![]() |
Booming business in Somalië
Een artikel in de NYT trok mijn aandacht: een situatie die nu al enige jaren duurt en er momenteel geen schip meer veilig via het Suez kanaal naar de Indische/Atlantische Oeceaan kan.
http://www.nytimes.com/2008/10/31/wo...ef=todayspaper |
Al twee threads hierover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=115122 http://forum.politics.be/showthread.php?t=114995 |
Hola filosoof, dit is een hele oude draad, eigenlijk de eerste, maar niemand reageerde erop!
|
Citaat:
Het doel van dat graven in de archieven om oude draden op te lepelen en dan komen zeggen dat er al twee draden over dat onderwerp zijn (die inderdaad beide van jongere datum zijn) ontgaat mij ten ene male. Tenzij het natuurlijk weer eens een klassiek staaltje is van mensen die een andere mening toegedaan zijn eventjes in discrediet te brengen, danwel op andersoortige wijze een hak proberen te zetten. |
Filosoof en mijn persoon botsen vrijwel nooit, deze draad stamt nog van voor de kaping van de Sa'udische olietanker dus lag het Somalië verhaal niet zo voor de hand. Pas toen voor anderen duidelijk werd wat hier nu precies aan de hand was, haalden ze deze draad niet naar boven en begonnen een nieuwe. Vandaar dat sommige gelijke onderwerpen en thema's over drie of vier draden lopen. Een leuk voorbeeld trouwens want dat gebeurt in de politiek ook, het langs elkaar heen kletsen.
|
Misschien dat de recente topics iets hebben losgemaakt en dat wellicht enige EU ambtenaren plotseling het licht zagen. Er gaat wat gebeuren.
http://www.nu.nl/news/1868602/25/EU_...piraterij.html |
De EU doet voorlopig niets, uiteraard meer woorden dan daden, waar kennen we dat van? Maar de Indiase Marine doet het wel. Die boekt het ene succes na het andere, temeer daar nu ook de Yemenieten zich met de Somalische Piraten hebben verenigd.
Ik ben in afwachting van wat fotomateriaal. http://www.telegraph.co.uk/news/worl...t-pirates.html http://www.msnbc.msn.com/id/28209525/ |
De indiase marine boekt het éne succes na het andere?
Hun eerste succes, het zogenaamd zinken van het 'moederschip' bleek achteraf hoogstwaarschijnlijk een thaise visserboot geweest te zijn. De thaise overheid heeft ondertussen al opklaring gevraagd aan New Delhi. http://www.newkerala.com/topstory-fullnews-51921.html Thailand had sought a clarification from the Indian Navy on its rules of engagement in sinking the alleged pirate ship. Thai national Wicharn Sirichaiekawat says the sunken vessel was a trawler Ekawat Nava 5, registered in Kiribati, an island nation in the South Pacific, and it was owned by him. According to Wicharn, the ship had a crew of 16 on board, including one Cambodian and 15 Thais, when it was attacked. He said the ship was travelling from Oman to Yemen to deliver fishing equipment when it was first attacked by pirates and then by the Indian Navy frigate. |
3 Bijlage(n)
Citaat:
|
2 weken, geleden.
Golf van Aden. Andere tijd, andere plaats? |
Citaat:
Deze foto mocht ook niet gepubliceerd worden. Maar dat op dat punt wat meer zelfdiscipline gewenst was, ja dat is wel duidelijk. De andere foto's zijn genomen in Bosaaso en de Somaliër met het .50 machinegeweer is een kaper a/b van een van de vrachtschepen. Kennelijk liet hij zich in vol ornaat fotograferen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be