Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Politietip: stelen is voortaan 'trofees verzamelen' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114040)

Jukes 26 oktober 2008 22:06

Politietip: stelen is voortaan 'trofees verzamelen'

Hallucinante uitspatting van de pamper-poltiek deze avond in het tv-nieuws: naar aanleiding van de dood van een jonge kerel die in een Brusselse verluchtingskoker van de NMBS de dood vond, zei de woordvoerder van de politie: "er werden ook bezittingen van de NMBS op het lichaam van de jongeman gevonden, maar dat waren trofees die hij had meegenomen".

Goed om weten dus voor iedereen met lange vingers: zich toegang verschaffen tot openbaar domein en er materiaal meenemen heet niet meer 'stelen'. Het heet voortaan 'trofees verzamelen'. Waarvan akte.

PollyCorrect 26 oktober 2008 22:23

:shock:
Trofees. Ja hoor, voor zijn heldendaden.
Want daar zaten we op te wachten.

:roll:

Duvelke 26 oktober 2008 22:30

Je moet het wel in de juiste context bekijken e :roll:
voor de misdadigers zijn het trofees verzamelen, niet voor de politie

Jedd 26 oktober 2008 22:44

komaan, wie is er als tiener nooit met een verkeersbord thuisgekomen ?

eerlijk antwoorden ...

Daimanta 26 oktober 2008 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3769321)

eerlijk antwoorden ...

Ik. En nu jij weer.

Stelen is verboden en voor zwakkelingen.

filosoof 26 oktober 2008 23:00

Citaat:

eerlijk antwoorden ...

Ikke

filosoof 26 oktober 2008 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3769266)
Hallucinante uitspatting van de pamper-poltiek deze avond in het tv-nieuws: naar aanleiding van de dood van een jonge kerel die in een Brusselse verluchtingskoker van de NMBS de dood vond, zei de woordvoerder van de politie: "er werden ook bezittingen van de NMBS op het lichaam van de jongeman gevonden, maar dat waren trofees die hij had meegenomen".

Goed om weten dus voor iedereen met lange vingers: zich toegang verschaffen tot openbaar domein en er materiaal meenemen heet niet meer 'stelen'. Het heet voortaan 'trofees verzamelen'. Waarvan akte.

Dat hij dood is , wat schrijf je daarover?

Firestone 26 oktober 2008 23:03

En zij die als tiener wel met een verkeersbord thuisgekomen zijn, wat deden jullie er dan mee? :)

AdrianHealey 26 oktober 2008 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3769355)
En zij die als tiener wel met een verkeersbord thuisgekomen zijn, wat deden jullie er dan mee? :)

Staat als versiering aan het einde van mijn bed. ^^

Stelen van de overheid is niet echt stelen, he. Nen dief heeft geen recht op eigendom. ^^

Yves38 26 oktober 2008 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3769358)

Stelen van de overheid is niet echt stelen, he. Nen dief heeft geen recht op eigendom. ^^

hehe, da's een goeie. Moet ik eens aan gaan denken als ik nog eens goesting heb om een flitspaal in brand te steken

Svennies 26 oktober 2008 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3769348)

één stukske krapoel minder in belgië,haast te veel om energie te gaan verspillen om iemand te gedenken die nu door zijn eigen stomme schuld er niet in slaagt om een strafbladpalmares bijeen te sprokkelen dat zijns gelijke niet zou kennen...

filosoof 26 oktober 2008 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3769392)
één stukske krapoel minder in belgië,haast te veel om energie te gaan verspillen om iemand te gedenken die nu door zijn eigen stomme schuld er niet in slaagt om een strafbladpalmares bijeen te sprokkelen dat zijns gelijke niet zou kennen...

Je euh,...menslievendheid siert je.

Jukes 26 oktober 2008 23:27

Citaat:

Niks, maar ik wil nog wel eens wat schrijven over de reddingswerkers die hun leven hebben moeten riskeren in de koker om het lichaam van de dader te recupereren.

Hoomer 26 oktober 2008 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3769358)

heu ik heb wel mee betaald voor dat bord he.

piraat 26 oktober 2008 23:33

Citaat:

eerlijk antwoorden ...

Ik interresseer mij enkel voor geld, en juwelen :lol:

lombas 26 oktober 2008 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3769355)

Sjit, maar ik weet van niks.

En het was koud toen.

Náh, daar.

*fluit een wijsje*

piraat 26 oktober 2008 23:35

Citaat:

stomme dood : stikken in een verluchtingskoker...

Jukes 26 oktober 2008 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3769437)

... inderdaad. En dan maar sakkeren over zwartwerkers, die geen sociale bijdragen betalen. Stelen van de staat is stelen van de staat, of het nu om een bord, een steekpenning, sociale bijdragen of witteboordencriminaliteit gaat. Het minimaliseren van diefstal - in dit geval: het als 'trofeejagen' bestempelen - leidt mede tot de normvervaging die onze samenleving van binnenuit verrot. Het is hoegenaamd niet onschuldig.

Dat een jonge gast, die nog veel te leren heeft, iets meepikt, kan desnoods en met wat goede wil nog op het conto van zijn 'jeugdige overmoed' of 'puber-onnozelheid' worden geschoven. Maar dat een woordvoerder van de politie diefstal afdoet als een fait-divers, is misdadig. Zo'n houding ondermijnt de rechtsstaat.

Jukes 26 oktober 2008 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3769437)

... inderdaad. En dan maar sakkeren over zwartwerkers, die geen sociale bijdragen betalen. Stelen van de staat is stelen van de staat, of het nu om een bord, een steekpenning, sociale bijdragen of witteboordencriminaliteit gaat. Het minimaliseren van diefstal - in dit geval: het als 'trofeejagen' bestempelen - leidt mede tot de normvervaging die onze samenleving van binnenuit verrot. Het is hoegenaamd niet onschuldig.

Dat een jonge gast, die nog veel te leren heeft, iets meepikt, kan desnoods en met wat goede wil nog op het conto van zijn 'jeugdige overmoed' of 'puber-onnozelheid' worden geschoven. Maar dat een woordvoerder van de politie diefstal afdoet als een fait-divers, is misdadig. Zo'n houding ondermijnt de rechtsstaat.

(sorry, dubbel geklikt, blijkbaar...)

daiwa 27 oktober 2008 01:54

Citaat:

Faits divers?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be