taal het meest gesproken wordt.
Dan vindt u wellicht een antwoord. Goedkoper dan 55 mio E.
Het EU parlement kan mij geen zak schelen, die keert per definitie met de wind van de macht mee.

Graag de wetenschappelijke studie.

Ik zal jou eens wat zeggen: ik ben actief in organisaties waar talen en taalonderwijs de hoofdthema's zijn, ik ben al zeer veel wetenschappelijke studies rond taal tegengekomen en geen enkel spoor is daarin terug te vinden van de bewering dat het Engels de 'gemakkelijkste taal om te leren' is.

Je lult er kortom maar wat op los.

D'ARTOIS 27 oktober 2008 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3771685)
Awel dan moeten er toch talloze studies beschikbaar zijn?

dat is zever. Geef de studie, aangezien iedere goed geschoolde taalkundige dat op een week kan doen moeten er al talloze gemaakt zijn.

Het EU parlement kan mij geen zak schelen, die keert per definitie met de wind van de macht mee.

Graag de wetenschappelijke studie.

Ik zal jou eens wat zeggen: ik ben actief in organisaties waar talen en taalonderwijs de hoofdthema's zijn, ik ben al zeer veel wetenschappelijke studies rond taal tegengekomen en geen enkel spoor is daarin terug te vinden van de bewering dat het Engels de 'gemakkelijkste taal om te leren' is.

Je lult er kortom maar wat op los.

Goed, ik lul. Waarvan akte.

Ik luister en huiver, welke taal is er makkelijker dan het Engels?
Griqua, Spaans misschien? zeg het maar.

Je hebt trouwens een Franse zinsopbouw in je tekst.

Pelgrim 27 oktober 2008 23:57

De bewijslast ligt bij jou. Jij beweert dat het Engels de makkelijkste taal is om te leren. Graag de bewijzen daarvoor.

D'ARTOIS 28 oktober 2008 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3771814)
De bewijslast ligt bij jou. Jij beweert dat het Engels de makkelijkste taal is om te leren. Graag de bewijzen daarvoor.

Ik zal kijken of ik die kan vinden...

Pelgrim 29 oktober 2008 13:00

en?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be