Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De serie 'Weeds' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114291)

PollyCorrect 2 november 2008 15:57

De serie 'Weeds'

Heeft iemand die gezien? Komt die op TV?

Ik kreeg het eerste seizoen en ben gisteren gaan kijken. Best leuk, heel vreemd eigenlijk.
Fantastisch goed gemaakt weer eens, qua acteurs en setting, maar de bedoeling ervan snap ik niet zo goed. Dus je hebt een soort Desperate Housewives kader (rijk en keurig, met vanalles dat achter de schermen gebeurt) en een heleboel gedoe met marihuana.

Iemand? Heeft deze serie ergens succes? Ik vraag het me gewoon af. Want de middelen hebben ze wel, die Amerikanen. En het talent. Maar ik heb nauwelijks iemand erover horen praten.

Derk de Tweede 2 november 2008 16:13

Gaat zeker over softe drugs dus. 8-)

RodeLantaarn 2 november 2008 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3780961)

Ik kreeg het eerste seizoen en ben gisteren gaan kijken. Best leuk, heel vreemd eigenlijk.
Fantastisch goed gemaakt weer eens, qua acteurs en setting, maar de bedoeling ervan snap ik niet zo goed. Dus je hebt een soort Desperate Housewives kader (rijk en keurig, met vanalles dat achter de schermen gebeurt) en een heleboel gedoe met marihuana.

Iemand? Heeft deze serie ergens succes? Ik vraag het me gewoon af. Want de middelen hebben ze wel, die Amerikanen. En het talent. Maar ik heb nauwelijks iemand erover horen praten.

Ik heb tot nu toe alle vier de seizoenen bekeken en ik moet zeggen dat dit een revolutionaire reeks is. In tegenstelling tot de dagelijkse cliché die we op ons bord krijgen is dit uitermate verfrissend om te bekijken. Wij krijgen dit misschien niet te zien wegens de artificiële taboesfeer die rond 'marihuana' hangt (ik zou ze zeker aanraden aan de gemiddelde verzuurde Vlaming, aangezien die daar wat zou uit kunnen leren...)

Ook ethische thema's komen aan bod in deze serie (die ik toch als progressief zou bestempelen) en ik vind het fantastisch dat het voor de verandering eens niet zwart-wit moet zijn.

Dope 2 november 2008 16:26

aangezien hier bij mijn weten nergens te krijgen afleveringen gedownload en best wel leuk
niet leuk leuk, gewoon aardig

PollyCorrect 2 november 2008 16:45

Ik sta ook versteld dat de serie in de USA gemaakt is (want daar is men toch zo conservatief hé - lol - kijk maar naar alle HBO series, fantastisch werk!) en dat ze zo veel middelen hebben. Ik heb nog nooit een Europese serie gezien die kwalitatief kan tippen aan deze serie, die anders best weinig publiciteit/succes heeft gehad.

Leuk dat er nog meer mensen hem kennen. Ik heb nu seizoen 1 bijna uit en ben wel verbaasd, ik dacht eerst dat het te veel pro-shit zou zijn maar het is idd eerder open minded.

Wél leuk eigenlijk. Ik moest ook lachen om de kuisvrouw die zo rap is met haar opmerkingen.

PollyCorrect 2 november 2008 17:31

De intro met "Little Boxes on the Hillside" van Malvina Reynolds is ook fantastisch:

http://nl.youtube.com/watch?v=AvGd8vwWLpE

Patsy Stone 2 november 2008 17:56

Citaat:

Wij hebben hier de eerste twee seizoenen op dvd en wachten vol ongeduld tot het derde seizoen uitkomt. Een schitterende reeks!

PollyCorrect 3 november 2008 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3781225)
Wij hebben hier de eerste twee seizoenen op dvd en wachten vol ongeduld tot het derde seizoen uitkomt. Een schitterende reeks!

So hé, Saffron!

Ja, ik heb nu seizoen 1 gezien, best goed hé.
Waar kun je 2 kopen? Free record shop?

Ik sta al te springen! :-)

Derk de Tweede 3 november 2008 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3781225)

Jij bent Patsy helemaal niet!
Maar die lekkere dochter van die lekkere Eddie Monsoon.

BigF 3 november 2008 10:17

Citaat:

Wel eens een stuk uit een (gedownloade) aflevering van gezien en dat zag er niet slecht uit. Maar op basis van zo'n stukje losse flodder kan je weinig zeggen eh?

Toch; als Weeds van HBO komt is het niet verwonderlijk dat het goed is. HBO bracht ons Deadwood, Carnivale, The Sopranos en The Wire om maar enkele losse flodders te noemen.

Dus wat zeggen we dan?
Dank u HBO!
Dat zeggen we dan.

PollyCorrect 3 november 2008 10:20

Hey BigF. Het is nog verbazender.

1) Weeds is niét van HBO.
2) Weeds werd met één camera gedraaid.

:shock:

BigF 3 november 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3782028)
Hey BigF. Het is nog verbazender.

1) Weeds is niét van HBO.
2) Weeds werd met één camera gedraaid.

:shock:

1) Zo zijn er waarschijnlijk wel meer programma's. En we mogen blij zijn toe.
2) Dat is iets wat ik niet begrijp. Waarom is het zo moeilijk om een serie te maken met 1 camera? Wij kijken toch ook maar naar 1 TV? Al filmen er 53 camera's tegelijk, wij zien er toch altijd maar eentje van?

PollyCorrect 3 november 2008 10:40

2) betekent dat het low budget is, en zonder speciale effecten neem ik aan.
Dat is verbazend, want het ziet er écht goed gemaakt uit. Talent hé. En dan die actrice!

Hertog van Gelre 3 november 2008 17:49

Ik ben fan van 'House' (Ook een open-minded-serie) en dat wordt gemaakt door....Fox.

PollyCorrect 3 november 2008 18:50

http://www.sho.com/site/weeds/episodes.do

;-) Seizoen 4 bestaat dus al. Hé Patsy darling, w�*�*r heb je seizoen 2 gevonden?

Geert C 3 november 2008 19:42

Wordt die reeks ook niet op Vijftv uitgezonden? :?

Patsy Stone 3 november 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3783143)
http://www.sho.com/site/weeds/episodes.do

;-) Seizoen 4 bestaat dus al. Hé Patsy darling, w�*�*r heb je seizoen 2 gevonden?

Mijn wederhelft, die lichtjes dvd-verslaafd is, heeft die meegebracht uit het uitverkooprek van de Cash & Fresh.

Scherven A. Mok 8 november 2008 20:57

Ben de eerste afleveringen eens aan het bekijken. Niet slecht. Beter als familie.

Zwartengeel 8 november 2008 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3782023)
Wel eens een stuk uit een (gedownloade) aflevering van gezien en dat zag er niet slecht uit. Maar op basis van zo'n stukje losse flodder kan je weinig zeggen eh?

Toch; als Weeds van HBO komt is het niet verwonderlijk dat het goed is. HBO bracht ons Deadwood, Carnivale, The Sopranos en The Wire om maar enkele losse flodders te noemen.

Dus wat zeggen we dan?
Dank u HBO!
Dat zeggen we dan.

Vergeet 'Rome' niet. ;-)

PollyCorrect 9 november 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3792241)
Ben de eerste afleveringen eens aan het bekijken. Niet slecht. Beter als familie.

Ja, leuk hé, Mok. Wat ik zo leuk vind dat is de relatieve eenvoud, heel rustgevend.

Waar heb je de serie gevonden??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be