Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Complottheoristen en tegenhangers, psychische gesteldheid. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114138)

zhou 29 oktober 2008 15:18

Complottheoristen en tegenhangers, psychische gesteldheid.

Er zijn mensne die alles interessant vinden wat maar een beetje mysterie of iets samenzwerends bevat waar ze de vinger niet op kunnen leggen, toch charcheren mensen vaak dergelijke theorieën zoals 911 waar de bilderberggroep achter zou zitten, dat aspartaam gecreerd is om de mensheid te vergiftigen en al die onzin lees je steeds meer op het internet.

Ethisch gezien mag ik het geen onzin noemen omdat er ook nog een kern van waarheid in bepaalde complottheorieën kan zitten.

Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?

exodus 29 oktober 2008 15:20

Ik denk dat je deze discussie best houdt in de NWO draad... er is daar al wat inkt daarover gevloeid...:-)

Scherven A. Mok 29 oktober 2008 16:16

Volgens mij is dat eerder uit verveling.

Bhairav 29 oktober 2008 16:38

Is gewoon een natuurlijke reactie tegen teveel macht van een overheid.

Gun 29 oktober 2008 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zhou (Bericht 3774388)
Er zijn mensen die alles interessant vinden wat maar een beetje mysterie of iets samenzwerends bevat waar ze de vinger niet op kunnen leggen, toch charcheren mensen vaak dergelijke theorieën zoals 911 waar de bilderberggroep achter zou zitten, dat aspartaam gecreerd is om de mensheid te vergiftigen en al die onzin lees je steeds meer op het internet.

Ethisch gezien mag ik het geen onzin noemen omdat er ook nog een kern van waarheid in bepaalde complottheorieën kan zitten.

Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?

Gewoon FF ter info

De grootste complottheorie rond 9-11 is de officiële verklaring voor de feiten, iedereen met een beetje achtergrond én grijze cellen indentificeert na degelijk onderzoek dat 9-11 niet kon hebben plaats gevonden zonder de medewerking van de Bush junta.

Indien u zich daar halstarrig blijft tegen verzetten dat ligt het psychologisch problem dat u beschreeft eerder bij u dan bij een kritisch ingestelde burger.
8-)

Fieseler 29 oktober 2008 16:56

Dus: als je dat niet gelooft ben je zot...

het is een komplot...een komplot zeg ik je...

Sodomis 29 oktober 2008 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zhou (Bericht 3774388)

Dat kan zeker een aanwijzing zijn voor een persoonlijkheidsstoornis maar dat hoeft niet.

...er zijn ook mensen die gewoon goedgelovig zijn.

Gun 30 oktober 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3775132)
Dat kan zeker een aanwijzing zijn voor een persoonlijkheidsstoornis maar dat hoeft niet.

...er zijn ook mensen die gewoon goedgelovig zijn.

Says who;-)

Gun 3 november 2008 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3774606)
Dus: als je dat niet gelooft ben je zot...

het is een komplot...een komplot zeg ik je...

het is altijd 'geloven'

Ofwel geloof je het officiële complotverhaal

Ofwel geloof je in een niet officiële versie

Geloof voor mijn part wat je wil, ik weet wat ik weet8-)

roger verhiest 3 november 2008 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3774585)
Gewoon FF ter info

De grootste complottheorie rond 9-11 is de officiële verklaring voor de feiten, iedereen met een beetje achtergrond én grijze cellen indentificeert na degelijk onderzoek dat 9-11 niet kon hebben plaats gevonden zonder de medewerking van de Bush junta.

Indien u zich daar halstarrig blijft tegen verzetten dat ligt het psychologisch problem dat u beschreeft eerder bij u dan bij een kritisch ingestelde burger.
8-)

Zonder de medewerking van de Britse en Franse regering zou WO II ook niet hebben plaatsgevonden, nietwaar ?

Zwitser 3 november 2008 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3783195)
het is altijd 'geloven'

Ofwel geloof je het officiële complotverhaal

Ofwel geloof je in een niet officiële versie

Ofwel "geloof" je de uitleg van de troofers, ofwel geloof je je ogen...

Citaat:

Geloof voor mijn part wat je wil, ik weet wat ik weet8-)
Weet je dat echt, of is dat ook maar iets wat je gelooft?

Gun 5 november 2008 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3783218)
Zonder de medewerking van de Britse en Franse regering zou WO II ook niet hebben plaatsgevonden, nietwaar ?

U hebt een punt, maar de medewerking van de Amerikaanse junta maakt van 9-11 onmiddellijk een inside job, los van de psychologische theoriën die daarrond worden gecreëerd.

Gun 5 november 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 3783290)

Een typische blinde opmerking, maar ik had van jou niets meer verwacht
Open je ogen g#d#v#rd#mm#;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 3783290)
Weet je dat echt, of is dat ook maar iets wat je gelooft?

Jep, ik ben een attheïst, ik heb een grondige wetenschappelijke opleiding achter de rug en mijn IQ ga ik u niet verklappen;-)

Ik geloof niets zonder daar een degelijk bewijs voor te zien. Lees de NIST rapporten, zelfs u zal merken dat deze officiële verklaring met ogen en haken aan elkaar hangt, dat de leugens en onwaarheden er weelderig zijn tussen gevlochten.

Zwitser 5 november 2008 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3786177)
Jep, ik ben een attheïst, ik heb een grondige wetenschappelijke opleiding achter de rug en mijn IQ ga ik u niet verklappen;-)

Oh, ik ben ook atheist, heb ook een wetenschappelijke opleiding achter de rug (en ben die niet vergeten) en mijn IQ mag je gerust wel weten. Ik val ruimschoots in de bovenste 1%. Je hoeft dat niet te geloven, natuurlijk.

Citaat:

Ik geloof niets zonder daar een degelijk bewijs voor te zien. Lees de NIST rapporten, zelfs u zal merken dat deze officiële verklaring met ogen en haken aan elkaar hangt, dat de leugens en onwaarheden er weelderig zijn tussen gevlochten.
Wel, ik zal je teleurstellen. Ik heb de NIST raporten gelezen. En ik heb een bouwkundige achtergrond, dus ik begrijp ook wat er in staat. En ik weet een en ander over het gedrag van gebouwen bij brand.

Kan je mij een voorbeeld geven van een "leugen" of een "onwaarheid" in een van de NIST raporten? Kan je mij een voorbeeld geven van hoe dat "met haken en ogen aan elkaar hangt"? Dat zou, als wat jij beweert klopt, een fluitje van een cent moeten zijn.

Om terug te komen op mijn eerdere opmerking:
Citaat:

Ik kom steeds weer op het internet foto's en filmpjes tegen van troofers waarin zogezegd iets te zien is dat de officiële uitleg weerlegt. Echter telkens komt wat ik zelf met mijn eigen oog zie niet overeen met wat er volgens de troofers te zien zou zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be