![]() |
Plat préféré
In zijn Canvasprogramma 'Plat préféré' bereidt Jeroen Meus morgen het lievelingsgerecht van Adolf Hitler. 'Smakeloos', luidt de kritiek.
Vindt u dat ook? Hier |
bah !
|
Citaat:
|
Forel is toch niet smakeloos?
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige joden, maar spijtig genoeg vormen diezelfde joden de spreekbuis van alle joden. |
En wat is dat gerecht volgens canvas? Iets vegetarisch?
|
Moeten we nu stoppen met forel eten omdat hitler dat graag luste?
|
Ze konden weten dat dat ophef ging maken, misschien was het wel de bedoeling? Nu ja, geen verstandige zet volgens mij...
|
Mensen die onderwerpen gevoelig vinden zijn een pest in de samenleving.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat sowieso niet om het gerecht maar om het principe... |
Bon het eetgedrag van Hitler was al even smakeloos als zijn sociaal gedrag.
Wie kapt er nu in godsnaam suiker in gewurstraminer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gluhwein is rode of witte wijn niet speciaal gewurstraminer.
|
Citaat:
|
Ferm overroepen als je't mij vraagt. We mogen zeker ook niet meer naar Wagner luisteren?
|
Hoe je het draait of keert, Hitler is en blijft een historische figuur. Weliswaar een hele verderfelijke, maar het was een mens van vlees en bloed. Het biedt ook eens een meerwaarde wat meer over z'n dagelijks leven te weten te komen. En volgens mij worden de wandaden van z'n nazi-regime niet gebagatelliseerd, wel integendeel. In de reportage wordt duidelijk aangetoond dat Hitler en z'n inner circle forel zaten te vreten in het lieflijke Beireren, terwijl een paar tientallen kilometers verderop mensen werden uitgemoord en gemarteld door de zijnen. Wat zijn daden nog meer surreëel maken en de wreedheid van z'n regime naar voren doet komen.
Ik snap die joden natuurlijk wel ergens, het blijft pijnlijk met de massamoordenaar van je voorvaderen geconfronteerd te worden. Maar niemand dwingt hen naar dit programma te kijken. Het wordt overigens tijd dat men collectief z'n oorlogsverleden wat leert te verwerken, zodat het historische perspectief beter kan ingeschat worden. Dhr. Marinower van de Joodse Gemeenschap van Antwerpen maakte de vergelijking met de 'plat préféré van Marc Dutroux'. Of men dan zulke uitzending nog zou kunnen ameken? Ik wil nog andere vergelijkingen maken: als men de platpréféré van Stalin, Mao of Napoleon zou presenteren, zou men dan ook zoveel heibel maken (toch ook allen massamoordenaars) ? Men wil dus met twee maten en twee gewichten werken, kan nooit goed zijn. Ik zal met veel aandacht naar het CANVAS-programma kijken. |
Het is maar een gerecht hé mensen.
Het is niet omdat Hitler met een mercedes rondreed dat we allemaal mercedes moeten gaan boycotten. Hitlers ideëen en politiek waren verderfelijk, niet zijn eetgewoonten of rijgedrag. Het zou trouwens heel anders zijn moest Meus over 's mans ideëen beginnen. Omdat ik dat niet weet stem ik dan ook niet in deze enquête. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be