Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Marokkaanse overheid hindert integratie Marokkanen in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114129)

Sus Iratus 29 oktober 2008 10:01

Marokkaanse overheid hindert integratie Marokkanen in Nederland

Citaat:

Imams door en in Marokko geïnstrueerd

DEN HAAG - De invloed van Marokko op imams in ons land wordt steeds groter. Twee topmannen van de Vereniging Imams Nederland blijken zitting te hebben in de 'Raad voor Religieuze Zaken' van de Marokkaanse regering, die afgelopen week veertig imams uit Nederland heeft teruggeroepen naar Marokko.

De geestelijken waren plotseling verdwenen en verblijven tot eind deze week in Marokko, vermoedelijk voor religieuze instructies van de overheid.

(...)

De verdwenen imams verblijven op kosten van de Marokkaanse regering in het land voor deelname aan allerlei activiteiten, waarop de Nederlandse moskeebesturen geen enkel zicht hebben.

Sommige imams zouden uit pure angst gehoor hebben gegeven aan de oproep naar Marokko te komen, aldus het SMN. De organisatie wil zo snel mogelijk een eind aan de bemoeienis van Marokko met moskeeën in Nederland, omdat de integratie daardoor wordt belemmerd.

hele artikel
Ik neem aan dat dit niet anders is in België, Frankrijk of om het even welk land met grote enclaves Marokkanen. Een tijdje geleden bleek ook al dat Marokko de Marokkanen in West-Europa als de 17e regio van het land beschouwt - feitelijk als een integraal onderdeel van de Marokkaanse staat. En nu dit weer.

Het lijkt me evident dat de pogingen van Marokko om in Europa (en wellicht ook elders) een soort van satelietstaatjes onderhorig aan Marokko, te stichten alsmede door middel van dit soort acties aan de soevereiniteit van andere landen te knabbelen, gestopt dienen te worden. Mede omdat dit een geslaagde integratie van Marokkanen alhier meer dan in de weg blijkt te staan. Het feit dat Marokko een totalitaire religie als breekijzer hiervoor wil gebruiken, maakt de zaak er ook al niet beter op.

shaddy 29 oktober 2008 10:08

In de antwerpse scholen regeren de imams en de islamleraars volop. De islamisering kunnen we pas stoppen als de pocos worden tegengehouden.

Kim 29 oktober 2008 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3773886)
De islamisering kunnen we pas stoppen als de pocos worden tegengehouden.

Even een simpel vraagje: hoe had je gedacht dat aan te pakken?

liberalist_NL 29 oktober 2008 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3774153)

Afschilderen als nazi's is een begin. :-)

alice 29 oktober 2008 13:41

dubbele draad ;loopt al ergens deze discussie!

Sus Iratus 29 oktober 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3774198)
dubbele draad ;loopt al ergens deze discussie!

Correct. Ik kwam er na het posten pas achter dat deze draad ook al in het subforum "Europa" loopt, en daar had ik toen nog niet gekeken gezien het onderwerp van deze draad, dat mijns inziens uiteindelijk toch meer met "Immigratie en Integratie" van doen heeft dan met "Europa".

Ik neem aan dat de moderatie de draden zal samenvoegen, danwel één ervan sluiten of verplaatsen.

Mijn verontschuldigingen aan de moderatie voor het ongemak.

piraat 29 oktober 2008 15:26

wadist ? Eieren of joeng ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 3773881)
Ik neem aan dat dit niet anders is in België, Frankrijk of om het even welk land met grote enclaves Marokkanen. Een tijdje geleden bleek ook al dat Marokko de Marokkanen in West-Europa als de 17e regio van het land beschouwt - feitelijk als een integraal onderdeel van de Marokkaanse staat. En nu dit weer.

Het lijkt me evident dat de pogingen van Marokko om in Europa (en wellicht ook elders) een soort van satelietstaatjes onderhorig aan Marokko, te stichten alsmede door middel van dit soort acties aan de soevereiniteit van andere landen te knabbelen, gestopt dienen te worden. Mede omdat dit een geslaagde integratie van Marokkanen alhier meer dan in de weg blijkt te staan. Het feit dat Marokko een totalitaire religie als breekijzer hiervoor wil gebruiken, maakt de zaak er ook al niet beter op.

Eerste (dringende) maatregel : dubbel paspoorten-systeem afschaffen. Of wel E.U.-onderdaan , ofwel Marrokkaan. In géén geval beide.

shaddy 29 oktober 2008 15:28

Citaat:

publieke opinie gebruiken...als ze verder op deze manier werken is het echt wel te gemakkelijk aan het worden...hun gestapo achtige manier van werken is hilarisch en de mensen doen hun ogen open ! yess !

andev 30 oktober 2008 12:51

Citaat:

Denk je dat ze hun zaakjes al klaar hebben misschien?
Wanneer voldoende mensen in het stemhokje hun verstand zullen gebruiken omdat ze beginnen te beseffen wat er aan de hand is en aan wie en wat we dat te danken hebben zou dat wel eens rap kunnen veranderen, inderdaad.
Alle profiteurs, valse-"asielzoekers", grote en kleine criminelen, lieden die in geen jaren een poot hebben uitgestoken tenzij om te ontvangen enz weer buiten werken zonder verder geleuter en zonder de comedie die nu aan de gang is met hun "vijf dagen tijd om het land te verlaten" enz
Waar een wil is is een weg. Dat zootje ongeregeld zal zich wel verzetten maar als ze zonder middelen worden gezet druipen ze vanzelf wel af, op zoek naar andere "gastheren" op wiens kosten ze kunnen leven.
Het zal zoiets moeten zijn ofwel wachten tot "ze", aan de macht zijnde, alles naar de bliksem hebben geholpen en de eurootjes uit gegeven zonder voor nieuwe te zorgen. Zo'n beetje als de val van het Romeinse rijk, toen de barbaren de zaken overnamen en we in de "duistere/donkere Middeleeuwen zijn getuimeld.

goodwill 30 oktober 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3774188)
Afschilderen als nazi's is een begin. :-)

oppassen met dergelijke zaken als 'de ander' gelijkstellen aan nazi's.

Liberalist uit NL, Nederland heeft op dit vlak anderen geen lesje te leren; kijk maar naar de geschiedenis en zie hoeveel nederlanders meegeheuld hebben met nazi's; ga mij niet zeggen dat sommigen van deze collaborateurs hun nazi)gedachtegoed niet doorgegeven hebben aan hun nazaten.
Dus, pas op met de ander af te schilderen als nazi's.

Another Jack 30 oktober 2008 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3773886)
In de antwerpse scholen regeren de imams en de islamleraars volop. De islamisering kunnen we pas stoppen als de pocos worden tegengehouden.

In welke scholen is dat het geval?

goodwill 30 oktober 2008 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 3774238)
Correct. Ik kwam er na het posten pas achter dat deze draad ook al in het subforum "Europa" loopt, en daar had ik toen nog niet gekeken gezien het onderwerp van deze draad, dat mijns inziens uiteindelijk toch meer met "Immigratie en Integratie" van doen heeft dan met "Europa".

Ik neem aan dat de moderatie de draden zal samenvoegen, danwel één ervan sluiten of verplaatsen.

Mijn verontschuldigingen aan de moderatie voor het ongemak.

Tja sus....

goodwill 30 oktober 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 3775867)
Denk je dat ze hun zaakjes al klaar hebben misschien?
Wanneer voldoende mensen in het stemhokje hun verstand zullen gebruiken omdat ze beginnen te beseffen wat er aan de hand is en aan wie en wat we dat te danken hebben zou dat wel eens rap kunnen veranderen, inderdaad.
Alle profiteurs, valse-"asielzoekers", grote en kleine criminelen, lieden die in geen jaren een poot hebben uitgestoken tenzij om te ontvangen enz weer buiten werken zonder verder geleuter en zonder de comedie die nu aan de gang is met hun "vijf dagen tijd om het land te verlaten" enz
Waar een wil is is een weg. Dat zootje ongeregeld zal zich wel verzetten maar als ze zonder middelen worden gezet druipen ze vanzelf wel af, op zoek naar andere "gastheren" op wiens kosten ze kunnen leven.
Het zal zoiets moeten zijn ofwel wachten tot "ze", aan de macht zijnde, alles naar de bliksem hebben geholpen en de eurootjes uit gegeven zonder voor nieuwe te zorgen. Zo'n beetje als de val van het Romeinse rijk, toen de barbaren de zaken overnamen en we in de "duistere/donkere Middeleeuwen zijn getuimeld.

zolang je maar niet veralgemeend!!!

shaddy 30 oktober 2008 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3775905)
In welke scholen is dat het geval?

Ik ga hier niet de haat van de ppocos op de leerkrachten laten neerdalen. Ik zwijg over de namen. maar het zijn er redelijk veel. Als je denkt dat ik mensen ga aangeven bij de zwarten van nu de pocos dan heb je het mis. Dus roep gerust dat ik een leugenaar ben. Daar trek ik me niets van aan veel mensen weten dat het hel is in vele antwerpse scholen. De islamleraar en de imam hand in hand om iedereen te onderdrukken. neem nu enkele moslimmeisjes mogen wel mee op schoolreis onmiddelijk de islamleraar en de imam en de andere moslimouders van moslimmeisjes staan klaar om hen terug op het rechte pad te zetten. Geen schoolreisjes voor moslimas tenzij ze aparte reisjes mogen doen.

DenDane 30 oktober 2008 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3775904)

Liberalist uit NL, Nederland heeft op dit vlak anderen geen lesje te leren; kijk maar naar de geschiedenis en zie hoeveel nederlanders meegeheuld hebben met nazi's; ga mij niet zeggen dat sommigen van deze collaborateurs hun nazi)gedachtegoed niet doorgegeven hebben aan hun nazaten.

*zucht*

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

liberalist_NL 30 oktober 2008 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3775904)

Nederlanders hadden gewoon de minste reden om niet mee te heulen met de nazi's. Net zoals Vlaams nationalisten overigens. Maar mensen opzadelen met de schuld die hun voorouders hebben gemaakt, lijkt mij geen weerwoord.

Maar goed, blijkbaar heeft u niet begrepen dat mijn post ironisch was bedoeld. :-)

Politiek correcte mensen steunen in ieder geval wel een ideologie (of godsdienst, of sekte, of gemeenschap, hoe je het ook wilt noemen; de Islam is immers zoveel) die minstens fascistisch valt te noemen.
Dit komt omdat de wortel van de Islam in het Oude Testament ligt, de bron van bijna al het lijden op aarde.

shaddy 30 oktober 2008 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3776208)
Politiek correcte mensen steunen in ieder geval wel een ideologie (of godsdienst, of sekte, of gemeenschap, hoe je het ook wilt noemen; de Islam is immers zoveel) die minstens fascistisch valt te noemen.
Dit komt omdat de wortel van de Islam in het Oude Testament ligt, de bron van bijna al het lijden op aarde.

Inderdaad al het lijden komt van religies .... 8O

Another Jack 30 oktober 2008 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3776193)
Ik ga hier niet de haat van de ppocos op de leerkrachten laten neerdalen. Ik zwijg over de namen. maar het zijn er redelijk veel. Als je denkt dat ik mensen ga aangeven bij de zwarten van nu de pocos dan heb je het mis. Dus roep gerust dat ik een leugenaar ben. Daar trek ik me niets van aan veel mensen weten dat het hel is in vele antwerpse scholen. De islamleraar en de imam hand in hand om iedereen te onderdrukken. neem nu enkele moslimmeisjes mogen wel mee op schoolreis onmiddelijk de islamleraar en de imam en de andere moslimouders van moslimmeisjes staan klaar om hen terug op het rechte pad te zetten. Geen schoolreisjes voor moslimas tenzij ze aparte reisjes mogen doen.

Geen namen, geen bewijzen?

shaddy 30 oktober 2008 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3776954)
Geen namen, geen bewijzen?

ik ben geen verrader mijn beste nu niet en nooit ! Jammer dat tja men het pas zal zien als het te laat is. maar zoalng iedereen bang is van de pocos met hun agressie en dreigementen van racisme, tja zolang zal het topje van de ijsberg licht te zien zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be