Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat is jouw favoriete horror-film aller tijden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114131)

Wautd 29 oktober 2008 11:00

Wat is jouw favoriete horror-film aller tijden?

Gisteren nog het verrassend goeie The Descent gezien, maar mijn favoriete horrorfilm blijft nog altijd The Thing; niet alleen zitten de hoofdrolspelers vast in een claustrofobische setting met een van de engste aliens ooit bedacht, maar er is ook de constante paranoia over wie nu eigenlijk te vertrouwen is. Het feit dat de hoofdrolspelers allemaal intelligente en competente mensen zijn ipv hersendode tieners is altijd een pluspunt voor het genre.
Special effects waren voor die tijd ook extreem goed gedaan.

Jazeker 29 oktober 2008 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 3773953)
Gisteren nog het verrassend goeie The Descent gezien, maar mijn favoriete horrorfilm blijft nog altijd The Thing; niet alleen zitten de hoofdrolspelers vast in een claustrofobische setting met een van de engste aliens ooit bedacht, maar er is ook de constante paranoia over wie nu eigenlijk te vertrouwen is. Het feit dat de hoofdrolspelers allemaal intelligente en competente mensen zijn ipv hersendode tieners is altijd een pluspunt voor het genre.

Hoewel idd wat gedateerd, mag ik The Thing ook onder mijn all time favorieten rekenen.

Ik ben ook grote liefhebber van de Alien-reeks (behalve de infantiele Alien vs. Predator films).

Nelle 29 oktober 2008 11:11

Ik krijg nachtmerries van horrorfilms...

nubian 29 oktober 2008 11:13

The thing (zo'n horrors maken ze nimeer:-()
The Pfaffs
Ju-on
Aliens
Event Horizon
Evil Dead
Hellraiser
The Hills have eyes
Nightmare on Elmstreet
The Grudge
28 Weeks later
Poltergeist
The Exorcist..

Sus Iratus 29 oktober 2008 11:19

The Beyond is een geweldige film binnen het genre en een must voor elke liefhebber.

Jazeker 29 oktober 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 3773984)
The thing (zo'n horrors maken ze nimeer:-()

Inderdaad...

Citaat:

The Pfaffs
:lol:

Citaat:

Poltergeist
Eerder griezel dan horror, maar toch akkoord. RIP dat meisje :(

From_Vlaanderen 29 oktober 2008 11:27

the queen

Djiezes 29 oktober 2008 11:30

The Thing & Evil Dead

moser 29 oktober 2008 11:31

Citaat:

"The Thing" is idd fantastisch. Vooral de paranoide personnages zijn inderdaad bijzonder entertainend, veel meer dan de effectieve "horror" die er in te zien is.

Verder de originele "Predator", alhoewel sommigen dat mss geen horror gaan noemen, heb ik ook al ettelijke malen gezien en blijf ik echt fantastisch vinden. Jeugdsentiment allicht.

Nog goeie horror:
-"Saw" (enkel de eerste, al de rest is heropgewarmde zever)
-"Aliens"
-"Cube"
-"Ghost ship"
-"Final Destination"
-"28 days later"
-"Evil Dead 2"
-"Frailty"
-"The Fly"
-"Interview with the vampire"
-"Ringu"
-"Ichi the killer"
-"The story of ricky(Lai Wong)"
-"Battle royal"

en nog een hele hoop waar ik niet op kan komen.....

Zwartengeel 29 oktober 2008 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 3774007)
Evil Dead

Ik vond die film zodanig zwak dat hij op mij zelfs eerder een onbedoeld grappige indruk maakte.

Jazeker 29 oktober 2008 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moser (Bericht 3774013)
-"Ringu"

Die zou ik nog zijn vergeten. Japanse versie dan, niet de flauwe hollywood-remake.

From_Vlaanderen 29 oktober 2008 11:33

Citaat:

"The Thing" is idd fantastisch. Vooral de paranoide personnages zijn inderdaad bijzonder entertainend, veel meer dan de effectieve "horror" die er in te zien is.

Verder de originele "Predator", alhoewel sommigen dat mss geen horror gaan noemen, heb ik ook al ettelijke malen gezien en blijf ik echt fantastisch vinden. Jeugdsentiment allicht.

Nog goeie horror:
-"Aliens"
-"Cube"
-"Ghost ship"
-"Final Destination"
-"28 days later"
-"Evil Dead 2"
-"Frailty"
-"The Fly"
-"Ringu"
-"Ichi the killer"
-"Battle royal"

Dat is wel een leuk filmpje. Maar horror doet mij nu niet zo speciaal veel, het verveelt alleen niet zo snel als romantische zever.

Maar bovenal prefereer ik Japanse horror.

nubian 29 oktober 2008 11:35

Citaat:

Nog goeie horror:
-"Aliens"
-"Cube"
-"Ghost ship"
-"Final Destination"
-"28 days later"
-"Evil Dead 2"
-"Frailty"
-"The Fly"
-"Ringu"
-"Ichi the killer"
-"Battle royal"

Dé beste slashfilm ooit!!!

De rechtvaardige rechter 29 oktober 2008 11:35

royalty

Marcus Antonius 29 oktober 2008 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3774015)
Ik vond die film zodanig zwak dat hij op mij zelfs eerder een onbedoeld grappige indruk maakte.

De Evil Dead-reeks is eigenlijk bedoeld als horror/comedy. De eerste was meer horror, maar Dead by Dawn en Army of Darkness gingen meer de comedy-tour op.

Scherven A. Mok 29 oktober 2008 11:47

Bride of the reanimator :D

moser 29 oktober 2008 11:48

Nu, er bestaat zelfs horror met Koen Wauters in een hoofdrol....

http://www.imdb.com/title/tt0104515/

Man, was dat slecht! :p

BigF 29 oktober 2008 11:53

Citaat:

Helemaal mee eens!
The Thing blijft favoriet, maar die Descent gisteren viel ook goed mee. Alleen ben ik tegen het eind in slaap gevallen en het begin heb ik ook niet gezien... Dat die ene griezel zijn ogen uitgedrukt werden heb ik nog gezien. Daarna ging het licht hier ook uit.

Ook een favoriet is From Dusk till Dawn. Heerlijk filmke.

moser 29 oktober 2008 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3774045)
Helemaal mee eens!
The Thing blijft favoriet, maar die Descent gisteren viel ook goed mee. Alleen ben ik tegen het eind in slaap gevallen en het begin heb ik ook niet gezien... Dat die ene griezel zijn ogen uitgedrukt werden heb ik nog gezien. Daarna ging het licht hier ook uit.

Ook een favoriet is From Dusk till Dawn. Heerlijk filmke.

Tomme, die ben ik vergeten. Die was zalig.

HAMC 29 oktober 2008 11:57

Friday 13.

Jason rules!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be