Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Haat u het winteruur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114049)

eno2 27 oktober 2008 10:25

Haat u het winteruur?

Haat u het winteruur?

Om 17h gaat de zon al onder. Je zou er verdomme winterdepressief van worden.

Mitgard 27 oktober 2008 10:29

hou gewoon je kop eno2.

altijd gezaag, geklaag en gejank met jou.

jezus zeg.

*KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen aub.

Bhairav 27 oktober 2008 10:30

Mij maakt dat uur geen reet uit.

ZERO 27 oktober 2008 10:36

Ik haat het zomeruur(optie ontbreekt in de poll :(). Het winteruur is OK omdat dat bijna gelijk loopt met de natuurlijke tijd(1 uur verschil). De zomertijd is een ramp vanwege 2-uur verschil met de natuurlijke tijd, waardoor mijn biologische klok serieus verkeerd loopt in de zomer.

duveltje382 27 oktober 2008 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3769869)
hou gewoon je kop eno2.

altijd gezaag, geklaag en gejank met jou.

jezus zeg.

*KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen aub.

Kan een persoonlijke aanval nog duidelijker zijn zeg,zelf zijn prive wordt door het slijk gehaalt:oops:

Gelieve persoonlijke aanvallen dan ook niet te citeren!

Bhairav 27 oktober 2008 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3769890)
Kan een persoonlijke aanval nog duidelijker zijn zeg,zelf zijn prive wordt door het slijk gehaalt:oops:

Hier niet vermelden zou een oplossing zijn.

eno2 27 oktober 2008 10:47

Ik zet dan ook mijn klok een uur vooruit ipv achteruit.

duveltje382 27 oktober 2008 10:50

Mitgard dit kan echt waar niet,en als de mods niet optreden nu dan ......

Den Duisteren Duikboot 27 oktober 2008 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 3769880)
Ik haat het zomeruur(optie ontbreekt in de poll :(). Het winteruur is OK omdat dat bijna gelijk loopt met de natuurlijke tijd(1 uur verschil). De zomertijd is een ramp vanwege 2-uur verschil met de natuurlijke tijd, waardoor mijn biologische klok serieus verkeerd loopt in de zomer.

Er is niet zoiets als een "natuurlijke" tijd die door een klok meer of minder benaderd kan worden.

ZERO 27 oktober 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3769912)
Er is niet zoiets als een "natuurlijke" tijd die door een klok meer of minder benaderd kan worden.

Ja en Neen, als het 12 uur(middag) is zou de zon het hoogst staan, net zoals 's avonds de zon ondergaat en 's ochtends de zon opstaat. bij het Belgisch winteruut is dit echter op 13 uur, en bij de zomertijd zelfs 14 uur. en mensen richten hun dag in volgens zomer-/winteruur en niet volgens de natuurlijke zonnetijd.

Anna List 27 oktober 2008 11:28

doe mij maar de zomertijd, heel t jaar door ...

duveltje382 27 oktober 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3769890)

Gelieve persoonlijke aanvallen dan ook niet te citeren!

Na maanden met jullie te hebben willen praten zonder resultaat zal het gewoon in mijn onderschrift blijven staan,verwijder het dan ook zelf maar hoor
Ik ben jullie onzin dik beu :evil:

Mensen zonder reden bannen,en dit gewoon laten staan zeg :evil:

Duupje 27 oktober 2008 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3770085)
Na maanden met jullie te hebben willen praten zonder resultaat zal het gewoon in mijn onderschrift blijven staan,verwijder het dan ook zelf maar hoor
Ik ben jullie onzin dik beu :evil:

Mensen zonder reden bannen,en dit gewoon laten staan zeg :evil:

Ik snap u soms toch niet, ze hebben het geknipt, ze laten het dus niet staan...dat is toch wat je wou ? En dan zet je het zelf in uw onderschrift ?8O

Weezer 27 oktober 2008 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3770094)
Ik snap u soms toch niet, ze hebben het geknipt, ze laten het dus niet staan...dat is toch wat je wou ? En dan zet je het zelf in uw onderschrift ?8O

²

Als je hierom gebannen wordt, heb je het m.i. echt wel aan jezelf te wijten...

duveltje382 27 oktober 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3770094)

Het staat al een lange tijd in mijn onderschrift,maar goed ik verwijder het dan nu

Blijf het onterecht vinden voor Eno²

Duupje 27 oktober 2008 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3770102)
Het staat al een lange tijd in mijn onderschrift,maar goed ik verwijder het dan nu

Wijze beslissing. :-)

Weezer 27 oktober 2008 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3770106)
Wijze beslissing. :-)

Wederom een ² :-)

Den Duisteren Duikboot 27 oktober 2008 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 3769972)
Ja en Neen, als het 12 uur(middag) is zou de zon het hoogst staan, net zoals 's avonds de zon ondergaat en 's ochtends de zon opstaat. bij het Belgisch winteruut is dit echter op 13 uur, en bij de zomertijd zelfs 14 uur. en mensen richten hun dag in volgens zomer-/winteruur en niet volgens de natuurlijke zonnetijd.

Die "twaalf uur" is ook maar een afspraak. Bovendien: als men zijn dag zou inrichten volgens de "natuurlijke zonnetijd", moeten we dan telkens om 4u opstaan en om 20u gaan slapen opdat het middelpunt van onze dag zou samenvallen met het hoogtepunt van de zon?

Weezer 27 oktober 2008 12:32

On topic: ik heb nergens last van, maar ik ben wel zowel vandaag als gisteren wakker geworden op het uur waarop ik normaar met zomertijd ook opsta. Een uur eerder dan noodzakelijk dus.

Duupje 27 oktober 2008 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3770109)
Wederom een ² :-)

We komen wij goed overeen vandaag. :cheer:

Enfin, ik heb daar dus wel degelijk last van, ben echt compleet ambetant van die uurverandering, dat duurt wel paar dagen eer ik daar door ben. En bij de verandering naar het zomeruur is het vaak nog erger gesteld bij mij.
Mijn bioklok loopt helemaal fout.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be