![]() |
Schaatsen uit het vet: eind deze week koude-inval
Wind gaat naar het oosten draaien en de temperatuur zal onder nul zakken, ook in Hasselt!
Zaterdag en zondag zal er een flink pak sneeuw vallen. ![]() |
probeer u toch niet zo in oer-hollandse kneuterigheid te wentelen, derk.
holland is binnenkort geen winters schaatsland meer. de aarde warmt op en surinamers en islamieten schaatsen niet. |
Als ik naar de eigenschappen van die foto kijk, leid ik daaruit af dat die foto in de winter van 1979 is genomen? Herinner ik me nog. Het was toen inderdaad ijskoud en er lagen pakken sneeuw. Het kasseiweggetje waar mijn ouderlijk huis staat lag er zo glad bij dat je er zelfs te voet amper over kon.
|
Citaat:
|
in 1979 was holland nog hollands.
nu is holland vooral surinaams en islamitisch. niet dat ik veel zou rouwen om het heengaan van de calvinistische cultuur. ik heb die staphorsters nooit gemogen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De winter van 1979 was idd een echte sneeuwwinter zonder elfstedentocht trouwens. Ik ging toen op een morgen bij -22 op de brommer (Tomos 4TL) naar Loosdrecht! Heb daarna eerst twee uur mijn gereedschap tegen de verwarming gelegen. |
Citaat:
Digitale fotografie is fotografie met behulp van een digitale camera. Dat wil zeggen elektronisch, zonder lichtgevoelige film. De digitale fotografie werd voor het eerst mogelijk in september 1981. Voordelen van digitale fotografie zijn......gecrashte pc's, mislukte opnames. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat het geleden is van als ik 12 jaar was ofzo dat ik mij herinner dat je hier in Vlaanderen nog op een kanaal, of rivier, of vijver kon schaatsen...dat waren leuke tijden :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
12 jaar zijn kan onmogelijk leuk geweest zijn. |
Citaat:
daar is het het hele jaar door tussen de 5 en de 15 graden. wat een saai klimaat zeg. |
de enige plek in de nabijheid waar je heenkunt om een echt wintergevoel te hebben is les hautes fagnes in La Belgique en de eifelstreek.
en daar doen de mensen niet aan dat debiele hollandse schaatsen (beware of legging horror!). nee, daar doen ze ECHTE wintersport: skiëen, langlaufen, met de sneeuwscooter rijden... |
Citaat:
![]() :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik haat schaatsen. ik hou meer van het échte wintergevoel van sneeuw, natuur, bos, wandelen, skieën, langlaufen, sneeuwscooters, kerstmarkten.... en dat vind je niet in holland. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be